Euroka schreef:
Overigens zie ik dit als een goeie grap van Moeder Natuur of in dit geval van haar zoon Koning Winter.
De afgelopen jaren is er alleen nog maar gemekkerd over global warming en het broeikaseffect.
We waren even vergeten dat het hier soms ook nog wel kan winteren. Dat weten we nu weer.
Overigens, als die onzinnige geldklopperij ook hier in NL ingevoerd moet gaan worden, dan geloof ik dat ik stop met auto rijden. Of toch op zijn minst stop met een auto te bezitten. Het is al duur genoeg zo, als ik er dan ook nog een extra set banden bij MOET kopen, dan kan je er op wachten dat ze nog meer onzin gaan verzinnen, want de NL automobilist slikt het toch wel weer...
Kunnen we het er niet beter op houden, dat de keuze voor winterbanden iets persoonlijks is?
Ik bedoel, volgens de tests zijn ze veiliger. Maar we kunnen het er toch wel over eens zijn, dat de veiligheid op straat voor het grootste deel word bepaald door de gebruikers, in dit geval, de automobilisten.
Een kneus op winterbanden is dus niet per defenitie veiliger dan een goed automobilist op zomer-/all-season-banden, onder deze weersomstandigheden. Als u begrijpt wat ik bedoel.
Kortom, laat ieder zijn ding doen, en hier geen discussie van maken, want het blijft een persoonlijke mening en een persoonlijke keuze.
Gr. Ed