C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik heb helaas geen antwoord op het probleem maar vorig jaar april ook een dergelijke vraag gesteld op dit forum. Het ging dan wel om de handgeschakelde bak van mijn C5, maar waarvan de olie zwart was bij km stand 146000). Aangezien verder niets in het onderhoudsschema staat heb ik de olie toen ververst. Ik heb met mijn voorgaande auto's nog niet eerder meegemaakt dat de versn. bak olie zo zwart was. Oorzaak blijft een raadsel.

Hans
Citroentje
Citroentje
Re: auto schakelde niet door

Bericht door Citroentje »

Na de fantastische uitlig van Nodri is het niet langer een raadsel. Wel hoe een hele torrenfamilie in een overigens volledig afgesloten reductiekast terecht kan komen, maar laten we daarmee dit draadje niet vervuilen ;-)

Nodri, dank voor je epistel. Dit is een heldere verklaring voor de minder heldere olie.
Nu kan ik weer rustig slapen :smt003
Gebruikersavatar
Oyk
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2009 10:58
Auto: C5 PH3 Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 223.000
Kleur: Zwart
Locatie: Havelterberg (Dr.)
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Hallo,

Ik weet dat dit een oude thread is, maar ik heb ook ongeveer dit probleem... Heb m'n auto vorig jaar augustus gekocht, met een net gereviseerde (autom) versnellingsbak. Hij was in 't begin soms wat schokkerig bij 't optrekken, toen de dealer de software er opnieuw in zette was dat weg. Maar eens in de zoveel tijd (zeg elke max. 2 maand) kreeg ik ook dat 'ie in de noodloop schoot, dús in de 3e versnelling en verder niks meer.

Irritant genoeg dat dat heel soms gebeurde, maar de laatste tijd begon het vaker voor te komen: en ineens zo'n 2x in de maand. De dealer heeft hem toen maar eens uitgelezen, maar vond niks terug, alleen een aantal voorvallen dat de computer het toerental niet kon identificeren. (??)
Maar gisteren op een ritje van 200km, knalde hij er zelfs 2x uit!

En of je nou pittig rijdt, of niet, met de Sport stand ingeschakeld of niet... het maakt niet uit!
De 2e keer gisteren reed ik al een hele tijd constant 120 en tóch ineens <PIEP> "Storing autom. versnellingsbak".

Aangezien deze thread al een tijdje stil was: inmiddels iemand met meer ervaring / kennis op dit vlak? Ik baal hier wel van... en omdat de (kleine, geen merk-) het eigenlijk ook niet weet: alle raad is welkom! Alvast bedankt!!

(p.s. ik denk niet dat het de olie is, want bij de vorige beurt had een stagiair de verkeerde olie er uit laten lopen <zucht> en hebben ze er dus daarom ook nieuwe olie in de automaat gedaan) :-)
http://www.deflect.org" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
C5club Fan
C5club Fan
Nou ik dan maar weer, ik ben dit bericht begonnen, heb langere tijd geen last gehad van storingen met mijn auto matische bak,
echter sinds vorige week al weer 4 keer de storing en foutmelding van de automaat bak,en noodloop gehad.

Heb nu de computer laten uitlezen en hieruit bleek dat de drukgroep kapot was, en moeten de 2 electro kleppen voor handschakeling al4 automaat vervangen worden, de automaatolie word mogelijk ook vervangen indien nodig.
De kosten zijn 2x 90 euro voor de kleppen en 212, euro voor de gewerkte uren (2.9 uur) dus bijna 400 euro
daar komt de eventuele olie nog bij...
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Geerts11,
Ik ben er ook weer ;) , Elders al gereageerd dat ik zeer tevreden was na deze vervangen van de beide kleppen en de juiste software.

Oyk,
Overleg eens met Oldenhage in Nieuw Vennep, http://autooldenhage.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; , onze huisdealer.
Johan
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
C5club Fan
C5club Fan
Nou ik ben benieuwd of het bij mijn C5 ook werkt, ik hoop dat er ook een verbetering zal zijn van het optrekken vanuit stilstand
als je idd voor een rotonde stilstaat, erg irritant die 2 sec bedenk tijd...
citrohenkie
citrohenkie
Re: auto schakelde niet door

Bericht door citrohenkie »

Hoi Collegae,
Ook ik heb dat euvel al gehad.In het begin kwam dit zelden voor, na uitzetten en weer starten gewoon verder rijden zonder probleem.
Helaas kwam het na enige tijd steeds vaker voor.
Er bleek een van de twee drukventielen defect te zijn.Meteen laten vervangen, de tweede ook omdat ze er toch al aan het werken waren.
Per stuk kosten deze ventielen circa 75 euro. Voor de hele reparatie was ik zo'n 575 euro kwijt maar de wagen rijdt weer fantastisch.

grt een mede citrofiel.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
even inhaken op Hans47

heeft de handbak dan ook olie en de bak zitten? zo ja dan denk ik dat ik dat ook maar eens laat vervangen

gr, michel

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
rkrasinski
rkrasinski
Re: auto schakelde niet door

Bericht door rkrasinski »

Hetzelfde als Citrohenkie. Schokken in eerste en tweede versnelling. Daarna op de autostrade een knal van jewelste en blijven steken op derde versnelling. Motor uitzetten en weer verder rijden alsof er niets aan de hand was.
Module en de hydropompjes vervangen en tot vandaag (nog) geen problemen gehad hiermee.
Dit grapje kostte ons ook een 520 euro bij Autogarden in Hasselt.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 apr 2011 23:04
Auto: C5 2.0 HDi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 290000
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik weet dat dit al een beetje oud onderwerp is maar mijn vraag is.
Kun je zelf die hydroventielen vervangen ?????
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Plaats reactie