Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Dit exemplaar blijkt net vanochtend verkocht te zijn (heb ik iemand op ideeën gebracht?) dus deze vlieger gaat niet meer op. De zoektocht wordt voortgezet, bedankt voor jullie input so far.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Suc6 met zoeken, .... we horen het wel als er weer een kandidaat voorbij komt
http://www.autovitel.nl/component/optio ... il/id,506/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autovitel.nl/component/optio ... il/id,506/" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Is dat een truckje of zo van de autohandel?
Collega van me ging van de week helemaal naar Beilen voor een BMW, van te voren gebeld, bij aankomst "net verkocht" .
Daar zakt je broek toch vanaf?
Mooie kar daar bij Vitel, goed adres
Collega van me ging van de week helemaal naar Beilen voor een BMW, van te voren gebeld, bij aankomst "net verkocht" .
Daar zakt je broek toch vanaf?
Mooie kar daar bij Vitel, goed adres
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Komt idd vaker voor, .... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
2004. Moet wel nog door de APK komen... Wacht op keuren, 30 januari 2009. En garantie?Klussie schreef:Mooie kar daar bij Vitel, goed adres
Deze had ik ook al gezien. Hij staat om de een of andere al geruime tijd bij Vitel, ik weet niet waarom deze maar niet verkocht wil worden. Voor 500 euro erbij heb je hem met beurt en 3 mnd garantie van Renard.
3 Maanden zou mij te kort zijn. En naar ik heb gelezen ergens op dit forum zijn de garantievoorwaarden van Vitel minder dan Bovag garantie. Persoonlijk liet ik deze staan. 6 Maanden Bovaggarantie is voor mij wel het minimum. En bij een Bovag garage krijg je zes maanden garantie op een auto vanaf 4.500.Huug schreef:Deze had ik ook al gezien. Hij staat om de een of andere al geruime tijd bij Vitel, ik weet niet waarom deze maar niet verkocht wil worden. Voor 500 euro erbij heb je hem met beurt en 3 mnd garantie van Renard.
Mijne heren... Rowi....
Ik vind dat ik jullie (even onafhankelijk of je nou een AutoVitel C5 rijdt of niet) toch even wat inzicht moet geven in 12 jaar Xantia en C5 ervaring.
Een C5 op benzine is in eerste instantie een superbetrouwbare auto - zeker op benzine. 6 maanden bovaggarantie is geweldig echter .........
De 'kleine' slijtage onderhevige dingetjes die je tegenkomt bij een C5 vallen 9 op 10 keer niet onder bovag garantie. Lampjes, uitlaatgasstoringkje..... Daarnaast zijn de problemen die ondergetekende is tegengekomen bij benzine C5-en van dusdanig verwaarloosbare aard dat ik je te allen tijde zou adviseren om simpelweg voor het goede gevoel (koop wel met kennis van zaken) te gaan. In mijn 'loopbaan' als zelfbetitelde 'dozenschuiver' in het franse gezinswagensegment heb ik zelden 2.0 versies met problemen teruggezien. Let wel op als je de auto start dat deze direct 'glad' loopt. Het wil n.l. nog weleens voorkomen dat de klepstoters van een 2.0 niet helemaal in orde zijn en dat is op zich wel een dure grap. We hebben dit wel een aantal keren meegemaakt maar eerlijk gezegd is dat niet kilometerafhankelijk. De keren dat wij dit hebben meegemaakt was het elke keer met auto's met minder dan 150.000 km.
Maar goed.... ieder koopt met het goede gevoel en indien 6 maanden bovaggarantie iemand het juiste gevoel geeft ... dan is dat zo
Succes met de zoektocht en mocht je nog wat willen weten ..
dan...
hoor ik het wel
grt
AutoVitel
Hans
Ik vind dat ik jullie (even onafhankelijk of je nou een AutoVitel C5 rijdt of niet) toch even wat inzicht moet geven in 12 jaar Xantia en C5 ervaring.
Een C5 op benzine is in eerste instantie een superbetrouwbare auto - zeker op benzine. 6 maanden bovaggarantie is geweldig echter .........
De 'kleine' slijtage onderhevige dingetjes die je tegenkomt bij een C5 vallen 9 op 10 keer niet onder bovag garantie. Lampjes, uitlaatgasstoringkje..... Daarnaast zijn de problemen die ondergetekende is tegengekomen bij benzine C5-en van dusdanig verwaarloosbare aard dat ik je te allen tijde zou adviseren om simpelweg voor het goede gevoel (koop wel met kennis van zaken) te gaan. In mijn 'loopbaan' als zelfbetitelde 'dozenschuiver' in het franse gezinswagensegment heb ik zelden 2.0 versies met problemen teruggezien. Let wel op als je de auto start dat deze direct 'glad' loopt. Het wil n.l. nog weleens voorkomen dat de klepstoters van een 2.0 niet helemaal in orde zijn en dat is op zich wel een dure grap. We hebben dit wel een aantal keren meegemaakt maar eerlijk gezegd is dat niet kilometerafhankelijk. De keren dat wij dit hebben meegemaakt was het elke keer met auto's met minder dan 150.000 km.
Maar goed.... ieder koopt met het goede gevoel en indien 6 maanden bovaggarantie iemand het juiste gevoel geeft ... dan is dat zo
Succes met de zoektocht en mocht je nog wat willen weten ..
dan...
hoor ik het wel
grt
AutoVitel
Hans
oeps... nog klein dingetje vergeten
Rammelend geluid bij spruitstuk komt ook regelmatig voor bij een 2.0 16v ... laat je niets wijsmaken - dit is redelijk simpel met puntlasjes op te lossen en is geen ingewikkeld verhaal waar je je spruitstuk voor hoeft te vervangen. Niet van schrikken maar indien je de C5 van je dromen tegenkomt die dat geluid maakt gewoon voor aflevering laten oplossen. Ik hoop dan echter wel dat de garagehouder waar je hem koopt weet hoe hij het moet maken want anders moeten ze n.l. wel een nieuw spruitstuk monteren hahaha
Rammelend geluid bij spruitstuk komt ook regelmatig voor bij een 2.0 16v ... laat je niets wijsmaken - dit is redelijk simpel met puntlasjes op te lossen en is geen ingewikkeld verhaal waar je je spruitstuk voor hoeft te vervangen. Niet van schrikken maar indien je de C5 van je dromen tegenkomt die dat geluid maakt gewoon voor aflevering laten oplossen. Ik hoop dan echter wel dat de garagehouder waar je hem koopt weet hoe hij het moet maken want anders moeten ze n.l. wel een nieuw spruitstuk monteren hahaha
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Hans, mee eens, een belangrijk item. Als je dat niet weet laat je zo´n auto zeker staan op gehoor, terwijl dat inderdaad met een simpel lasje te verhelpen is.autovitel schreef:oeps... nog klein dingetje vergeten![]()
Rammelend geluid bij spruitstuk komt ook regelmatig voor bij een 2.0 16v ... laat je niets wijsmaken - dit is redelijk simpel met puntlasjes op te lossen en is geen ingewikkeld verhaal waar je je spruitstuk voor hoeft te vervangen. Niet van schrikken maar indien je de C5 van je dromen tegenkomt die dat geluid maakt gewoon voor aflevering laten oplossen. Ik hoop dan echter wel dat de garagehouder waar je hem koopt weet hoe hij het moet maken want anders moeten ze n.l. wel een nieuw spruitstuk monteren hahaha
Maar ja, hoe vertel je iemand op een forum hoe dat geluid klinkt.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.


Berichten: 24
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:08
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Locatie: Ankeveen
Contacteer:
Ronald,
is de omschrijving dat je denkt dat de uitlaat tegen een hitteschild loopt te klapperen wellicht een goede omschrijving?
Ik ken het geluid, tenminste, ik denk dat ik jullie begrijp. Wanneer je net optrekt, een wat blikkerig geluid dat verdwijnt wanneer de toeren iets hoger worden.
Klinkt inderdaad heel vreemd.
Peter
is de omschrijving dat je denkt dat de uitlaat tegen een hitteschild loopt te klapperen wellicht een goede omschrijving?
Ik ken het geluid, tenminste, ik denk dat ik jullie begrijp. Wanneer je net optrekt, een wat blikkerig geluid dat verdwijnt wanneer de toeren iets hoger worden.
Klinkt inderdaad heel vreemd.
Peter
Citroën, is there any other car thinkable?
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Rene is handig met Youtube 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Omdat mijn naam in de aanhef is genoemd reageer ik even. Dank voor de uitleg. Zelf ben ik reeds uitgezocht, rij ik diesel en heb zoals altijd gehandeld conform het devies: Liever de dealer. Maar ieder kiest zijn eigen goede gevoel. Ik lees positieve uitlatingen op dit forum over Autovitel, dus er zal niets mis zijn; daar ging ik ook niet automatisch van uit.autovitel schreef:Mijne heren... Rowi.... knip
Dat mijn voorkeur de volgorde Merkdealer > Dealer> Bovagbedrijf> Even doorsparen is, is echt zeer persoonlijk en ik zal zeker niemand deze mening opdringen.
Wat ik over de aangeboden auto zei: "ik zou deze laten staan" geeft ook exact weer zoals ik het bedoel. Ik zou deze laten staan omdat die niet past in de persoonlijke voorkeur die ik >hierboven> heb weergegeven. Zoal ik al zei: succes met de zoektocht is voor mij niet meer nodig. Ik zoek niet meer. Maar mocht ik nog wat willen weten...u begrijpt, dan bel ik de merkdealer
Met vriendelijke groet,
Rowi.
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Zeg even een vraagje tussen door. Ik zie dus veel C5's op internet staan met km standen boven de 200.000
En vraag me altijd af, haalt zo'n machine de 300.000 eigenlijk nog wel. En ja dat hangt natuurlijk af van het onderhoud maar wat is het gemiddelde een beetje? De mijne staat nu op 164k en wil als het even kan nog lang door genieten. Maar in het afgelopen half jaar dat ik de auto heb reeds 14k gereden dus dat gaat hard.
Eigenlijk een gevoel vraag dus. Als alle winden mee zitten kan een benzine blok de 3 ton halen of meer. Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon?
En vraag me altijd af, haalt zo'n machine de 300.000 eigenlijk nog wel. En ja dat hangt natuurlijk af van het onderhoud maar wat is het gemiddelde een beetje? De mijne staat nu op 164k en wil als het even kan nog lang door genieten. Maar in het afgelopen half jaar dat ik de auto heb reeds 14k gereden dus dat gaat hard.
Eigenlijk een gevoel vraag dus. Als alle winden mee zitten kan een benzine blok de 3 ton halen of meer. Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon?
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Mits goed onderhouden, waarom niet ? Ik ken geen verhalen over een C5 die "af" was... Ik heb Xantia's gereden met 200-250-340 duizend km op de teller en zonder bijzondere problemen, mijn LPG C5 heeft de 2 ton net niet gehaald, maar klonk nog alsof ze net 120.000 had gelopen...Xiphy schreef:En vraag me altijd af, haalt zo'n machine de 300.000 eigenlijk nog wel.
Jij maakt je daar druk om ? Met 14k per jaar kom je na 10 jaar ofzo pas 3 ton... M'n oude LPG C5 heeft 73duizend gedaan in 21 maanden... En ik had er nog 2-3 jaar in willen/kunnen rijden afaik...En ja dat hangt natuurlijk af van het onderhoud maar wat is het gemiddelde een beetje? De mijne staat nu op 164k en wil als het even kan nog lang door genieten. Maar in het afgelope half jaar dat ik de auto heb reeds 14k gereden dus dat gaat hard.
Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon?
Omdat ze commercieel niet meer interessant zijn...
Johan



