Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
		    V.I.P & Kalender beheerder

    			        
Berichten: 656
      		Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
      			      		      			      				Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09527
      			      		      			      				Productienummer: 10309
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 185.656+
      			      		      			      				Kleur: Blanc Banquise, EWPB
      			      		      			      				KPH: Voor + Achter
      			      		      			      				Locatie: Tilburg
      			      		      		
      		      		      		        Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de C5-forum bezoekers denken over het gebruik van winterbanden in NEDERLAND!
Dus niet als je ze moet hebben wanneer je op wintersport gaat of in Duitsland gaat rijden, want dat lijkt me wel duidelijk; zelfs als je dat onzin vindt (kan het me niet voorstellen), dan nog is het (terecht) verplicht.
Graag met het onderbouwde nut, noodzaak of onzin van gebruik van dergelijke banden in Nederland en de bijkomende voor- en nadelen.
Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan omstandigheden als buitentemperatuur zoals het kantelpunt van +7C.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Dus niet als je ze moet hebben wanneer je op wintersport gaat of in Duitsland gaat rijden, want dat lijkt me wel duidelijk; zelfs als je dat onzin vindt (kan het me niet voorstellen), dan nog is het (terecht) verplicht.
Graag met het onderbouwde nut, noodzaak of onzin van gebruik van dergelijke banden in Nederland en de bijkomende voor- en nadelen.
Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan omstandigheden als buitentemperatuur zoals het kantelpunt van +7C.
Groeten, Rob
Historie:
    				
    				    			Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983)  1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - .... 
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen en vorig jaar al WB's aangeschaft.
Ze liggen er sinds een week weer op. Baat het niet, schaden doet het ook niet...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ze liggen er sinds een week weer op. Baat het niet, schaden doet het ook niet...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Ik zie er daadwerkelijk het nut niet van in, ... zomerbanden zijn trouwens beter als het gaat om aquaplaning, en volgens mij regent het hier vaker dan dat er een keer sneeuw ligt waar je last van hebt ...  
  
Ik zorg altijd dat ik uitstekende banden heb ( ik vervang bij 3mm ) , dat is voor mij genoeg, en nee nooit last van uitglijers gehad, ook niet bij ijzel/sneeuw e/o andere ongein.
En op wintersport ga ik al helemaal niet
 , brrrrrrrrrr koud
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik zorg altijd dat ik uitstekende banden heb ( ik vervang bij 3mm ) , dat is voor mij genoeg, en nee nooit last van uitglijers gehad, ook niet bij ijzel/sneeuw e/o andere ongein.
En op wintersport ga ik al helemaal niet
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1617
      		Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 V6 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Vol incl. standkachel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 223.000
      			      		      			      				Kleur: Blue Mauritius
      			      		      			      				Locatie: Flevoland
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb ze onder mijn huidige leasebrak wel, onder de huidige prive-Dame niet. En onder de aanstaande leasedame (nog) niet. Ik wil eerst een seizoen kijken of ik ook zonder kan.
Ik ben namelijk niet zo'n wintersport type......
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik ben namelijk niet zo'n wintersport type......
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
    				
    				    			Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb mijn hele leven al met winterbanden gereden, en ik neem altijd winterbandenbanden met een lekker grof profiel, die veel water afvoeren.
In de winter rij ik veel door prut, modderige wegen, ijsmodder als het net 1 of 2 graden vriest, bietencampagne enz.
Winterbanden voldoen dan absoluut beter.
Natuurlijk is het meegenomen als ik een tripje naar Duitsland heb met veel sneeuw op de binnenwegen naar het hotel, en in Engeland met natte sneeuw, maar dat is een extra.
Zaligmakend zijn ze niet, ik ben met winterbanden ook al eens blijven staan in de Harz op 200 meter van het hotel, terwijl de wagens met achterwielaandrijving het probleemloos haalden.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					In de winter rij ik veel door prut, modderige wegen, ijsmodder als het net 1 of 2 graden vriest, bietencampagne enz.
Winterbanden voldoen dan absoluut beter.
Natuurlijk is het meegenomen als ik een tripje naar Duitsland heb met veel sneeuw op de binnenwegen naar het hotel, en in Engeland met natte sneeuw, maar dat is een extra.
Zaligmakend zijn ze niet, ik ben met winterbanden ook al eens blijven staan in de Harz op 200 meter van het hotel, terwijl de wagens met achterwielaandrijving het probleemloos haalden.
(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 10678
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Honda C-RV E:HEV
      			      		      			      				Opties: Van alles
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2024
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 0
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      		
      		      		      		        ach de discussie wel of niet zal je altijd houden..
ik had ze op de vorige wel
en op deze gaan ze ook komen...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			ik had ze op de vorige wel
en op deze gaan ze ook komen...
C5club Chief Executive

    			        
Berichten: 2889
      		Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Meriva
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Vorige winter noodgedwongen winterbanden aangeschaft, we gingen naar Stuttgart. Was de eerste keer dat ik met winterbanden reed. Daarvoor nooit echt gemist. In Frankrijk op sneeuwvakantie wel eens met kettingen gereden.
Ze zitten er nu weer onder, ga voor mijn gevoel mee op de stroom van positieve adviezen.
Ik heb ze nu eenmaal, zit ruim 6mm profiel op. Ik heb de banden met velgen en bandenspanningsensoren goedkoop kunnen kopen van een ex-C5 rijder. Hij had de banden te koop aan het einde van het winterseizoen. Ze lagen al even te koop, hij was er 1 keer mee naar Zwitserland geweest.
Ik weet niet of ik deze winterbanden zal vervangen door nieuwe.
Dan zijn de velgen met bandenspanningssensoren te koop uiteraard
 
Johan
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ze zitten er nu weer onder, ga voor mijn gevoel mee op de stroom van positieve adviezen.
Ik heb ze nu eenmaal, zit ruim 6mm profiel op. Ik heb de banden met velgen en bandenspanningsensoren goedkoop kunnen kopen van een ex-C5 rijder. Hij had de banden te koop aan het einde van het winterseizoen. Ze lagen al even te koop, hij was er 1 keer mee naar Zwitserland geweest.
Ik weet niet of ik deze winterbanden zal vervangen door nieuwe.
Dan zijn de velgen met bandenspanningssensoren te koop uiteraard
Johan
Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        Omdat we regelmatig naar Slowakije gaan, ook in de winter, en ook willen skiien hebben we op de reiswagen in de winter winterbanden. Is sowieso verplicht in Duitsland en Oostenrijk wanneer er daar winterse omstandigheden zijn. Slowakije weet ik niet zeker. Maar daar zijn de wegen in winter niet zo schoon als hier. Er wordt vaak met zand/grit gestrooid omdat zout niet helpt, want te koud. En ik heb in de kou ook geen zin om bij elke overgang van sneeuw weg naar schone weg sneeuwkettingen erom of eraf te doen.
Om de kosten hoef je het, vind ik, niet te laten omdat in de winter je zomerbanden niet slijten. 't Is net als wanneer je 2 paar schoenen hebt. Daar doe je ook langer mee dan met maar 1 paar.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Om de kosten hoef je het, vind ik, niet te laten omdat in de winter je zomerbanden niet slijten. 't Is net als wanneer je 2 paar schoenen hebt. Daar doe je ook langer mee dan met maar 1 paar.
Groeten, Marc
    				
    				    			Berichten: 1206
      		Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer LB 2009
      			      		      			      				Opties: Half leer, Myway
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 125000
      			      		      			      				Kleur: Blue Bourrasque
      			      		      			      		      			      				Locatie: Wagenborgen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Geen winterbanden, ga nooit op wintersport, veel te koud  
 
En doe niet mee aan de commerciele hype van winterbanden, in Nederland zie ik het nut er echt niet van in. ANWB heeft vorig jaar aangetoond dat het omslagpunt bij 0 graden ligt en niet bij de door de bandenleveranciers gehanteerde 7 graden. Zomerbanden hebben qua ontwikkeling ook niet stil gestaan en presteren beter tot 0 graden, met name qua aquaplaning. Als het glad is rijd ik gewoon wat rustiger. Ik zorg wel altijd voor zomerbanden met goed profiel.
Zaterdag was het dus wat glad, dan rijd ik wat rustiger, krijg je zo'n stoer verhaal van een collega te horen dat ie blij was met z'n winterbanden, hij kon gewoon 100 km/h doorrijden terwijl de rest 60 reed.......
  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					En doe niet mee aan de commerciele hype van winterbanden, in Nederland zie ik het nut er echt niet van in. ANWB heeft vorig jaar aangetoond dat het omslagpunt bij 0 graden ligt en niet bij de door de bandenleveranciers gehanteerde 7 graden. Zomerbanden hebben qua ontwikkeling ook niet stil gestaan en presteren beter tot 0 graden, met name qua aquaplaning. Als het glad is rijd ik gewoon wat rustiger. Ik zorg wel altijd voor zomerbanden met goed profiel.
Zaterdag was het dus wat glad, dan rijd ik wat rustiger, krijg je zo'n stoer verhaal van een collega te horen dat ie blij was met z'n winterbanden, hij kon gewoon 100 km/h doorrijden terwijl de rest 60 reed.......
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 822
      		Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5  Sedan Exclusive 2.0 Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection               Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 133576
      			      		      			      				Kleur: Gris Aluminium EZRC
      			      		      			      				Locatie: Goirle
      			      		      		
      		      		      		        Heb ze dit jaar voor het eerst, en moet eerlijk zeggen dat ik altijd vond dat het onzin was om ze te gebruiken, gedwongen door een reis naar Polen dus nu toch aan de winterbanden, en ongelooflijk wat een verschil afgelopen weekend, heb natuurlijk niet harder gereden dan mijn voorgangers 
  maar het verschil is zo groot dat ik geen winter meer zonder zal rijden 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
    				
    				    			C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 1206
      		Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer LB 2009
      			      		      			      				Opties: Half leer, Myway
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 125000
      			      		      			      				Kleur: Blue Bourrasque
      			      		      			      		      			      				Locatie: Wagenborgen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Heb er nu nieuwe michelin energy savers onder liggen maar ook totaal geen enkel gevoel van gladheid gehad.  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Mijn ideezandvoorta schreef: ANWB heeft vorig jaar aangetoond dat het omslagpunt bij 0 graden ligt en niet bij de door de bandenleveranciers gehanteerde 7 graden. Zomerbanden hebben qua ontwikkeling ook niet stil gestaan en presteren beter tot 0 graden, met name qua aquaplaning. Als het glad is rijd ik gewoon wat rustiger. Ik zorg wel altijd voor zomerbanden met goed profiel.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 388
      		Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
      			      		      			      				Opties: RT3, JBL
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10080
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 303000
      			      		      			      				Kleur: gris iceland
      			      		      			      				Locatie: Utrecht
      			      		      		
      		      		      		        Ik sluit me bij de laatste mening aan, ga de komende 4 jaar (i.v.m. weer een kleine op komst deze winter) niet op wintersport en in Nederland is het nogal onzin vind ik voor die 3 dagen sneeuw. Helemaal als ik dat lees van de anwb dat het pas bij 0 graden zin heeft.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
    				
    				    			Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 5300
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Organummer: 11176
      			      		      			      				kilometerstand: 201000
      			      		      			      				Kleur: nocciola
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Glanerbrug
      			      		      		
      		      		      		        Tja.....
Ik heb wel duidelijk verschil gemerkt tussen sowieso gaan glijden (zomerbanden) en niet glijden (winterbanden).
Sneeuw ligt hier elk winterseizoen zeker een paar dagen.
op het moment heb ik ze niet, maar komen zullen ze er!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik heb wel duidelijk verschil gemerkt tussen sowieso gaan glijden (zomerbanden) en niet glijden (winterbanden).
Sneeuw ligt hier elk winterseizoen zeker een paar dagen.
op het moment heb ik ze niet, maar komen zullen ze er!
C4GP 2.0 16V LPG-G3
    				
    				    			C5club Die-Hard

    			        
Berichten: 679
      		Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Jazeker
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: G
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 191.000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fulminator
      			      		      			      				Locatie: Arnhem
      			      		      		
      		      		      		        Het antwoord wat zandvoorta gaf, is me uit het hart gegrepen. Ook ik doe niet mee aan die commerciele hype. Het is in Nederland gewoon onzin. Ik ben grootgebracht in auto's zonder kreukelzones, zonder gordels, zonder airbags, zonder kooiconstructie, zonder ABS, zonder remdrukbegrenzer, zonder gelaagd glas, zonder.......heeft u even?
Vader deed gewoon voorzichtig in die tijd als het glad was, op z'n radiaalbandjes! En TOEN hadden we WEL winters weer.
Menige veiligheidsvoorziening heeft er in de loop der tijd gelukkig voor gezorgd dat we nu veiliger auto's hebben, maar het rijgedrag lijkt evenredig bruusker en risicovoller te zijn geworden. Misschien een kwestie van oorzaak en gevolg....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Vader deed gewoon voorzichtig in die tijd als het glad was, op z'n radiaalbandjes! En TOEN hadden we WEL winters weer.
Menige veiligheidsvoorziening heeft er in de loop der tijd gelukkig voor gezorgd dat we nu veiliger auto's hebben, maar het rijgedrag lijkt evenredig bruusker en risicovoller te zijn geworden. Misschien een kwestie van oorzaak en gevolg....


