c5jan schreef:En draaide dat ook even na na het afzetten van de motor, of na het opvoeren van het toerental?
Ik heb ook zo'n vaag geluid bij de zwarte, lijkt me een dynamolager ofzo, maar volgt net niet strak het toerental.
Dit geval van C5jan, is eigenlijk precies ook mijn probleem. Gisteren had ik een afspraak (officieel) bij de dealer, en men verbaasde zich vooral over het feit dat ie "napiept/kreunt" als je de motor afzet. ze vroegen mij wat er allemaal aan gedaan was voordat het ging piepen. Distrie-riem waterpomp,rolletjes, multieriem, bovenste motorsteun, én een nieuw kleppendeksel (inlaat) want die lekte nogal. Dit kleppendeksel is niet bij Citroën vandaan (hoge prijs) maar past perfect, en vooral; geen lekkage meer. bij dat nieuwe kleppendeksel zat ook een nieuwe olievuldop, met een membraan erin, en vanwege dit deksel met toebehoren, zou het geluid kunnen produceren.
Thuis de ori vuldop geplaatst, en kreeg meteen een motor-storing (geel lampje "service") nep dop erop en storing is weer weg, vanochtend olie gepeild en stiekem de ori dop erop, en nu geen storing meer. piepen blijft....zucht, ik laat het maar zo.