V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Hertogjan schreef:Wat zou dat eigenlijk kosten als je zo'n bout laat vastzetten door de garage, iemand enig idee?
ik ben bij 2 garage's hier in de buurt geweest, bouten inlassen daar deden ze niet aan, spruitstuk vervangen, dat wilden ze allebei wel.

dat geintje werd mij te duur, vandaar de bout oplossing ;)

Groeten Marcel
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Alleen arbeid lijkt me, uurtje misschien ?
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
jpiek schreef:Alleen arbeid lijkt me, uurtje misschien ?
ik bedoelde eigenlijk, het gehele spruitstuk vervangen en demontage en montage.

De bout was inderdaad de goedkoopste oplossing, en werkt effectief :smt023
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Wel, bij mijn C5 Berline wordt in april dit "geluid" opgelost. Maar niet met een bout of zo. Mijn garagist heeft het over de uitlaatschotje(s) die vastgelast zullen worden. We gaan het zien, en als het goed werkt gaat u het hier lezen.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Dat hebben ze afgelopen februari ook bij mijn Break gedaan, ff gelast koste 30 minuten volgens de werkplaats de hele klus.

Ben nu mooi van dat gerammel af.. klinkt de motor bij het optrekken niet zoals chinese rommel!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Precies, dat laatste is het. Ik had het aanvankelijk zelf niet eens in de gaten. Maar als ik dan ergens op bezoek was en wegreed kreeg ik bij het uitwuiven weleens een opmerking in die richting. Als je in de auto zit en optrekt hoor je het geeneens, zeker niet met een muziekje aan.
Bemoedigend om te lezen dat het bij jou op die wijze bevredigend is opgelost, luchtbotsing
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Hertogjan schreef:Wel, bij mijn C5 Berline wordt in april dit "geluid" opgelost. Maar niet met een bout of zo. Mijn garagist heeft het over de uitlaatschotje(s) die vastgelast zullen worden. We gaan het zien, en als het goed werkt gaat u het hier lezen.
Dat is het zelfde, waar de vier pijpjes bij elkaar komen wordt of een bout ingezet en vastgelast, of ze lassen de pijpjes onderling aan elkaar vast. ;)
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
:oops:
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Nou ik hoorde het ook in de auto zelf.. maar ik luister ook nauw naar dat soort dingen.. ik hoorde zelfs de spoiler op de break achter op lichtjes piepen... bleek het schroefje niet helemaal strak aangedraait te zijn. Dat heb ik nu ook opgelost!

Geen bijgeluiden meer in de C5.. gelukkig maar.. ik wordt er anders knettergek van!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Zo, vandaag is de dame naar de garage geweest om (onder garantie) de pijpjes vast te laten lassen. En wat een genot nu; je hoort niks geen geratel of zo meer bij het optrekken. Tevens bedient, hoe gek het ook klinkt, de koppeling prettiger. Waarschijnlijk doordat ze bij het optrekken geen speling meer hoeft te overwinnen want de zaak zit nu muurvast. Daarbij is ze ook nog eens stiller geworden; er ressoneert nu logischerwijs minder. Het mes snijdt dus kennelijk aan drie kanten ondanks dat ze er maar twee heeft. Hulde voor mijn garage, en mijn C5 rijdt nu nog prettiger dan ze al deed. Quelque une voiture!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2008 14:28
Auto: c5 hpi
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
:evil: :evil:

Waarom kan je dit dan niet toepassen
op een C5 hpi :smt017

Bij mij hangt er nog iets tussen
Iemand een verklaring hiervoor
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Wat dan? Wat hangt er dan tussen?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 dec 2008 14:28
Auto: c5 hpi
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
Dat wil ik nou ook graag weten
Het ziet er uit als een
turbo wat het uiteraard niet is natuurlijk

Deze komt vlak na de spruitstuk richting
de einddemper
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Tja, dan moet er een Eviltwin aan te pas komen. Eviltwin, kom er maar in........
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 jun 2009 19:38
Auto: Berline 2.0 16v exl
Opties: bijna alles ???
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 182000
Kleur: d grijs met
Locatie: AMSTERDAM
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re:

Bericht door biben »

dit was bij mij ook het geval
ik heb de schotjes vast laten lassen bij oldenhage in nieuw vennep :smt023
die lassen alleen de schotjes weer vast en plaatsen geen bout ???
dus ik weet niet wat beter is volgens oldenhage is dit de besteoplossing
weet wel dat als het gedaan is je bolide veel lekkerder rijd en is een stuk rustiger :smt038
ik probeer ook even een foto te plaatsen van het spruitstuk
die was mij ook toe gestuurt
succes rob
nixmit schreef:Op het Citroen-forum staan twee draadjes over het reutelende uitlaatspruitstuk,met oplossingen.
Helaas is de foto van Maarten Trilsbeek niet meer te openen.

Hier verder? Dan misschien ook de titel even aanpassen aan het probleem . . .

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170191
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=166682
Plaats reactie