MarcusE schreef:Tja, ik werk op een lab dus bij het lezen van micro, denk ik meteen aan 10E-6. Micro is nu eenmaal de officiele benaming voor 10E-6 schaal en dat kan op vanalles worden toegepast : micrometer, microliter, microgram en dus ook op schaal. Aldus de verwarring.
ja en nano is tegenwoordig een marketing begrip, maar JW heeft mijn post goed gelezen

ik heb nooit het woord micrometer gebruikt.
Misschien een ideetje: Winterbanden waren er al voor de sneeuwlanden. De fabrikanten hoeven slechts hun PR machine open te gooien en de productie te verhogen.
Juist, sneeuwbanden zijn er voor de semi-permanente sneeuw, al tientallen jaren.
En die lobby is in dit draadje ook al regelmatig gaan de orde geweest: ik stoor mij niet erg aan het feit dat er hier sneeuwbanden verkocht worden, maar wel aan de lobby eromheen, en dan heb ik nog niet eens over de onzin dat een lokale bromsnor in een of ander buitenland (hier 100m vandaan

) je erop komt afrekenen of dat verzekeringsmaaatschappijen het zien als nóg een stok om verkeersslachtoffers mee te slaan.
Het is in dat opzicht ook wel inzichtelijk om te zien hoe men er in de VS tegenaan kijkt, waar delen van het land op NL omstandigheden lijken, maar er ook stukken bij zijn waar Skandinavische taferelen normaal zijn of Mediterrane omstandigheden en warmer. Dan zul je zien dat het hele principe van winterbanden puur gebaseerd is op de bandenlobby (ic. de Rubber Manufacturers' Association
http://www.rma.org/" onclick="window.open(this.href);return false;) die de logo's en de terminologie verzonnen heeft. En daar hele volksstamen zo ver heeft om de vrij nutteloze "all seasons" te kopen (vaak OEM vaaf nieuw).
Je krijgt daar al een M+S (mud en snow) rating als je een open profiel maakt, met 10% meer van het een of ander.