wokkelvering <<>> HP vering discussie
Auteur |
Bericht |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Ok, veren zitten erin. Als ik het verschil meet, gemeten van de straat tot aan de onderkant van de trekhaak kogel, is dat 7cm hoger nu dus 41cm. De hoogte ,van de straat tot het begin van de wielkast boven de band, is met 1.5 cm toegenomen naar 73cm. De nieuwe veer heeft een diam. van 15mm, de oude 13. Allebei 32cm lang.   oude veren:  vanavond ff uitgebreid testen, volgende week met de caravan.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
19 apr 2012 15:14 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Aha, dus je hebt de wagen 7 cm hoger gekregen van achteren?
Vrij veel rijdt hij nog lekker?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 apr 2012 12:32 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Zal een stuk steviger veren, met de caravan wel prettig echter zonder caravan misschien wel een beetje hard (=Duits  )
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
20 apr 2012 12:43 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Gisteren ff flink gereden met de auto over klinker wegen/drempels/bruggen/tramrails etc....ik merk niet echt veel verschil al lijkt ie wel wat stabieler met overgangen. Als ik hard over verkeersdrempels rijd(alleen maar om te testen  ) beweegt/hobbelt ie iets meer. Maar hij slaat tenminste niet meer tegen de eindstoppen. En ik moet wennen aan de wagenhoogte als ik er naar kijk. Ik vind m niet echt stugger kwa inveren. Als ik ff op de trekhaak sta met mijn gewicht=105kg(sport veel en ben lang  ), veert ie maar weinig in, met de gewone veren zakte ie behoorlijk in.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
20 apr 2012 13:13 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Het verschil in dikte van 15 mm tov van 13 mm maakt een boel uit. Dit type veer is een gewonden torsiestaaf, en daarvan gaat de stijfheid omhoog met de derde macht van de diameter. Daarmee wordt 'ie in dit geval 50% stijver, en dat merk je echt wel.
Voorts is op het plaatje te zien dat 'ie progressief gewonden is, het gedeelte met de zwarte beschermkous zit dichter op elkaar dan de uiteinden. Dat maakt 'm extra stijf bij het verder inveren.
Ik ben benieuwd of de dempers nu nog wel OK zijn. Het zou kunnen dat de auto nu "ondergedempt" is aan de achterkant....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 apr 2012 14:16 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
BJG schreef: rijdt hij nog lekker?  ja hoor. Merk er tot nu toe weinig van.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
20 apr 2012 17:23 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
JW-NHS schreef: Voorts is op het plaatje te zien dat 'ie progressief gewonden is, het gedeelte met de zwarte beschermkous zit dichter op elkaar dan de uiteinden. Dat maakt 'm extra stijf bij het verder inveren. Ik ben benieuwd of de dempers nu nog wel OK zijn. Het zou kunnen dat de auto nu "ondergedempt" is aan de achterkant....Groet,JW Hij heeft wel 2 windingen meer dus dat maakt m weer zachter.......toch? Heb nog niet gemerkt dat ie nu minder dempt of nadeint  Er ligt natuurlijk ook een zware LPG tank + inhoud extra achterin. Dat zal ook gauw 100kg(met volle tank)schelen.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
20 apr 2012 17:26 |
|
 |
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
bgt, mag ik vragen waar deze veren vandaan komen? Heb ook een caravan van 1500kg. en LPG Misschien nog de moeite waard om voor de vakantie te monteren.
Groeten Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
20 apr 2012 18:11 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Heb ze via http://www.mobilityparts.nl/ besteld(bij Theo). Heb hier € 210,- voor betaald. Maar ze komen van http://www.carsupport.nl/Download/CarsupportCatalogusLijst.pdfartikel no: 3102PRO Inbouwen bij garage was €118,-(2 uur)
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
20 apr 2012 19:12 |
|
 |
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
In BE heb je daarvoor nog eens een extra keuring +attesten van 160€ voor nodig ook + veel geduld 
|
20 apr 2012 19:58 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Ik denk niet dat er in Nederland iemand is die dat zou vragen. Zwart spuiten en eronder zetten, niemand die het ziet. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
20 apr 2012 20:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33540 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Lijkt mij stug dat ze het bij een keuring in Belgie wel zullen merken, wat je al zegt, zwart spuiten, geen hond die het ziet 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
20 apr 2012 20:38 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
op de keuring zien ze alles hier...
hahahahahah
|
20 apr 2012 20:40 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Klaverblaadje schreef: Ik denk niet dat er in Nederland iemand is die dat zou vragen. Zwart spuiten en eronder zetten, niemand die het ziet.  Is het in NL dan niet toegestaan? Ik dacht dat in België alles wat niet origineel in de typegoedkeuring zit, verboden is, maar dat is in NL toch niet zo?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
20 apr 2012 20:45 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
bgt schreef: Hij heeft wel 2 windingen meer dus dat maakt m weer zachter.......toch? Heb nog niet gemerkt dat ie nu minder dempt of nadeint  Er ligt natuurlijk ook een zware LPG tank + inhoud extra achterin. Dat zal ook gauw 100kg(met volle tank)schelen. Op zich maken twee windingen extra 'm iets soepeler, dat is lineair met de lengte van de opgerolde torsiestaaf Maar die extra windingen heeft hij nodig om het progressieve stuk, waarbij de windingen dichter bij elkaar liggen te overbruggen. Bij verder inveren speelt dat stuk dan niet meer mee. Al met al zal de vering nu heel wat minder zijn dan voorheen. Dat blijkt ook wel uit jouw bevindingen met het staan op de kogel. Eerder schreef je ook: Citaat: Als ik hard over verkeersdrempels rijd(alleen maar om te testen ) beweegt/hobbelt ie iets meer Dat doet mij denken dat de demping niet meer optimaal is, vandaar mijn opmerking. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 apr 2012 20:54 |
|
 |
|