C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De olierestrictor is in productie, dat was stap 1. Omdat ik niet kon stoppen met nadenken over het olieprobleem, en de vele onverwachte reacties uit alle hoeken, ben ik een stapje verder gegaan.
Geen uitvinding, gewoon bestaande techniek, maar ik wil low-budget en makkelijk inbouwbaar.
Er zal nog wel wat water door de IJssel vloeien maar ik laat jullie hier vast de eerste schetsen zien.

In de bestaande slang die van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk loopt wordt een aansluitstuk geplaatst. Hier worden 2 slangen op aangesloten die naar de olieafscheider gaan.
In de buis van het oliepeil wordt een aansluitstuk hardgesoldeerd en een gat in de buis geboord. Hierop wordt de afvoerslang van de olieafscheider aangesloten. De olieafscheider zelf wordt voor het inlaatspruitstuk gemonteerd en hangt bij de EW-motoren in de rijwind. De gasstroom zal hierin afkoelen en de olie condenseren. Deze olie loopt dan terug naar het motorcarter via de peilbuis.
Niks geen bijzonders, allemaal ooit al bedacht, het moet alleen even gemaakt worden. Dat is stap 2.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
4.jpg
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Mooi gemaakt en bedacht, heeft wat weg van het principe van de gemodificeerde olievulpijp van een 2CV.
:smt038
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Waarom heb je dit bedacht? Ik zal het vast gemist hebben. Maar zoveel olie verdwijnt er toch niet via de carterontluchting?

Als ik andere motoren bij mij ziet met de carterontluchting naar buiten, heb ik niet het idee dat er olie verdwijnt daardoor.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Lees het draadje van het olieverbruik van de Ph2 even door. ;)
Het probleem bij de THP en VTI is nog ernstiger. Die komen ook aan de beurt.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
is dat dan een probleem alleen in nederland , hier in belgie je ken ik niemand die daarover een probleem heeft , en ik ken wat mensen
ik kom ook met verschillende garages in contact , er zijn info avonden waar ik met mensen in contact kom
http://www.dj-autoparts.be/professionals/login.php?i=6" onclick="window.open(this.href);return false;

daar zie je me ook op de foto , op de reeks fotos van 8 , de bovenste foto van links onderaan
met de bril op het hoofd recht over een dame
vroeger was dat een ander probleem
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat zal toch een algemeen probleem zijn, mag ik denken. Het speelt bij PSA, VW & Audi, Ford, BMW, Mini......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ook bij andere merken hoor ik het probleem niet
maar wel de belgen rijden over het algemeen niet zoveel km met dezelfde wagen
en is het probleem niet altijd met de karter onluchter het probleem
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Wanneer dit soort processen en bedrijven bestaansrecht krijgen is er toch serieus iets met de carterventilatie van de moderne motoren niet in orde.

http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-fsi ... sting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Willy geloof het maar op diverse fora kom je het tegen. :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik vind het geweldig, dat een citroen liefhebber met een meer dan boven gemiddeld IQ en hart voor het merk, met een oplossing komt die blijkbaar veel onvrede weg kan nemen voor meerdere merken....

GW==>topper :smt023
Zeg maar André
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
willy4 schreef:ook bij andere merken hoor ik het probleem niet
maar wel de belgen rijden over het algemeen niet zoveel km met dezelfde wagen
en is het probleem niet altijd met de karter onluchter het probleem

in belgie rijdt men meer diesel.. ;)
en weinig benzine en nog minder Lpg ;)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
mijn vraag is nu wat noemen jullie olie verbruik ?
het volgende , bij wagens met LPG bouwen jullie een kop smering toe
als ge dan, we zullen het een natuurlijke smering noemen dat ga je dan verhinderen

ik heb hier al gelezen dat verschillende mensen een kop smering aanraden , en dat kost dan nog is extra
ik begrijp eigenlijk niet wat jullie willen
ik ben een belg daarom misschien
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
willy4 schreef: ik heb hier al gelezen dat verschillende mensen een kop smering aanraden , en dat kost dan nog is exstra
ik begrijp eigenlijk niet wat jullie willen
ik ben een belg daarom misschien
Ik ben het met je eens en dat heeft niets met het land te maken waar je woont. ( of naam ;) )
Ik denk eerder dat de motoren niet goed op temperatuur komen en daardoor koolafzetting krijgen.
Het mooie is dat men vaak een fout met een fout kan oplossen.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
stel dat het volledig werkt
benzine en LPG is scherp mengsel tegen over diesel
wat doe je dan met de kleppen als ze verbranden en vastlopen
Gesloten