De nieuwe veer heeft een diam. van 15mm, de oude 13. Allebei 32cm lang.

oude veren:

vanavond ff uitgebreid testen, volgende week met de caravan.

BJG schreef:rijdt hij nog lekker?
Hij heeft wel 2 windingen meer dus dat maakt m weer zachter.......toch? Heb nog niet gemerkt dat ie nu minder dempt of nadeintJW-NHS schreef:Voorts is op het plaatje te zien dat 'ie progressief gewonden is, het gedeelte met de zwarte beschermkous zit dichter op elkaar dan de uiteinden. Dat maakt 'm extra stijf bij het verder inveren.
Ik ben benieuwd of de dempers nu nog wel OK zijn. Het zou kunnen dat de auto nu "ondergedempt" is aan de achterkant....Groet,JW

Is het in NL dan niet toegestaan?Klaverblaadje schreef:Ik denk niet dat er in Nederland iemand is die dat zou vragen.
Zwart spuiten en eronder zetten, niemand die het ziet.
Op zich maken twee windingen extra 'm iets soepeler, dat is lineair met de lengte van de opgerolde torsiestaafbgt schreef: Hij heeft wel 2 windingen meer dus dat maakt m weer zachter.......toch? Heb nog niet gemerkt dat ie nu minder dempt of nadeintEr ligt natuurlijk ook een zware LPG tank + inhoud extra achterin. Dat zal ook gauw 100kg(met volle tank)schelen.
Dat doet mij denken dat de demping niet meer optimaal is, vandaar mijn opmerking.Als ik hard over verkeersdrempels rijd(alleen maar om te testen ) beweegt/hobbelt ie iets meer