
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2011 17:35
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 65000
Kleur: grijs metal
Ik fix ook alles zelf 

Berichten: 69
Lid geworden op: 08 mei 2009 12:40
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator
Locatie: Heiloo
Contacteer:
Helaas ben ik ook aan de beurt. Gister werd het minstens 26 graden in de auto en niet buiten op de eerste zomerse dag. Een defecte kachelhuisweerstand oid had het begeven. Ook het asje van de mengmotor, althans dat bleek later. Zat er wel aan te komen.
Helaas ben ik niet handig in technische zaken, heb niet het gereedschap enzovoorts. Hopen dat de dame snel gemaakt is en dat ze een poos gezond blijft. Jammer dat deze ziektekosten alleen kunt declareren op je eigen rekening....
Helaas ben ik niet handig in technische zaken, heb niet het gereedschap enzovoorts. Hopen dat de dame snel gemaakt is en dat ze een poos gezond blijft. Jammer dat deze ziektekosten alleen kunt declareren op je eigen rekening....
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 mei 2009 12:40
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator
Locatie: Heiloo
Contacteer:
Mogelijk is een as afgebroken in het kachelhuis..... misschien moet deze worden vernieuwd. bigtime balen!
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)

Maar dat hoeft toch niet de hoofdprijs te kosten? Hier op het forum staan toch foto's dat je het zelf zou kunnen doen.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 mei 2009 12:40
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator
Locatie: Heiloo
Contacteer:
Tnxs!
Het hele kachelhuis is kapot met scheuren oid. Optie is een tweede hands...of een nieuwe.
Nieuw is niet op voorraad, tweedehands is zoeken en hopen dat hij echt goed is.
Zelf doen is met mijn handen niet de beste en snelste optie.
Enige waar ik in onderlegd ben op gebied van techniek is injecteren en dergelijke
Gelukkig hebben we een leenauto zodat we ons nog kunnen verplaatsen voor woon- werk.
Dan gaat het vakantiegeld maar naar de garage. ( gelukkig gaan we niet ver dit jaar).
Het hele kachelhuis is kapot met scheuren oid. Optie is een tweede hands...of een nieuwe.
Nieuw is niet op voorraad, tweedehands is zoeken en hopen dat hij echt goed is.
Zelf doen is met mijn handen niet de beste en snelste optie.
Enige waar ik in onderlegd ben op gebied van techniek is injecteren en dergelijke

Gelukkig hebben we een leenauto zodat we ons nog kunnen verplaatsen voor woon- werk.
Dan gaat het vakantiegeld maar naar de garage. ( gelukkig gaan we niet ver dit jaar).
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ik weet waarschijnlijk nog een 2e hands.
pb me maar bij belangstelling
pb me maar bij belangstelling

...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Afgelopen weekend waren wij dus ook aan de beurt,
links kneiterwarm en rechts gewoon ingestelde temperatuur.
Vervolgens
hoera hoera hoera 't werkt weer
(zolang het duurt denk ik dan meteen maar ach, 't is een dame)

links kneiterwarm en rechts gewoon ingestelde temperatuur.
Vervolgens
toegepast enWorkaround:
Zet je ventilator stand zo laag mogelijk, zet je thermostaat aan bestuurderskant zo hoog mogelijk (28 graden).Wacht even (10 sec) daarna thermostaat bestuurderskant op 16 graden.
Zet nu de airco weer op automatisch.
Bij mij werkt het tot nu toe altijd.

(zolang het duurt denk ik dan meteen maar ach, 't is een dame)
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
De instructies door Marcel (op http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=4771" onclick="window.open(this.href);return false; ) , werkt dat ook voor de C5 ph2? Want heb er sinds een aantal weken ook last van. Heb wel niet zo een RD3 maar een RT4 in mijn C5 zitten. Ik vermoed dat dat wat anders werken zal zijn om het er uit te halen.
Edit: ik lees net op http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 85#p309185" onclick="window.open(this.href);return false; dat het bij de ph2 andersom zou moeten zijn? (dus rechts ipv links). Bij mij gaat het wel degelijk om de linkerkant die alleen maar (ijs)koud wilt blazen
Edit: ik lees net op http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 85#p309185" onclick="window.open(this.href);return false; dat het bij de ph2 andersom zou moeten zijn? (dus rechts ipv links). Bij mij gaat het wel degelijk om de linkerkant die alleen maar (ijs)koud wilt blazen
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Ik vrees dat het bij jou om de as zal gaan en dat betekent een vervanging van het complete kachelhuis...
Althans dat is de ervaring bij de ph2.
Althans dat is de ervaring bij de ph2.

C5club Bikkel


Berichten: 297
Lid geworden op: 04 jul 2006 00:07
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
kachelhuis hoeft niet vervangen te worden; er is gewoon een reparatieset voor, kachelhuis zal dus wel opengemaakt moeten worden.

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
Zou ik het zelf kunnen doen denk je? Heb al mijn bumper losgemaakt en teruggeplaatst op mijn ouwe C5, kwestie van een idee te geven hoe handig ik ben 


C5club Bikkel


Berichten: 297
Lid geworden op: 04 jul 2006 00:07
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
dashboard moet eruit 
-koelsysteem leeghalen of afklemmen (kan je zelf)
-airco leeg (heheh kan je ook zelf, maar is zonde van de koudemiddel; dus daar is de aircoboer voor nodig)

-koelsysteem leeghalen of afklemmen (kan je zelf)
-airco leeg (heheh kan je ook zelf, maar is zonde van de koudemiddel; dus daar is de aircoboer voor nodig)

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
Best even naar garage om geknoei te vermijden dus..

C5club Bikkel


Berichten: 297
Lid geworden op: 04 jul 2006 00:07
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
dure reparatie 
heb ff in de methodes van de C5 gekeken en is niet echt zo bijzonder.
bijna hetzelfde als de P 407 hehe en bij dat model kan ik het inmiddels met mijn ogen dicht
axl

heb ff in de methodes van de C5 gekeken en is niet echt zo bijzonder.
bijna hetzelfde als de P 407 hehe en bij dat model kan ik het inmiddels met mijn ogen dicht

axl

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:38
Auto: C5 2.0 I 16V AUTO. - Sedan
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 135000
Kleur: grijs
Locatie: Venray
Even wat tijd moeten nemen om alles door te lezen.
Ook ik heb nu met het linker/koud en rechts/normaal situatie te maken.
Het meeste wat ik gelezen heb om bij de achterste/linker mengmotor te komen betreft de Ph 1 uitvoering. Geldt al de geschreven info ook voor mijn Ph. 2 uitvoering.
Met enig optimisme concludeer ik dat ik met een flexibele schroevendraaier/M6 en een verwijderd bedieningspaneel de mengmotor moet kunnen demonteren.
Wie heeft nog tips voor het verwijderen van het bedieningspaneel Ph 2 ?
Ook ik heb nu met het linker/koud en rechts/normaal situatie te maken.
Het meeste wat ik gelezen heb om bij de achterste/linker mengmotor te komen betreft de Ph 1 uitvoering. Geldt al de geschreven info ook voor mijn Ph. 2 uitvoering.
Met enig optimisme concludeer ik dat ik met een flexibele schroevendraaier/M6 en een verwijderd bedieningspaneel de mengmotor moet kunnen demonteren.
Wie heeft nog tips voor het verwijderen van het bedieningspaneel Ph 2 ?