Blijkbaar weet de "kwelduivel der tegenslag" mij goed wonen, ik ben nochtans altijd nen brave geweest

.
Toen ze onlangs de koppeling vervangen hebben omdat deze veel te vroegtijdig doorslipte, heeft men het ook nodig gevonden enkele asafdichtingen te vervangen en alsof de duivel ermee gemoeid is moest er daar wel iets fouts gaan.
Nu een goede 2000 Km verder had ik gemerkt dat er olie lekt tussen motorblok en v.b. en hij is vrijdag bij de dealer op nazicht geweest. De boel mag dus terug uit elkaar want een keerring van de v.b. zou lekken

.
Ze zaten er wel mee verveeld in de garage en zullen de nodige stukken bestellen en mij een vervangwagen geven voor de duur van de reparatie (wat niet echt hoeft want ik rij maar al te graag enige dagen met de Activa

).
Ergens snap ik niet goed waarom ze bij de vervanging van de koppeling ook de asafdichting van de v.b. hebben vervangen, ze doen dit sowieso ook als deze geen lekkage vertoond zei de man aan de receptie. Ik ben zelf ook technicus en zou dit zelf nooit doen bij een wagen die amper 20000 Km gereden heeft want er is imo altijd risico om de dichting of iets anders bij de demontage van de oude of de montage van de nieuwe te beschadigen. Indien er bij die Km-stand geen lek te bespeuren is moet je er volgens mij afblijven.
Ook had ik sedert enige tijd op slechte weg soms een irritant rammeltje in de stuurnaaf en dit heb ik terloops ook maar eventjes gemeld. Dit zou een bekend probleempje zijn en er zou een nota over bestaan, de man van de receptie dacht dat het iets in de airbag was en ging dit nog laten opzoeken om te zien wat daaraan moet gedaan worden.
Ze zien me daar echt niet graag meer komen

denk ik, maar ze blijven toch nog altijd bereidwillig dus ik zal hun moeilijkste klant nog niet zijn, oef.