Re: auto schakelde niet door
Hallo,
Ik weet dat dit een oude thread is, maar ik heb ook ongeveer dit probleem... Heb m'n auto vorig jaar augustus gekocht, met een net gereviseerde (autom) versnellingsbak. Hij was in 't begin soms wat schokkerig bij 't optrekken, toen de dealer de software er opnieuw in zette was dat weg. Maar eens in de zoveel tijd (zeg elke max. 2 maand) kreeg ik ook dat 'ie in de noodloop schoot, dús in de 3e versnelling en verder niks meer.
Irritant genoeg dat dat heel soms gebeurde, maar de laatste tijd begon het vaker voor te komen: en ineens zo'n 2x in de maand. De dealer heeft hem toen maar eens uitgelezen, maar vond niks terug, alleen een aantal voorvallen dat de computer het toerental niet kon identificeren. (??)
Maar gisteren op een ritje van 200km, knalde hij er zelfs 2x uit!
En of je nou pittig rijdt, of niet, met de Sport stand ingeschakeld of niet... het maakt niet uit!
De 2e keer gisteren reed ik al een hele tijd constant 120 en tóch ineens <PIEP> "Storing autom. versnellingsbak".
Aangezien deze thread al een tijdje stil was: inmiddels iemand met meer ervaring / kennis op dit vlak? Ik baal hier wel van... en omdat de (kleine, geen merk-) het eigenlijk ook niet weet: alle raad is welkom! Alvast bedankt!!
(p.s. ik denk niet dat het de olie is, want bij de vorige beurt had een stagiair de verkeerde olie er uit laten lopen <zucht> en hebben ze er dus daarom ook nieuwe olie in de automaat gedaan)