Auteur |
Bericht |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Sluit eerst het magneetventiel maar uit. Gaan vaker stuk dan turbo's.
|
18 maart 2015 08:53 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Oh ja.....ze genereren ook geen foutcode. Ten minste niet zichtbaar voor een bosch kast en mijn simpele autel.
|
18 maart 2015 08:55 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
heren andre en boes Net uitgevoerd "controle: circuit voor de recirculatie van uitlaatgassen. hierin wordt gemeld dat ik de egr-elektroklep moet controleren waarbij de volgende waardes moet komen : motortoerental 780/ min vacuum 0,5 bar deze klopt . motortoerental2500/min vacuum 0,0 bar deze klopt .
bij 2.2 moet ik het gaskleppen huis en de elektroklep controleren hierbij de zelfde waardes als hierboven vermeldt moeten komen. Helaas de 0,5 bar komt er in maar verdwijnt niet .
nu mijn vraag: ik vermoedt nun dat mijn gaskleppenhuis niet goed meer is, heb ik dit juist of zit ik weer op een verkeerd spoor? gaarne jullie inzicht
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 maart 2015 19:05 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Je vacuum gaat vanaf de pomp parallel naar de twee magneetregelventielen. 1 voor de egr en 1 voor de turbo. Haal de egr ventiel er maar af. Kan gaan kwaad ...je hebt alleen geen egr meer. Misschien ben je er dan. Anders ook het turboventiel bypassen. Beide klepjes gaan regelmatig stuk.
|
18 maart 2015 19:12 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
boes ik heb een probleem n mijn gaskleppenhuis voor wat betreft het vacuum level ik zie ff niet wat de egr en de turbo hiermee te maken hebben?
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 maart 2015 20:14 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Edwin, ik begin je spoor een beetje bijster te raken.......
Heb je nu wel de beschikking over een Lexia? Zo ja, welke codes zijn er opgeslagen?
Verder zou je eerst eens moeten kijken of de onderdelen die door vacuüm bediend worden nog in orde zijn, dit is erg simpel te doen, zoals we ook al zeiden hoe je de waste gate kan testen.
Er zit in je inlaat traject ook nog een klep die door onderdruk bediend wordt. Als deze klep niet werkt zal onder bepaalde omstandigheden je inlaat zo goed als dicht staan.
Volgens mij stelt Boes gewoon voor om ter diagnose je EGR los te koppelen van het systeem. Een niet werkende EGR, zou geen probleem moeten zijn voor de motor, veel mensen stellen hem bewust buiten werking, omdat de motor dan mooier/beter loopt(andere discussie).......
Vergeet niet als je de EGR los koppelt, de slang af te doppen, omdat je anders zeker vacuüm problemen krijgt........
_________________ Zeg maar André
|
18 maart 2015 20:52 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Wat zie je als gasklephuis? Bedoel je de het huis met daarop het map sensor? Ik neem aan dat je nu een lexia hebt,.....wat geeft ie aan als turbo en inlaatdruk?
|
18 maart 2015 20:56 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 vermogen valt weg
Met alle respect, maar dit lijkt erg op trial and error. Er wordt van alles geroepen en geprobeerd. Ik zou systematisch te werk gaan, dan ben je er snel achter wat er aan de hand is.
Ik las een stuk terug over een gasklep, is die al gecontroleerd? Of wordt dat nu overgeslagen?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 maart 2015 21:08 |
|
 |
Bart_Banaan
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2012 13:59 Berichten: 185 Woonplaats: De Westereen
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Is je inlaatlucht (turbo-) druksensor die links vooraan aan de radiateur is bevestigd nog goed? Zit die nog goed vast op het slangetje en is dat slangetje niet gescheurd? Als die sensor valse lucht krijgt of defect is krijg je ook dat het vermogen weg valt.... http://www.auto-onderdelen24.nl/vemo/2292273
_________________ 2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V 2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo 2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D
|
18 maart 2015 21:15 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Bjg ik ga structureel te werk. na controle van de vacuum leidingen had ik daar een drukverlies in deze heb ik toen vervangen, er voor had ik uiteraard gekeken naar mijn luchtfilter en mijn lmm, de lmm had ik al vervangen, na gisteren mijn vacuumleidingen vervangen te hebben zat ik nog met zelfde probleem, na opmerking van Andre kooiman heb ik aan het eind van de dag nogmaals de controle voor de recirculatie van uitlaatgassen gedaan. Bij punt 2.2 elektroklep van gasklephuis kreeg ik niet de juiste waarde wel de eerste maar de tweede bleef uit. mijn vraag hierbij was toen of dit nu betekende dat het gasklephuis of de elektoklep defect was. kan jij hier een lichtje op schijnen want ik raak de weg kwijt.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 maart 2015 21:22 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Hier en daar een antwoord op een gestelde vraag doet ook wonderen en zorgt er zelfs af en toe voor dat er niet steeds hetzelfde geroepen/gevraagd wordt 
_________________ Zeg maar André
|
18 maart 2015 21:46 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
andre ik heb nog steeds geen lexia dus storing codes heb ik niet. verder heb ik de vacuum test van citrodocu gedaan volgens hun handleidingen en hun tekeningen daaruit komt dat de gasklephuis in jouw plaatje ook terug te vindn deze moet bij 780 toeren een druk van 0,5 bar geven en bij 2500 toeren moet dat 0 zijn. bij mij blijft het dus 0,5 bar. de klep in het gasklephuis werkt gewoon. hoop dat je nu weer een beetje in het plaatje bent.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 maart 2015 22:22 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
boes van de elektrokleppen gaan twee korteleidingtjes naar het huis voor de rembekrachteging deze gaat hiervandaan naar het gasklephuis die net onder de alubuis van deluchtinlaatzit. deze bedoel ik.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 maart 2015 22:27 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
Systematisch werken betekent ook dat je gereedschap moet hebben om eea te controleren. Even puntsgewijs, dit voorkomt dat je stappen overslaat of teveel doet. Zo zou ik het willen adviseren:  Controleer inlaatdruk op contact Druk 1000 mb NEE? controleer sensor en bedrading JA? Controleer de turbodruk, -> je gaat er van uit dat onvoldoende is, maar dat is niet geconstateerd.  Druk volgas 1800-2200 mb JA? controleer gasklep in inlaatbuis op vlinderen/belemmering NEE? controleer leiding en de bevestiging druksensor  Bevestiging OK? NEE?, sensor/leiding repareren JA? controleer vacuum na elektroklep waste gate slang los bij turbo  Vacuum waste gate min 0,6 bar? JA? controleer de waste gate op gangbaarheid en vacuumlekkage indien OK controleer afsluiten egr NEE? controleer vacuüm voor de elektroklep  Vacuum voor elektroklep 0,9-1,0 bar? JA? Controleer elektroklep en de aansturing daarvan NEE? controleer complete vacuumcircuit en vacuümpomp Het is een stappen plan dus niet om hap snap wat uit te halen, je moet wel de volgorde aanhouden. Naar mijn idee weet je op deze manier vrij snel waar je moet zoeken.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 maart 2015 22:35 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen valt weg
oke bjg duidelijk lijkt erg veel op de werk wijze van dokument dat ik heb alleen de inlaat druk staat hier niet bij dat is om de turbo druk te meten ? dan moet ik hiervoor een mof maken die ik kan plaatsentussen gasklephuis en buis zodatik de druk kan meten van de turbo de rest heb ik al nagelopen via de werkwijze. zal jouw stappen plan nog maals doen en ook de turbodruk gaan meten heb een manometer ter beschikking dus moet goed komen. ( hoop ik maar)
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
18 maart 2015 23:04 |
|
 |
|