Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je moet wel een ontsmettingsmiddel gebruiken
om de bakterieen te doden
als de verdamper nat is,en ge zet de wagen in de zon kan dit ontstaan
het kan ook voorkommen bij een splinter nieuwe wagen een kennis van mij heeft het voorgehad
nu hoef je niet de air-co opvoorhand af te zetten ,ik doe dat ook niet
het kan altijd gebeuren maar het is altijd niet zo
om de bakterieen te doden
als de verdamper nat is,en ge zet de wagen in de zon kan dit ontstaan
het kan ook voorkommen bij een splinter nieuwe wagen een kennis van mij heeft het voorgehad
nu hoef je niet de air-co opvoorhand af te zetten ,ik doe dat ook niet
het kan altijd gebeuren maar het is altijd niet zo
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je hebt 2 filters in het systeem
ene filter in het gassysteem
en ene binnen bij de verwarming air-co en deze noemt men een polyfilter omdat ook de polydeeltjes tegen houd
ene filter in het gassysteem
en ene binnen bij de verwarming air-co en deze noemt men een polyfilter omdat ook de polydeeltjes tegen houd
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Er zit een aircofilter in het gedeelte van de koelvloeistof, maar we hebben het hier over het interieur of pollenfilter.John LeGrand schreef:Is dat ook het pollenfilter , dacht het niet toch ??
Airco filter zit in auto zelf ??
Dit zit bij de Ph1 en 2 net boven het gaspedaal en moet echt minimaal 1x per 30.000km of 1 x per jaar vervangen worden.
De laatste keer zat het er bij mij 33.000km in en was ook wat vochtig geworden.
Ongelofelijk wat een troep er in gaat zitten.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Okay , is niet zo lang geleden vernieuwd bij mij dacht ik op een nota gezien te hebben ,
a/c staat ook altijd aan bij mij..
a/c staat ook altijd aan bij mij..
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
interieur of pollenfilter
al de lucht zowel als de lucht van de verwarming ,buitenlucht als de air-co lucht gaat over deze filter
zodus als men over stofferige wegen,en over wegen waar er veel polliedeeltjes in de lucht hangen gaat deze sneller vervuilen
al de lucht zowel als de lucht van de verwarming ,buitenlucht als de air-co lucht gaat over deze filter
zodus als men over stofferige wegen,en over wegen waar er veel polliedeeltjes in de lucht hangen gaat deze sneller vervuilen
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Ik schreef dan ook dat je dat alleen moet doen bij de laatste (thuis)rit van de dag. Mijn ervaring is dat 5 min ook wel volstaat en bovendien kun je als je dicht bij huis (in de bebouwde kom) bent en dus niet meer hard kunt rijden ook altijd de (achter)raampjes ff opendoen. Dat werkt bij mij heel goed!EvilTwin schreef: Ik rijd al 20jaar met airco's en ik heb ze gewoon altijd aan, dan hoef je ook geen vreemde trucs uit te halen.
Wie gaat er nu de laaste 10min zitten zweten in de auto, vlak voor je bij een afspraak of watdanook aankomt?
L8r, Henk
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Daarom schreef ik ook tenminste één keer per week/maand een langere rit met ingeschakelde airco te rijden. Bovendien is een airco niet alleen om te koelen maar ook om de klamme buitenlucht in herfst/winter te drogen. Mijn "strikt noodzakelijk" houdt dus vaker in dan je oppervlakkig zou denken.GuidoK schreef: Het is inderdaad heel goed om zo nu en dan je condensor droog te rijden. Niet alleen ter voorkoming van schimmelvorming, maar ook tegen oxidatie van je condensor. Ik zou echter wel vaker de airco gebruiken dan 'strikt noodzakelijk'. Als de vloeistof langere tijd niet rondgepompt wordt (winter!), dan bestaat de kans dat slangen en koppelingen uitdrogen met lekkage als effect. Het is niet voor niets dat airco's altijd stuk zijn tegen de tijd dat het weer warmer wordt (met name in campers die het hele jaar stil hebben gestaan)
L8r, Henk

