Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Ik heb zojuist een aanval van koopverslaving afgeslagen! Ik vond de geluidskwaliteit van mijn radio/speakers een beetje matig. Echter, ik had nog niet met de knopjes van de radio gespeeld (standaard ingebouwd exemplaar rd3?). De speakers achter, waarvan ik niet wist dat ze erin zaten, stonden te sterk afgesteld, met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, geen loudness dat vind ik too much. Plotseling heel tevreden met de kwaliteit kan best hard ook. Het wordt nooit een boom-car maar die tijd heb ik gehad (bouwjaar 1969
). Waar zal ik nu eens geld aan uitgeven?
O nee ik rook niet meer 
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ok, en hoe lang heb je de C5?
Maar idd, er zitten zo veel mogelijkheden om het geluid naar eigen wens af te stellen op....je raakt niet uitgeleerd...
Maar idd, er zitten zo veel mogelijkheden om het geluid naar eigen wens af te stellen op....je raakt niet uitgeleerd...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Als je het pack Hifi hebt dan heb je 4 JBL-boxen in de deuren en een versterker in de achterbak ergens. Ik vind het geluid niet onaardig. Ik zou er alleen nog iets van een subwoofer bij willen maar op die versterker zitten geen aansluitingen meer dus hoe ik dat moet doen weet ik niet (volstrekt niet technisch aangelegd
)
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Op m'n radio (met JBL optie) zijn "radio", "cd" en "cd-lader" afzonderlijk te regelen, elk kan zijn afstelling hebben.Witbrik schreef:met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, géa©n loudness dat vind ik too much.
Wat dat betreft hadden de eerste BX-en dat mooi geregeld. Daarin zaten gewone speakers in het dashboard, tweeters (voor hoge tonen) rechtsboven in het dashboard, zodat het geluid tegen de voorruit kaatste en naar achteren straalde, plus nog een subwoofer boven de voeten van de passagier. Prachtig geluidje kwam daaruit. Latere BX-en hadden die subwoofer niet meer...Wimmie schreef:Als je het pack Hifi hebt dan heb je 4 JBL-boxen in de deuren en een versterker in de achterbak ergens. Ik vind het geluid niet onaardig. Ik zou er alleen nog iets van een subwoofer bij willen maar op die versterker zitten geen aansluitingen meer dus hoe ik dat moet doen weet ik niet (volstrekt niet technisch aangelegd)
Heb dat geheel een keer uit een oude BX gesloopt en gezien dat voor die subwoofer helemaal geen extra aansluitingen nodig zijn. Die zit (weet niet meer precies hoe, schakeltechnisch gesproken) aangesloten aan dezelfde aansluitingen als de luidsprekers voor L en R. Dat kan dus wel.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
In mijn eerste BX (van '85) had ik wel die subwoofer ergens bij de voeten van de passagier, maar die tweeters had ik niet, en ik had speakers in deuren voor. Heb er zelf een andere radio ingezet (met CD-speler) en 2 speakers op de hoedenplank gefabriceerd. Had toen beste een aardig geluid.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Inderdaad , hier idem ... iedere geluidsbron heeft zijn eigen instellingGSven schreef:Op m'n radio (met JBL optie) zijn "radio", "cd" en "cd-lader" afzonderlijk te regelen, elk kan zijn afstelling hebben.Witbrik schreef:met de faderknop de voorste speakers wat meer op de voorgrond gezet. Daarna wat meer bas, géa©n loudness dat vind ik too much.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
De kwaliteit is drastisch te verbeteren door die standaard kartonnen speakers in alle portieren te vervangen door aftermarket speakers.
Even wat ringen uit MDF decouperen en tussen de deurpanelen en de spealers plaatsen en klaar is kees.
Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.
De standaard (Clarion) radio geeft dan zelfs best een knappe weergave
Even wat ringen uit MDF decouperen en tussen de deurpanelen en de spealers plaatsen en klaar is kees.
Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.
De standaard (Clarion) radio geeft dan zelfs best een knappe weergave
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Dat kan volgens mij bij elke auto dus om nou meteen de conclusie te trekken dat Citroen bewust bagger maakt en er dan voor zorgt dat je dat makkelijk kunt vervangen gaat mij net iets te ver.Co schreef:Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.
Als ze zo zouden denken dan zouden de koplampen wel makkelijker te vervangen zijn
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Volgens mij heb ik de standaard luidsprekers maar ik vind de kwaliteit heel behoorlijk! Veel beter dan b.v. in mijn vorige auto (Xantia).Co schreef:De kwaliteit is drastisch te verbeteren door die standaard kartonnen speakers in alle portieren te vervangen door aftermarket speakers.
Even wat ringen uit MDF decouperen en tussen de deurpanelen en de spealers plaatsen en klaar is kees.
Citroen heeft zelf waarschijnlijk in de gaten gehad dat de standaardspeakers van zeer dicutabele kwaliteit zijn, want je hoeft niet het hele deurpaneel te demonteren om nieuwe speakers te plaatsen. Die roosters zijn zo uit het portier te wippen.
De standaard (Clarion) radio geeft dan zelfs best een knappe weergave
Niet bepaald. Het gros van de merken past deurpanelen toe met geintegreerd rooster. Om hier een paar speakers te vervangen moet dus het gehele deurpaneel worden verwijderd.R1200C schreef:Dat kan volgens mij bij elke auto dus om nou meteen de conclusie te trekken dat Citroen bewust bagger maakt en er dan voor zorgt dat je dat makkelijk kunt vervangen gaat mij net iets te ver.
Ik mag aannemen dat Citroen die speakers niet zelf maakt. Zo'n wagen verdient standaard beter.
Een speakerframe van plastic, een conus van karton en een magneet ten grootte van een knoop levert nou niet bepaald een volwassen geluid, zeker niet als het de ruimte van de break moet vullen.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Waar kan ik dat aan zien? De radio ziet er standaard uit, in de papieren kan ik niets vinden over een pack JBL.Co schreef:Zit er niet het JBL-Pack in?dre999 schreef:Volgens mij heb ik de standaard luidsprekers maar ik vind de kwaliteit heel behoorlijk! Veel beter dan b.v. in mijn vorige auto (Xantia).



