V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Heb nu bij 200.000Km de distriebutiriem vervangen, incl waterpomp (rotklus),en alle spanrollen en de multiriem.
Nu na 3 maanden krijg ik een piepend geluid van de draaiende motor bij stationair, bij iets gas geven is het weg.
Nu dacht ik dat er wat beweegt aan de distrie-kant, alweer rottig gaat doen, maar kan het gepiep niet thuis brengen (lijkt sterk op een lager van b.v. dynamo).
Het gekke is dat als je de motor uit zet, en echt tot stilstand komt, ijlt het geluid nog 2 seconden na. Dan staan alle onderdelen stil...vandaar dit bericht. Best raar !! of heeft iemand een idee? Het is een C5 Break ph2 20,16v 2005 met Al4 bak..De wagen is verder perfect in orde, alles werkt ;)
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik had onlangs ook last van zo'n geluid als jij beschrijft, was bij mij de koelventilator, die was wanhopig aan het gillen dat hij(zij?) het loodje zou gaan leggen.

Pas toen dat loodje gelegd was ontdekte ik dat de ven en daarmee de airco het niet meer deden, en dat het gilletje weg was. Heb ik opgelost door de koolborstels van de ventilator te vervangen, die waren erg op.

Maar ik wil niet zeggen dat jij last hebt van hetzelfde euvel, hoewel dat wel zou kunnen.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Met name dat piepen nadat de motor uit is, ja , koelventilator heeft mij ook voor deze uitdaging gesteld. Bij mij waren overigens de lagers vastgelopen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Mijn eerste gedachte is ook de koelvin…. Of heb je er stiekem een turbo opgebouwd? Haha
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Vrijloop van de aircopomp?
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Frans 99 schreef:Vrijloop van de aircopomp?
Grüß
Als ik de airco uitzet, zou er dan verandering zijn?
Ik ga alles wel even na! Bedankt!
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Of even de stekker aan de koelvin losmaken?
Als je dan geen piep meer hoort zit de piep in de ven.
Je auto kan zonder ventilator gewoon rijden, enkel de airco doet het dan niet.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Motorkap open, dan kan je wel horen of het van voor af komt
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Had vandaag even de beschikking over de auto!
Kan niet echt zeggen waar het vandaan komt, ik zag de fan wel draaien met stationair, heb de airco binnen uitgeschakeld, en de fan zelf stopt dan ook. Toch blijft het gepiep met de fan in stilstand. En het geluid blijft 3 seconden nadat de motor uit is. zit er naast de grote fan misschien nog een fan (die je niet ziet)? Er zit links van de fan nog een bakje met klepjes die je open kunt duwen, en daarachter zie ik een radiator, zit daar misschien ook een fan? Het is waarschijnlijk een onderdeel die na ijlt. Ik moet eens een helper zoeken! Vervelend probleem, dit! :smt017
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 aug 2019 13:41
Auto: C5 Break 110PK, 2.0HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 465000
Kleur: zwart
bij mij was de lagering van de riemschijf van de krukaspolie op. Dit veroorzaakte een piep, met name bij starten en stationair draaien. Ook werd de dynamo slippend aangedreven, dus de accu laadde niet goed.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
En draaide dat ook even na na het afzetten van de motor, of na het opvoeren van het toerental?
Ik heb ook zo'n vaag geluid bij de zwarte, lijkt me een dynamolager ofzo, maar volgt net niet strak het toerental.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Dynamo zou kunnen, volgt niet het toerental iid ,heb ook nog de bovenste motorsteun vervangen, kan zijn dat de rest eigenlijk ook moet gebeuren, dat ie wat schuurt bij dat lage toerental. spanrol multieriem dacht ik ook aan, maar als je er een stang tegen houd, en tegen je oor klinkt alles erg soepel. Ik moet er een ander even bij hebben....wordt vervolgt ;)
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ben er nog steeds niet achter, van de week een rit van 500 km en wil de auto binnen zetten en hup, daar staat ie weer te piepen of het een scheepsdiesel is :o , vandaag het schild onder de motor weggehaald, maar kom niks te weten. Aan motorsteunen zitten wrikken, geluid blijft. Misschien de krukas poelie, daar zit rubber tussen, en het slingert ook een beetje....geen idee. Ik ga maar naar de dealer, hopelijk kennen zij het geluid! Want ze verdient die herrie niet, rijdt gewoon heerlijk :citrofiel
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
c5jan schreef:En draaide dat ook even na na het afzetten van de motor, of na het opvoeren van het toerental?
Ik heb ook zo'n vaag geluid bij de zwarte, lijkt me een dynamolager ofzo, maar volgt net niet strak het toerental.
Dit geval van C5jan, is eigenlijk precies ook mijn probleem. Gisteren had ik een afspraak (officieel) bij de dealer, en men verbaasde zich vooral over het feit dat ie "napiept/kreunt" als je de motor afzet. ze vroegen mij wat er allemaal aan gedaan was voordat het ging piepen. Distrie-riem waterpomp,rolletjes, multieriem, bovenste motorsteun, én een nieuw kleppendeksel (inlaat) want die lekte nogal. Dit kleppendeksel is niet bij Citroën vandaan (hoge prijs) maar past perfect, en vooral; geen lekkage meer. bij dat nieuwe kleppendeksel zat ook een nieuwe olievuldop, met een membraan erin, en vanwege dit deksel met toebehoren, zou het geluid kunnen produceren.
Thuis de ori vuldop geplaatst, en kreeg meteen een motor-storing (geel lampje "service") nep dop erop en storing is weer weg, vanochtend olie gepeild en stiekem de ori dop erop, en nu geen storing meer. piepen blijft....zucht, ik laat het maar zo.
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Airco uit, maakt dat nog verschil?
Zorgt ervoor dat de motorventilator altijd draait.
Plaats reactie