C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik ben zeer benieuwd naar GW zijn resultaten.
Ik heb hier een TU3'tje staan die ook een nogal nat inlaat heeft.
Deze wordt goed onderhouden en is een van de meerdere TU's die ik heb gehad. Deze nieuwe generatie (*voor mijn doen dan ...is ie nieuw) heeft een ander carterventilatie en meer olie verbruik.

Ik volg dit topic met belangstelling.
Ga zo door GW!
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
C5club Executive
C5club Executive
Motorrevisie is te duur , die kosten wegen niet op tegen de kosten van de olie.
Pas na heeeeel veeeeel km's :?
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Draadje is op slot gezet , ben bang dat voor en tegenstanders er niet uit gaan komen , dat komt de sfeer niet ten goede en voegt verder weinig toe !

Er zijn duidelijk sceptici die met technische feiten aankomen, zo kan men zelf beslissen of de " oilsaver " het proberen waard is!
Voor enige aanvullende discussie verwijs ik naar dit draadje op cifo : klik

En lees vooral even de "bijsluiter" van onze techneut BJG :smt023
GW, ik bewonder je werkstuk. Ik geloof zeker dat het in staat is een deel van de olie die door carterdampen wordt meegevoerd af te scheiden. Je zou het een medicijn tegen olieverbruik kunnen noemen.
Naar aanleiding van de posting van Willy4 heb ik toch nog eens even goed nagedacht over mogelijke bijwerkingen van dit ‘medicijn’ .
• Door de nauwere doorlaat is de kans op het dichtslibben van de kanalen aanwezig, dit kan begrijpelijkerwijs de nodige ellende veroorzaken.
• Blow-by gassen bevatten NOx, en NOx veroorzaakt black sludge wanneer het in contact komt met motorolie. Reden waarom de cartergassen dus snel afgevoerd moeten worden. Een verslechterde afvoer zou bij hoge olietemperaturen voor extra oliebelasting kunnen gaan zorgen.
• Bij temperaturen onder 0 in combinatie met korte ritten lijkt mij de mogelijkheid aanwezig dat de olie-afscheider dicht vriest, vergelijkbaar met wat er in het verleden bij de Xantia’s gebeurde in de winter.

Zoals bij ieder medicijn is dus het gebruik op eigen risico, en het lezen van de bijsluiter noodzakelijk. Dat neemt niet weg dat een medicijn goed kan werken, mits op de juiste manier gebruikt onder de juiste omstandigheden.
Getuige het feit dat je probeert de oilsaver carterslang-vriendelijk te maken betekent dat je met de C5 rijders meedenkt :smt023 Wellicht is het daarom een idee een ‘bijsluiter’ te maken voor dit ‘medicijn’. Waarbij je aanbeveelt de doorvoer regelmatig te controleren bijvoorbeeld.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De olierestrictor voor de EW10J4 is gepast en gisteravond in de eerste C5 Ph1 gemonteerd.
Hier moet allereerst de zilverkleurige afdekplaat gedemonteerd worden om de slang van de carterventilatie te kunnen bereiken. Die knijp je dan in en trek je los.

De restrictor gaat met de neus naar voren in de slang en zit met 2 tikken met de hamer vast op zijn plekje. Zorg dan dat hij ongeveer 1 tot 2 mm nog uit de slang steekt. Even goed voelen of hij vast zit en dan slang weer terug, deksel weer terug en klaar.

Zijn er nog liefhebbers? De productie gaat starten. Wordt geleverd met extra O-ring en M2 schroef om hem te kunnen verwijderen.

Graag dan even per PB laten weten !
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gesloten