Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Bij de HDI's wordt, naar mijn weten, deze EGR-klep uitsluitend vacuum gestuurd. Afdoppen is eenvoudig te doen met een stukje blik. Voor jouw testdoeleinden hoef je je niet bekommeren of er een gaatje in moet en weet je zeker dat de klep geen invloed meer kan hebben.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.



C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Maar kan ik het stekkertje dan niet gewoon van het stuurventiel (tegen het schutbord) af halen, voor een test? Of gaat de klep dan juist niet meer dicht?
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Nooit uitgeprobeerd. Ik weet niet wat de beginstand van de klep is en of dat goed werkt. Ik denk niet dat er EGR-blanking plates te koop zouden zijn als het zo eenvoudig uit te schakelen zou zijn.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ik heb het wel uitgetset weet jullie nog mijn draadje waar is dit stekkertje van. Had dus met de vacuüm te maken en de motor loopt perfect alleen mis je wat power. 

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gewoon het slangetje er af en afpluggen is voldoende. Het ligt aan de versie van je motormanagement of die hier wél of níet een storing van gaat herkennen.
Het plaatje met gaatje is om een intelligent mm te foppen.
Het plaatje met gaatje is om een intelligent mm te foppen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Sta me de opmerking toe dat die EGR er is om milieuvervuiling te voorkómen.
Oftewel, het is bepaald niet de bedoeling om die permanent uit te schakelen. Je kunt dat tijdelijk even doen om een probleem op te sporen, vervolgens moet je het wel goed in orde maken.
Het zal ook niet lang meer duren of de goede werking van de EGR wordt onderdeel van de APK keuring, dat valt te meten aan de uitstoot. Dan is het definitief over-en-uit met het uitschakelen van de EGR.
Groet,
JW
Oftewel, het is bepaald niet de bedoeling om die permanent uit te schakelen. Je kunt dat tijdelijk even doen om een probleem op te sporen, vervolgens moet je het wel goed in orde maken.
Het zal ook niet lang meer duren of de goede werking van de EGR wordt onderdeel van de APK keuring, dat valt te meten aan de uitstoot. Dan is het definitief over-en-uit met het uitschakelen van de EGR.
Groet,
JW

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:05
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
EGR klep om het milieu te sparen?Effe kijken naar twee opengewerkte identieke motoren.De propere motor is deze ZONDER EGR klep.De smerigste deze MET EGR klep.
Milieuvriendelijk.Bij de keuring (APK) is de max uitslag op 3 bepaald.Mijn nieuwe Citroën met roetfilter is uiteraard onder de grens.Onlangs nog met de camper J5 2.5TD van 1993 naar de keuring (APK) geweest en ik had een roetuitslag van 0,36 (met een propere motor).
Ik vraag mij dan af waar ze hun waarheden halen i.v.m.het "milieu".
Milieuvriendelijk.Bij de keuring (APK) is de max uitslag op 3 bepaald.Mijn nieuwe Citroën met roetfilter is uiteraard onder de grens.Onlangs nog met de camper J5 2.5TD van 1993 naar de keuring (APK) geweest en ik had een roetuitslag van 0,36 (met een propere motor).
Ik vraag mij dan af waar ze hun waarheden halen i.v.m.het "milieu".
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik heb daar mijn volgende opmerking geplaatst 

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
@alle verontrusten. De reden dat ik de EGR tijdelijk wil uitschakelen is dat ik wil uitproberen of de imperfecties die ik af en toe met de motorloop ondervind te wijten zijn aan een slecht sluitende EGR-klep of dat ik bijv. aan een setje nieuwe verstuivers toe ben.
Ik ben zwaar tegenstander van stinkdiesels, ik ga zeker geen milieuvoorzieningen molesteren. Maar een vuile motor met een vuile EGR-klep geeft problemen, en dan moet je zaken kunnen uitsluiten zonder meteen overspoeld te worden door foutmeldingen.
Ik ben zwaar tegenstander van stinkdiesels, ik ga zeker geen milieuvoorzieningen molesteren. Maar een vuile motor met een vuile EGR-klep geeft problemen, en dan moet je zaken kunnen uitsluiten zonder meteen overspoeld te worden door foutmeldingen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2014 20:19
Auto: V50
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: Zilver grijs
Hallo Citrofielen 
Ik heb vandaag ook dit klusje gedaan, namelijk het schoonmaken van het inlaatspruitstuk!
Alles netjes genummerd, afgeplakt, nieuwe O-ringen geplaatst, maar nu wil de auto NIET meer
starten!!
heb ik iets verkeerds gedaan? dient er nog iets ontlucht te worden oid?
- de motor slaat niet aan, het lijkt alsof er geen 'vonk' komt..
- in het begin 'bokt' de motor een beetje maar daarna kan ik blijven starten wat ik wil, hij start niet...
Kan iemand mij uit de brand helpen?!

Ik heb vandaag ook dit klusje gedaan, namelijk het schoonmaken van het inlaatspruitstuk!
Alles netjes genummerd, afgeplakt, nieuwe O-ringen geplaatst, maar nu wil de auto NIET meer
starten!!
heb ik iets verkeerds gedaan? dient er nog iets ontlucht te worden oid?
- de motor slaat niet aan, het lijkt alsof er geen 'vonk' komt..
- in het begin 'bokt' de motor een beetje maar daarna kan ik blijven starten wat ik wil, hij start niet...
Kan iemand mij uit de brand helpen?!

Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Een Volvo van 2005 dus.
Even afwachten op de diesel expers, Volvo heeft wel meer problemen helaas!
Even afwachten op de diesel expers, Volvo heeft wel meer problemen helaas!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2014 20:19
Auto: V50
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: Zilver grijs
Het is inderdaad een Volvo, een citroen heeft geen LMM?
Ik dacht dat het identiek was onder de kap...
Vanmorgen geprobeerd maar start nog niet helaas. Luchtmassameter is niet los geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand nog suggesties? Vuiligheid wat in de inlaat is gekomen ofzo?
Alvast bedankt...
Ik dacht dat het identiek was onder de kap...
Vanmorgen geprobeerd maar start nog niet helaas. Luchtmassameter is niet los geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand nog suggesties? Vuiligheid wat in de inlaat is gekomen ofzo?
Alvast bedankt...