Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Speakers 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Speakers
Ik heb zojuist een aanval van koopverslaving afgeslagen! Ik vond de geluidskwaliteit van mijn radio/speakers een beetje matig. Echter, ik had nog niet met de knopjes van de radio gespeeld (standaard ingebouwd exemplaar rd3?). De speakers achter, waarvan ik niet wist dat ze erin zaten, stonden te sterk afgesteld, met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, geen loudness dat vind ik too much. Plotseling heel tevreden met de kwaliteit kan best hard ook. Het wordt nooit een boom-car maar die tijd heb ik gehad (bouwjaar 1969 :smt020 ). Waar zal ik nu eens geld aan uitgeven? :smt033 O nee ik rook niet meer :oops:

03 maart 2007 17:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ok, en hoe lang heb je de C5?

Maar idd, er zitten zo veel mogelijkheden om het geluid naar eigen wens af te stellen op....je raakt niet uitgeleerd... :wink:

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

03 maart 2007 17:56
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Vanaf 20 januari heb ik de auto, dus anderhalve maand. Vandaag ook pas het eerste CD'tje gedraaid, rustig aan hoor anders is het niuwe er zo snel af. De radio heet denk ik RD2. VAlt mij niet tegen.

03 maart 2007 18:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je het pack Hifi hebt dan heb je 4 JBL-boxen in de deuren en een versterker in de achterbak ergens. Ik vind het geluid niet onaardig. Ik zou er alleen nog iets van een subwoofer bij willen maar op die versterker zitten geen aansluitingen meer dus hoe ik dat moet doen weet ik niet (volstrekt niet technisch aangelegd :oops: )

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

03 maart 2007 20:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Speakers
Witbrik schreef:
met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, géa©n loudness dat vind ik too much.

Op m'n radio (met JBL optie) zijn "radio", "cd" en "cd-lader" afzonderlijk te regelen, elk kan zijn afstelling hebben.

03 maart 2007 23:18
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wimmie schreef:
Als je het pack Hifi hebt dan heb je 4 JBL-boxen in de deuren en een versterker in de achterbak ergens. Ik vind het geluid niet onaardig. Ik zou er alleen nog iets van een subwoofer bij willen maar op die versterker zitten geen aansluitingen meer dus hoe ik dat moet doen weet ik niet (volstrekt niet technisch aangelegd :oops: )

Wat dat betreft hadden de eerste BX-en dat mooi geregeld. Daarin zaten gewone speakers in het dashboard, tweeters (voor hoge tonen) rechtsboven in het dashboard, zodat het geluid tegen de voorruit kaatste en naar achteren straalde, plus nog een subwoofer boven de voeten van de passagier. Prachtig geluidje kwam daaruit. Latere BX-en hadden die subwoofer niet meer...
Heb dat geheel een keer uit een oude BX gesloopt en gezien dat voor die subwoofer helemaal geen extra aansluitingen nodig zijn. Die zit (weet niet meer precies hoe, schakeltechnisch gesproken) aangesloten aan dezelfde aansluitingen als de luidsprekers voor L en R. Dat kan dus wel.

04 maart 2007 01:09
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
In mijn eerste BX (van '85) had ik wel die subwoofer ergens bij de voeten van de passagier, maar die tweeters had ik niet, en ik had speakers in deuren voor. Heb er zelf een andere radio ingezet (met CD-speler) en 2 speakers op de hoedenplank gefabriceerd. Had toen beste een aardig geluid.

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

04 maart 2007 11:02
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Speakers
GSven schreef:
Witbrik schreef:
met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, géa©n loudness dat vind ik too much.

Op m'n radio (met JBL optie) zijn "radio", "cd" en "cd-lader" afzonderlijk te regelen, elk kan zijn afstelling hebben.

Inderdaad , hier idem ... iedere geluidsbron heeft zijn eigen instelling :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

05 maart 2007 18:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
De kwaliteit is drastisch te verbeteren door die standaard kartonnen speakers in alle portieren te vervangen door aftermarket speakers.
Even wat ringen uit MDF decouperen en tussen de deurpanelen en de spealers plaatsen en klaar is kees.
Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.
De standaard (Clarion) radio geeft dan zelfs best een knappe weergave :D

08 maart 2007 00:39
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.

Dat kan volgens mij bij elke auto dus om nou meteen de conclusie te trekken dat Citroen bewust bagger maakt en er dan voor zorgt dat je dat makkelijk kunt vervangen gaat mij net iets te ver.

Als ze zo zouden denken dan zouden de koplampen wel makkelijker te vervangen zijn :lol:

Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

08 maart 2007 00:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
De kwaliteit is drastisch te verbeteren door die standaard kartonnen speakers in alle portieren te vervangen door aftermarket speakers.
Even wat ringen uit MDF decouperen en tussen de deurpanelen en de spealers plaatsen en klaar is kees.
De standaard (Clarion) radio geeft dan zelfs best een knappe weergave :D

Volgens mij heb ik de standaard luidsprekers maar ik vind de kwaliteit heel behoorlijk! Veel beter dan b.v. in mijn vorige auto (Xantia).

08 maart 2007 01:00
Antwoord met een citaat
Bericht 
R1200C schreef:
Dat kan volgens mij bij elke auto dus om nou meteen de conclusie te trekken dat Citroen bewust bagger maakt en er dan voor zorgt dat je dat makkelijk kunt vervangen gaat mij net iets te ver.

Niet bepaald. Het gros van de merken past deurpanelen toe met geintegreerd rooster. Om hier een paar speakers te vervangen moet dus het gehele deurpaneel worden verwijderd.

Ik mag aannemen dat Citroen die speakers niet zelf maakt. Zo'n wagen verdient standaard beter.
Een speakerframe van plastic, een conus van karton en een magneet ten grootte van een knoop levert nou niet bepaald een volwassen geluid, zeker niet als het de ruimte van de break moet vullen.

12 maart 2007 00:43
Antwoord met een citaat
Bericht 
dre999 schreef:
Volgens mij heb ik de standaard luidsprekers maar ik vind de kwaliteit heel behoorlijk! Veel beter dan b.v. in mijn vorige auto (Xantia).

Zit er niet het JBL-Pack in?

12 maart 2007 00:45
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ikheb de standaard apeakers vervangen door sony Xplods echt een verbetering.

12 maart 2007 08:51
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
dre999 schreef:

Zit er niet het JBL-Pack in?

Waar kan ik dat aan zien? De radio ziet er standaard uit, in de papieren kan ik niets vinden over een pack JBL.

12 maart 2007 20:59
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende