Op m'n radio (met JBL optie) zijn "radio", "cd" en "cd-lader" afzonderlijk te regelen, elk kan zijn afstelling hebben.Witbrik schreef:met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, géa©n loudness dat vind ik too much.
Wat dat betreft hadden de eerste BX-en dat mooi geregeld. Daarin zaten gewone speakers in het dashboard, tweeters (voor hoge tonen) rechtsboven in het dashboard, zodat het geluid tegen de voorruit kaatste en naar achteren straalde, plus nog een subwoofer boven de voeten van de passagier. Prachtig geluidje kwam daaruit. Latere BX-en hadden die subwoofer niet meer...Wimmie schreef:Als je het pack Hifi hebt dan heb je 4 JBL-boxen in de deuren en een versterker in de achterbak ergens. Ik vind het geluid niet onaardig. Ik zou er alleen nog iets van een subwoofer bij willen maar op die versterker zitten geen aansluitingen meer dus hoe ik dat moet doen weet ik niet (volstrekt niet technisch aangelegd)
Inderdaad , hier idem ... iedere geluidsbron heeft zijn eigen instellingGSven schreef:Op m'n radio (met JBL optie) zijn "radio", "cd" en "cd-lader" afzonderlijk te regelen, elk kan zijn afstelling hebben.Witbrik schreef:met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, géa©n loudness dat vind ik too much.
Dat kan volgens mij bij elke auto dus om nou meteen de conclusie te trekken dat Citroen bewust bagger maakt en er dan voor zorgt dat je dat makkelijk kunt vervangen gaat mij net iets te ver.Co schreef:Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.
Volgens mij heb ik de standaard luidsprekers maar ik vind de kwaliteit heel behoorlijk! Veel beter dan b.v. in mijn vorige auto (Xantia).Co schreef:De kwaliteit is drastisch te verbeteren door die standaard kartonnen speakers in alle portieren te vervangen door aftermarket speakers.
Even wat ringen uit MDF decouperen en tussen de deurpanelen en de spealers plaatsen en klaar is kees.
Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.
De standaard (Clarion) radio geeft dan zelfs best een knappe weergave
Niet bepaald. Het gros van de merken past deurpanelen toe met geintegreerd rooster. Om hier een paar speakers te vervangen moet dus het gehele deurpaneel worden verwijderd.R1200C schreef:Dat kan volgens mij bij elke auto dus om nou meteen de conclusie te trekken dat Citroen bewust bagger maakt en er dan voor zorgt dat je dat makkelijk kunt vervangen gaat mij net iets te ver.
Waar kan ik dat aan zien? De radio ziet er standaard uit, in de papieren kan ik niets vinden over een pack JBL.Co schreef:Zit er niet het JBL-Pack in?dre999 schreef:Volgens mij heb ik de standaard luidsprekers maar ik vind de kwaliteit heel behoorlijk! Veel beter dan b.v. in mijn vorige auto (Xantia).