Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:

Sorry voor de late reactie maar je haalt het rode stickertje los dan kun je de schroef van de knop losmaken zodat je bij het slotje kunt en dan gewoon het palletje indrukken waarmee het slotje is vergrendeld en het slotje valt er zo uit.Krommenieer schreef:Dat is ook een optie, maar hoe krijg ik het slotje eruit.dickster schreef:Ik heb het hele slotje verwijderd en nu werkt het perfect.mvg Dick
Overigen wacht ik eerst nog op bericht/voorstel van mijn dealer om de Bosal om te ruilen voor een ander merk. Het blijkt dat er verschil is in toe te passen trekhaak tussen Ph I en Ph II. Wie heeft onder de Break Ph II een ander fabrikaat afneembare trekhaak dan Bosal en welk merk en type is toegepast?
m.vr.gr.
mvg Dick

C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Okay, net een C5 break gekocht, met parkeersensors, die bij nat weer vrolijk toeteren omdat ze, aldus deze club, de trekhaak voor een obstakel aanzien. Dus sleuteltje bij de kraag gevat en geprobeerd om de (bosal) trekhaak los te krijgen, welke, volgens ook deze club, onwrikbaar is. Vervolgens de hefboom wat vergroot (flinke bahco erop), en de knop draait nu helemaal rond, waarbij de haak zo nu en dan een beetje los komt. Maar er eventjes uitvallen, zoals het zou moeten, is er niet bij.
Zou het zo kunnen zijn dat ik iets aan gort heb gedraaid in het binnenste van die knop?
Het merk is Bosal, vrij naar "ik wor alboos"
Zou het zo kunnen zijn dat ik iets aan gort heb gedraaid in het binnenste van die knop?
Het merk is Bosal, vrij naar "ik wor alboos"
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Als de knop nu helemaal rond draait dan is er volgens mij naar zijn grootje, dus terug naar AF.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik vrees hetzelfde...een halve slag is meestal meer dan voldoende voor de knop om de trekhaak vrij te geven.... 

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ik heb een Nederlandse gebruiksaanwijzing voor de Bosal afneembare trekhaak van mijn C5 Break uit 2002, beschikbaar als pdf-file.
Ik heb geen plek om 't ergens downloadbaar neer te zetten dus als je mij je e-mail-adres laat weten via een PB dan stuur ik het op.
Ik heb geen plek om 't ergens downloadbaar neer te zetten dus als je mij je e-mail-adres laat weten via een PB dan stuur ik het op.

C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ha Jeronimo,
Bedankt voor het aanbod, ik heb gisteravond gemaild met Bosal, ik had vanochtend al de pdf in mail. Ook nog even gebeld, en de deal is dat ik de haak los kan maken met de twee bouten (dus inclusief koppelstuk), en bij een bosal dealer kan laten bekijken. Ik kan dan kiezen om er geld in te steken, of om 'm aan de praat te krijgen zonder sleuteltje oid.
Ik vermoed dat het slotje er ontwerptechnisch op moest om een dubbele borging te krijgen, en dat ze een prutskwaliteit hebben ingeslagen die ze nu komt te bezuren.
Bedankt voor het aanbod, ik heb gisteravond gemaild met Bosal, ik had vanochtend al de pdf in mail. Ook nog even gebeld, en de deal is dat ik de haak los kan maken met de twee bouten (dus inclusief koppelstuk), en bij een bosal dealer kan laten bekijken. Ik kan dan kiezen om er geld in te steken, of om 'm aan de praat te krijgen zonder sleuteltje oid.
Ik vermoed dat het slotje er ontwerptechnisch op moest om een dubbele borging te krijgen, en dat ze een prutskwaliteit hebben ingeslagen die ze nu komt te bezuren.


Bosal heeft inderdaad een iel sleuteltje meegeleverd.
Die van mij is inderdaad in de trekhaak afgebroken (met dank aan de vorige eigenaar
) Toch werkt 'ie naar behoren. Al moet je wel na gebruik de trekhaak demonteren, anders doet iemand anders dat wel (ongevraagd)
Overigens is dit een peuleschil met dank aan de "laadknop" in de kofferbak
Die van mij is inderdaad in de trekhaak afgebroken (met dank aan de vorige eigenaar

Overigens is dit een peuleschil met dank aan de "laadknop" in de kofferbak



C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
update:
Ik heb de hele tekhaak ontkoppel unit losgemaakt, met de twee vette bouten. Het ding bestudeerd, na verwijderen van de knop (stickertje weghalen, schroefje los) kan je met een bahco het ontkoppelmechanisme verdraaien.
Bij mij was de knop aan de binnenkant kapot. Die knop is niet goed ontworpen, nl. van zamak (spuitgietlegering) en op kritische punten veel te dunwandig. Irritant materiaal, gaat altijd kapot, veel te bros. Het holle asje dat over de tandheugelas van het ontgrendelmechanisme valt was ingescheurd.
Ik heb het zaakje opgelapt (metalen busje gedraaid en over kapot deel geperst, en weer in elkaar gezet. Nu zit het slotje er nog in maar doet niks meer. Alles goed doorgesmeerd en het werkt nu als een zonnetje.
Uurtje werk, 0 gulden, sneller en goedkoper dan gezeur met dealers.
Conclusie: Als de knop vast zit, NOOIT DE MOERSLEUTEL ER OP. Pulk het stickertje er af, schroef de knop er af, verdraai de ontgrendel-as met een bahco (klok mee). De trekhaak kan er zo af. Je kan ook een willekeurige auto met dezelfde AK6 trekhaak pakken, want het sleuteltje is niet nodig ~8)
Nu kan je alles rustig inspecteren, smeren, proberen, tot het werkt, in elkaar zetten, handen wassen en VOILA.
Ik heb de hele tekhaak ontkoppel unit losgemaakt, met de twee vette bouten. Het ding bestudeerd, na verwijderen van de knop (stickertje weghalen, schroefje los) kan je met een bahco het ontkoppelmechanisme verdraaien.
Bij mij was de knop aan de binnenkant kapot. Die knop is niet goed ontworpen, nl. van zamak (spuitgietlegering) en op kritische punten veel te dunwandig. Irritant materiaal, gaat altijd kapot, veel te bros. Het holle asje dat over de tandheugelas van het ontgrendelmechanisme valt was ingescheurd.
Ik heb het zaakje opgelapt (metalen busje gedraaid en over kapot deel geperst, en weer in elkaar gezet. Nu zit het slotje er nog in maar doet niks meer. Alles goed doorgesmeerd en het werkt nu als een zonnetje.
Uurtje werk, 0 gulden, sneller en goedkoper dan gezeur met dealers.
Conclusie: Als de knop vast zit, NOOIT DE MOERSLEUTEL ER OP. Pulk het stickertje er af, schroef de knop er af, verdraai de ontgrendel-as met een bahco (klok mee). De trekhaak kan er zo af. Je kan ook een willekeurige auto met dezelfde AK6 trekhaak pakken, want het sleuteltje is niet nodig ~8)
Nu kan je alles rustig inspecteren, smeren, proberen, tot het werkt, in elkaar zetten, handen wassen en VOILA.