Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ok, veren zitten erin. Als ik het verschil meet, gemeten van de straat tot aan de onderkant van de trekhaak kogel, is dat 7cm hoger nu dus 41cm. De hoogte ,van de straat tot het begin van de wielkast boven de band, is met 1.5 cm toegenomen naar 73cm.
De nieuwe veer heeft een diam. van 15mm, de oude 13. Allebei 32cm lang.
Afbeelding
Afbeelding
oude veren:
Afbeelding
vanavond ff uitgebreid testen, volgende week met de caravan.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Aha, dus je hebt de wagen 7 cm hoger gekregen van achteren?

Vrij veel rijdt hij nog lekker?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Zal een stuk steviger veren,
met de caravan wel prettig
echter zonder caravan misschien wel een beetje hard (=Duits :lol: )
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Gisteren ff flink gereden met de auto over klinker wegen/drempels/bruggen/tramrails etc....ik merk niet echt veel verschil al lijkt ie wel wat stabieler met overgangen.
Als ik hard over verkeersdrempels rijd(alleen maar om te testen ;) ) beweegt/hobbelt ie iets meer. Maar hij slaat tenminste niet meer tegen de eindstoppen. En ik moet wennen aan de wagenhoogte als ik er naar kijk. Ik vind m niet echt stugger kwa inveren.
Als ik ff op de trekhaak sta met mijn gewicht=105kg(sport veel en ben lang ;) ), veert ie maar weinig in, met de gewone veren zakte ie behoorlijk in.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het verschil in dikte van 15 mm tov van 13 mm maakt een boel uit.
Dit type veer is een gewonden torsiestaaf, en daarvan gaat de stijfheid omhoog met de derde macht van de diameter.
Daarmee wordt 'ie in dit geval 50% stijver, en dat merk je echt wel.

Voorts is op het plaatje te zien dat 'ie progressief gewonden is, het gedeelte met de zwarte beschermkous zit dichter op elkaar dan de uiteinden. Dat maakt 'm extra stijf bij het verder inveren.

Ik ben benieuwd of de dempers nu nog wel OK zijn. Het zou kunnen dat de auto nu "ondergedempt" is aan de achterkant....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
BJG schreef:rijdt hij nog lekker?
:lol: ja hoor. Merk er tot nu toe weinig van.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
JW-NHS schreef:Voorts is op het plaatje te zien dat 'ie progressief gewonden is, het gedeelte met de zwarte beschermkous zit dichter op elkaar dan de uiteinden. Dat maakt 'm extra stijf bij het verder inveren.
Ik ben benieuwd of de dempers nu nog wel OK zijn. Het zou kunnen dat de auto nu "ondergedempt" is aan de achterkant....Groet,JW
Hij heeft wel 2 windingen meer dus dat maakt m weer zachter.......toch? Heb nog niet gemerkt dat ie nu minder dempt of nadeint ;) Er ligt natuurlijk ook een zware LPG tank + inhoud extra achterin. Dat zal ook gauw 100kg(met volle tank)schelen.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
bgt, mag ik vragen waar deze veren vandaan komen?
Heb ook een caravan van 1500kg. en LPG
Misschien nog de moeite waard om voor de vakantie te monteren.

Groeten Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Heb ze via http://www.mobilityparts.nl/ besteld(bij Theo). Heb hier € 210,- voor betaald.
Maar ze komen van http://www.carsupport.nl/Download/Carsu ... sLijst.pdf
artikel no: 3102PRO
Inbouwen bij garage was €118,-(2 uur)
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
In BE heb je daarvoor nog eens een extra keuring +attesten van 160€ voor nodig ook + veel geduld :P
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik denk niet dat er in Nederland iemand is die dat zou vragen.
Zwart spuiten en eronder zetten, niemand die het ziet.

:smt126
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Lijkt mij stug dat ze het bij een keuring in Belgie wel zullen merken, wat je al zegt, zwart spuiten, geen hond die het ziet :lol:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
op de keuring zien ze alles hier...

hahahahahah
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Klaverblaadje schreef:Ik denk niet dat er in Nederland iemand is die dat zou vragen.
Zwart spuiten en eronder zetten, niemand die het ziet.

:smt126
Is het in NL dan niet toegestaan?
Ik dacht dat in België alles wat niet origineel in de typegoedkeuring zit, verboden is, maar dat is in NL toch niet zo?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
bgt schreef: Hij heeft wel 2 windingen meer dus dat maakt m weer zachter.......toch? Heb nog niet gemerkt dat ie nu minder dempt of nadeint ;) Er ligt natuurlijk ook een zware LPG tank + inhoud extra achterin. Dat zal ook gauw 100kg(met volle tank)schelen.
Op zich maken twee windingen extra 'm iets soepeler, dat is lineair met de lengte van de opgerolde torsiestaaf
Maar die extra windingen heeft hij nodig om het progressieve stuk, waarbij de windingen dichter bij elkaar liggen te overbruggen. Bij verder inveren speelt dat stuk dan niet meer mee.

Al met al zal de vering nu heel wat minder zijn dan voorheen. Dat blijkt ook wel uit jouw bevindingen met het staan op de kogel.

Eerder schreef je ook:
Als ik hard over verkeersdrempels rijd(alleen maar om te testen ) beweegt/hobbelt ie iets meer
Dat doet mij denken dat de demping niet meer optimaal is, vandaar mijn opmerking.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie