Als ET denkt gelijk te hebben is hij inderdaad niet te overtuigen van nuances, maar als het om autotechniek gaat geloof ik toch wel degelijk in zijn oordeel. Ik weet dat hij op dat gebied meer weet dan vrijwel iedereen hier aanwezig.josok schreef:Zinloos, whatever test, ET heeft ergens besloten dat winterbanden het niet halen bij zomerbanden. Alle testen die anders bewijzen zijn volgens hem vervalst, persoonlijke ervaringen behalve de zijne zijn ongeldig. Ervaringen van over de grens zijn niet relevant.
Desalniettemin; ik kan uit de door ET aangehaalde PDF niet halen welke zomerbanden er zijn gebruikt. Zo is de test op dezelfde manier niet volledig als hij de tests voor winterbanden onderuit haalt.
Probleem is: ik ben op dit gebied een leek. Ik weet wel iets van auto's, maar als ik banden moet kopen kies ik een band van een voor mij gerenommeerd en bekend merk. Als leek op gebied van winterbanden weet ik niet welk kamp (voor of tegen) ik moet geloven. Op eigen ervaringen kan ik het niet doen, want ik heb geen ervaring met winterbanden, en voordat ik ze aanschaf zou ik eigenlijk onder mijn eigen auto met mijn eigen rijstijl willen voelen wat het uitmaakt.Gelukkig zijn er ook mensen die zelf kunnen lezen en conclusies trekken.
Dat winterbanden het in sneeuwomstandigheden beter doen, geloof ik zonder problemen. Ik kan alleen vanuit mijn optiek, ook met deze discussie in het achterhoofd, niet voor mezelf duidelijk krijgen of het Nederlandse klimaat nou winterbanden in de winter rechtvaardigt, of niet.