Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Auteur |
Bericht |
Huug
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Dit exemplaar blijkt net vanochtend verkocht te zijn (heb ik iemand op ideeën gebracht?) dus deze vlieger gaat niet meer op. De zoektocht wordt voortgezet, bedankt voor jullie input so far.
|
12 feb 2009 14:18 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Suc6 met zoeken, .... we horen het wel als er weer een kandidaat voorbij komt http://www.autovitel.nl/component/optio ... il/id,506/
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
12 feb 2009 16:44 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Is dat een truckje of zo van de autohandel? Collega van me ging van de week helemaal naar Beilen voor een BMW, van te voren gebeld, bij aankomst "net verkocht" . Daar zakt je broek toch vanaf? Mooie kar daar bij Vitel, goed adres 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
12 feb 2009 16:58 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Komt idd vaker voor, .... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
12 feb 2009 17:06 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Klussie schreef: Mooie kar daar bij Vitel, goed adres  2004. Moet wel nog door de APK komen... Wacht op keuren, 30 januari 2009. En garantie?
|
12 feb 2009 17:19 |
|
 |
Huug
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Deze had ik ook al gezien. Hij staat om de een of andere al geruime tijd bij Vitel, ik weet niet waarom deze maar niet verkocht wil worden. Voor 500 euro erbij heb je hem met beurt en 3 mnd garantie van Renard.
|
12 feb 2009 17:51 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Huug schreef: Deze had ik ook al gezien. Hij staat om de een of andere al geruime tijd bij Vitel, ik weet niet waarom deze maar niet verkocht wil worden. Voor 500 euro erbij heb je hem met beurt en 3 mnd garantie van Renard. 3 Maanden zou mij te kort zijn. En naar ik heb gelezen ergens op dit forum zijn de garantievoorwaarden van Vitel minder dan Bovag garantie. Persoonlijk liet ik deze staan. 6 Maanden Bovaggarantie is voor mij wel het minimum. En bij een Bovag garage krijg je zes maanden garantie op een auto vanaf 4.500.
|
12 feb 2009 18:04 |
|
 |
autovitel
Sponsor
Geregistreerd: 01 jul 2007 18:47 Berichten: 52 Woonplaats: Waalwijk
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Mijne heren... Rowi.... Ik vind dat ik jullie (even onafhankelijk of je nou een AutoVitel C5 rijdt of niet) toch even wat inzicht moet geven in 12 jaar Xantia en C5 ervaring. Een C5 op benzine is in eerste instantie een superbetrouwbare auto - zeker op benzine. 6 maanden bovaggarantie is geweldig echter ......... De 'kleine' slijtage onderhevige dingetjes die je tegenkomt bij een C5 vallen 9 op 10 keer niet onder bovag garantie. Lampjes, uitlaatgasstoringkje..... Daarnaast zijn de problemen die ondergetekende is tegengekomen bij benzine C5-en van dusdanig verwaarloosbare aard dat ik je te allen tijde zou adviseren om simpelweg voor het goede gevoel (koop wel met kennis van zaken) te gaan. In mijn 'loopbaan' als zelfbetitelde 'dozenschuiver' in het franse gezinswagensegment heb ik zelden 2.0 versies met problemen teruggezien. Let wel op als je de auto start dat deze direct 'glad' loopt. Het wil n.l. nog weleens voorkomen dat de klepstoters van een 2.0 niet helemaal in orde zijn en dat is op zich wel een dure grap. We hebben dit wel een aantal keren meegemaakt maar eerlijk gezegd is dat niet kilometerafhankelijk. De keren dat wij dit hebben meegemaakt was het elke keer met auto's met minder dan 150.000 km. Maar goed.... ieder koopt met het goede gevoel en indien 6 maanden bovaggarantie iemand het juiste gevoel geeft ... dan is dat zo Succes met de zoektocht en mocht je nog wat willen weten .. dan... hoor ik het wel grt AutoVitel Hans
|
12 feb 2009 19:50 |
|
 |
autovitel
Sponsor
Geregistreerd: 01 jul 2007 18:47 Berichten: 52 Woonplaats: Waalwijk
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
oeps... nog klein dingetje vergeten Rammelend geluid bij spruitstuk komt ook regelmatig voor bij een 2.0 16v ... laat je niets wijsmaken - dit is redelijk simpel met puntlasjes op te lossen en is geen ingewikkeld verhaal waar je je spruitstuk voor hoeft te vervangen. Niet van schrikken maar indien je de C5 van je dromen tegenkomt die dat geluid maakt gewoon voor aflevering laten oplossen. Ik hoop dan echter wel dat de garagehouder waar je hem koopt weet hoe hij het moet maken want anders moeten ze n.l. wel een nieuw spruitstuk monteren hahaha 
|
12 feb 2009 19:55 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
autovitel schreef: oeps... nog klein dingetje vergeten Rammelend geluid bij spruitstuk komt ook regelmatig voor bij een 2.0 16v ... laat je niets wijsmaken - dit is redelijk simpel met puntlasjes op te lossen en is geen ingewikkeld verhaal waar je je spruitstuk voor hoeft te vervangen. Niet van schrikken maar indien je de C5 van je dromen tegenkomt die dat geluid maakt gewoon voor aflevering laten oplossen. Ik hoop dan echter wel dat de garagehouder waar je hem koopt weet hoe hij het moet maken want anders moeten ze n.l. wel een nieuw spruitstuk monteren hahaha  Hans, mee eens, een belangrijk item. Als je dat niet weet laat je zo´n auto zeker staan op gehoor, terwijl dat inderdaad met een simpel lasje te verhelpen is. Maar ja, hoe vertel je iemand op een forum hoe dat geluid klinkt. Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
12 feb 2009 20:02 |
|
 |
pdegruijter
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08 Berichten: 24 Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Ronald,
is de omschrijving dat je denkt dat de uitlaat tegen een hitteschild loopt te klapperen wellicht een goede omschrijving?
Ik ken het geluid, tenminste, ik denk dat ik jullie begrijp. Wanneer je net optrekt, een wat blikkerig geluid dat verdwijnt wanneer de toeren iets hoger worden.
Klinkt inderdaad heel vreemd.
Peter
_________________ Citroën, is there any other car thinkable?
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
|
12 feb 2009 20:08 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Rene is handig met Youtube 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
12 feb 2009 20:09 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
autovitel schreef: Mijne heren... Rowi.... knip Omdat mijn naam in de aanhef is genoemd reageer ik even. Dank voor de uitleg. Zelf ben ik reeds uitgezocht, rij ik diesel en heb zoals altijd gehandeld conform het devies: Liever de dealer. Maar ieder kiest zijn eigen goede gevoel. Ik lees positieve uitlatingen op dit forum over Autovitel, dus er zal niets mis zijn; daar ging ik ook niet automatisch van uit. Dat mijn voorkeur de volgorde Merkdealer > Dealer> Bovagbedrijf> Even doorsparen is, is echt zeer persoonlijk en ik zal zeker niemand deze mening opdringen. Wat ik over de aangeboden auto zei: "ik zou deze laten staan" geeft ook exact weer zoals ik het bedoel. Ik zou deze laten staan omdat die niet past in de persoonlijke voorkeur die ik >hierboven> heb weergegeven. Zoal ik al zei: succes met de zoektocht is voor mij niet meer nodig. Ik zoek niet meer. Maar mocht ik nog wat willen weten...u begrijpt, dan bel ik de merkdealer Met vriendelijke groet, Rowi.
|
12 feb 2009 20:59 |
|
 |
Xiphy
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10 Berichten: 520 Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Zeg even een vraagje tussen door. Ik zie dus veel C5's op internet staan met km standen boven de 200.000
En vraag me altijd af, haalt zo'n machine de 300.000 eigenlijk nog wel. En ja dat hangt natuurlijk af van het onderhoud maar wat is het gemiddelde een beetje? De mijne staat nu op 164k en wil als het even kan nog lang door genieten. Maar in het afgelopen half jaar dat ik de auto heb reeds 14k gereden dus dat gaat hard.
Eigenlijk een gevoel vraag dus. Als alle winden mee zitten kan een benzine blok de 3 ton halen of meer. Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon?
|
12 feb 2009 22:45 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?
Xiphy schreef: En vraag me altijd af, haalt zo'n machine de 300.000 eigenlijk nog wel.
Mits goed onderhouden, waarom niet ? Ik ken geen verhalen over een C5 die "af" was... Ik heb Xantia's gereden met 200-250-340 duizend km op de teller en zonder bijzondere problemen, mijn LPG C5 heeft de 2 ton net niet gehaald, maar klonk nog alsof ze net 120.000 had gelopen... Citaat: En ja dat hangt natuurlijk af van het onderhoud maar wat is het gemiddelde een beetje? De mijne staat nu op 164k en wil als het even kan nog lang door genieten. Maar in het afgelope half jaar dat ik de auto heb reeds 14k gereden dus dat gaat hard.
Jij maakt je daar druk om ? Met 14k per jaar kom je na 10 jaar ofzo pas 3 ton... M'n oude LPG C5 heeft 73duizend gedaan in 21 maanden... En ik had er nog 2-3 jaar in willen/kunnen rijden afaik... Citaat: Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon? Omdat ze commercieel niet meer interessant zijn...
_________________ Johan
|
13 feb 2009 00:11 |
|
 |
|