Laatste keer € 0,73 bij Grand Surface CORA regio benoorden Parijs.
Op vakantie (muv de peage ritten) zal ik vnl bij de grand surfaces LPG tanken. Een simpele zoektocht (en 20 jaar ervaring) leert dat deze jongens sowieso 10-15 ct goedkoper zijn dan de snelwegpompen en 5-10 ct met de evt merkpompen elders. Ik heb op de route en rond mijn vakantieadres al de nodige goedkope adressen gevonden.
Op de terugweg even Euro95 aftanken in Luxemburg en dan ben ik eind augustus weer toe aan werk

Terug naar het onderwerp:
Ik ben met je eens dat je mogelijk minder kilometers haalt uit een Grand Surface liters Euro 95. Maar het fabeltje dat dit soort brandstof slecht zou zijn lijkt me, voor zover het ooit slecht was, inmiddels ruim achterhaald (zie eerdere posts over raffinaderijen en klandizie). Tegenover dit kilometerverlies staat een prijsverschil van 5-10 cent per liter (lokaal) en 10-15 cent (snelweg) met de merkpompen. Ik denk dat je er met dat soort verschillen je verloren km's ruim compenseert.
En het prijsverschil? Ik denk niet dat dat noodzakelijk aan de kwaliteit ligt. Als ik de marketing, locaties en Ferrari racewagens zie denk ik te weten waar bv Shell een flink deel van dit verschil laat.
Hoe dan ook : Veel zuinige en goede kilometers gewenst.