Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Hoi allemaal,
alweer een poosje geleden dat ik op 't forum actief was (heb wel trouw meegelezen hoor!)
De laatste tijd is mijn airco/kachel een beetje gek aan 't doen. Vaak blaast 't ding aan de bestuurderskant alleen warme lucht. Vanmiddag tijdens een lange rit was 't ook weer zover. Het was nog gekker, want aan de bijrijderskant werd er alleen maar koude lucht geblazen, ook met de temperatuur op 28! Allerlei instellingen geprobeerd, wel/niet automatisch, wel/niet airco aan, alles op 16 graden, alles op 28 graden etc.etc....
Komt iemand dit euvel bekend voor?
alweer een poosje geleden dat ik op 't forum actief was (heb wel trouw meegelezen hoor!)
De laatste tijd is mijn airco/kachel een beetje gek aan 't doen. Vaak blaast 't ding aan de bestuurderskant alleen warme lucht. Vanmiddag tijdens een lange rit was 't ook weer zover. Het was nog gekker, want aan de bijrijderskant werd er alleen maar koude lucht geblazen, ook met de temperatuur op 28! Allerlei instellingen geprobeerd, wel/niet automatisch, wel/niet airco aan, alles op 16 graden, alles op 28 graden etc.etc....
Komt iemand dit euvel bekend voor?

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Nou geloof Oldenhage maar, hij weet inderdaad wat het is.
Hij heeft het gezocht, gevonden en opgelost bij onze V6.
Afgebroken vertanding in het kachelhuis dat kan worden opgelost door een nieuwe mengmoter met langere as om de afgebroken vertanding te overbruggen. motortje kost 8 tientjes, maar het hele dashboard moet eruit.
Ik zou zeggen breng hem maar naar Oldenhage, die heeft twee maanden geleden nog geoefend, waarschijnlijk kan hij het nu sneller dan wie dan ook.
gr. Ronald
Hij heeft het gezocht, gevonden en opgelost bij onze V6.
Afgebroken vertanding in het kachelhuis dat kan worden opgelost door een nieuwe mengmoter met langere as om de afgebroken vertanding te overbruggen. motortje kost 8 tientjes, maar het hele dashboard moet eruit.
Ik zou zeggen breng hem maar naar Oldenhage, die heeft twee maanden geleden nog geoefend, waarschijnlijk kan hij het nu sneller dan wie dan ook.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Heb hetzelde probleem: bij het vervangen van de mengmotor is ook de vertanding van het kachelhuis beschadigd. Nu wil de dealer, op aanraden van de imnporteur, er een modificatie vanuit de C4 opzetten. Men kon niet aangeven of dat past. Het onderdeel is nu wel besteld.
Hoe heeft Oldenhage dat eigenlijk opgelost?
Hoe heeft Oldenhage dat eigenlijk opgelost?
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Klok en klepel. De beschadiging van de vertanding in het kachelhuis is de primaire oorzaak van de storing. Zie het als een as (aan de mengemotor) die penetreert in een bus in het kachelhuis. Vertanding op as en bus zorgen voor overbrenging. De penetratie van de as in de bus is niet zo diep. Juist de vertanding aan het begin van de bus brokkelt af, dus er is geen overbrenging meer.
Eerste oplossing zou zijn om de afgebrokklelde bus en dus het kachelhuis te vervangen, maar dat is zeer duur.
C. komt met een alternatief, namelijk een nieuwe mengmotor ter vervanging van de gene die helemaal niet kapot is.
Deze heeft echter een langere as en penetreert daarmee dieper in de bus, op een stuk waar de vertanding niet is afgebrokkeld.
Mengmotor is ongeveer 70 euro ex BTW, maar voor uitbouw dashboard staat 3.5 uur geloof ik. Johan heeft het al minimaal 1 of 2 keer gedaan, dus misschien kan hij het wat sneller=goedkoper.
Gr. Ronald
Eerste oplossing zou zijn om de afgebrokklelde bus en dus het kachelhuis te vervangen, maar dat is zeer duur.
C. komt met een alternatief, namelijk een nieuwe mengmotor ter vervanging van de gene die helemaal niet kapot is.
Deze heeft echter een langere as en penetreert daarmee dieper in de bus, op een stuk waar de vertanding niet is afgebrokkeld.
Mengmotor is ongeveer 70 euro ex BTW, maar voor uitbouw dashboard staat 3.5 uur geloof ik. Johan heeft het al minimaal 1 of 2 keer gedaan, dus misschien kan hij het wat sneller=goedkoper.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

De koudere dagen komen eraan en inmiddels ben ik er vandaag achter gekomen dat ik dus waarschijnlijk ook dit probleem ondervind.
Ik had de ECC beide kanten op 24 staan, maar bij mij (de bestuurder) werd het iets warm en bij mijn vrouw (de passagier...) werd het alleen maar kouder.
Iemand suggesties ?
Overigens vind ik dat mijn auto wel veel mankementen heeft voor zijn km-stand...
Ik had de ECC beide kanten op 24 staan, maar bij mij (de bestuurder) werd het iets warm en bij mijn vrouw (de passagier...) werd het alleen maar kouder.
Iemand suggesties ?
Overigens vind ik dat mijn auto wel veel mankementen heeft voor zijn km-stand...


Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
kan ook gewoon een defecte buitentemperatuursonde zijn, even op je display de temepratur controleren. Als de mengmotor defect is komt er links alleen maar heel veel warmte uit
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

Display geeft wel gewoon buitentemperatuur aan.Oldenhage schreef:kan ook gewoon een defecte buitentemperatuursonde zijn, even op je display de temepratur controleren. Als de mengmotor defect is komt er links alleen maar heel veel warmte uit
Als ik de temp. verhoog, dan voel je zeker het verschil tussen de linker en rechterkant.
Rechts is bijna koel, terwijl links wel warmte afgeeft....

Bij mij is het ook alleen aan de bestuurderskant maar warm, bijrijders kant is goed regelbaar.
Kan ht ook wezen dat hij gewoon vast zit, kennis had zelfde euvel en moest de (een) klep even gangbaar
worden gemaakt volgens de garage zat deze vast. Is dat mogelijk en zo ja kan ik dit zelf proberen door
de radio en eventueel het aircodisplay gedeelte uit te bouwen.
alvast bedankt voor reacties en ideeen.
Happy
Kan ht ook wezen dat hij gewoon vast zit, kennis had zelfde euvel en moest de (een) klep even gangbaar
worden gemaakt volgens de garage zat deze vast. Is dat mogelijk en zo ja kan ik dit zelf proberen door
de radio en eventueel het aircodisplay gedeelte uit te bouwen.
alvast bedankt voor reacties en ideeen.
Happy

yup, ook gehad, een keer, enkele weken geleden (de eerste koude dagen).
Meer dan a¨a¨n keer is het ook niet voorgevallen. (hout vasthouden...)
Meer dan a¨a¨n keer is het ook niet voorgevallen. (hout vasthouden...)


en het dan weer gangbaar kan maken (met sileconespray of wd40?????), alle tips en trucs zijn welkom.


Please anybody
Kan ik door het verwijderen van de radio en het console daarom heen bij deze motor(tjes) komen.
merk wel nu het niet meer zo koud is dat de temp.regeling weer begint te funtioneren, wel traag maar toch.
Maar ik wil hem graag gangbaar(der) maken. Je hoort nu namelijk zodra je de temp veranderd dat het moeite kost om te draaien.
Kan iemand mij hier verder helpen





Kan ik door het verwijderen van de radio en het console daarom heen bij deze motor(tjes) komen.
merk wel nu het niet meer zo koud is dat de temp.regeling weer begint te funtioneren, wel traag maar toch.
Maar ik wil hem graag gangbaar(der) maken. Je hoort nu namelijk zodra je de temp veranderd dat het moeite kost om te draaien.
Kan iemand mij hier verder helpen



Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
JO te NV heeft daarvoor bij mij het gehele dashboard uitgebouwd om te kunnen vervangen. Dus ik geef je weinig kans...
Gr. Ronald
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Hoi Ronald,
Bedankt voor je reactie, ik had gehoopt dat ik er bij zou kunnen zonder alles te moeten demonteren.
Dit omdat ik niks hoef te vervangen, maar alleen soepeler laten draaien met of zonder smeermiddel.
Dus ik moet helaas het hele dashboard verwijderen. Nou heb ik weer wat te doen dit weekend.
Bedankt voor je antwoord.
GRTZ,
Roland
Bedankt voor je reactie, ik had gehoopt dat ik er bij zou kunnen zonder alles te moeten demonteren.
Dit omdat ik niks hoef te vervangen, maar alleen soepeler laten draaien met of zonder smeermiddel.
Dus ik moet helaas het hele dashboard verwijderen. Nou heb ik weer wat te doen dit weekend.

GRTZ,
Roland
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ga je dat zelf doen????




Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.