Niet van AG.alzheimer schreef:LPi
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Ronald,
Je hebt gelijk. Het is inderdaad een 2.0i 16V. Nou voer mij maar even af, ik zweer toch dat ik het ergens op de papieren HPI had zien staan.... Affijn. In dit geval dus alleen maar beter. Zal het nog steeds iets zijn met de injectie, maar dan is het hopelijk wel te fixen.
Dank!
B.
Je hebt gelijk. Het is inderdaad een 2.0i 16V. Nou voer mij maar even af, ik zweer toch dat ik het ergens op de papieren HPI had zien staan.... Affijn. In dit geval dus alleen maar beter. Zal het nog steeds iets zijn met de injectie, maar dan is het hopelijk wel te fixen.
Dank!
B.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het is heel simpel, heb je in het VIN (zoek na op de auto of in het kentebewijs) de motor-code RLZB dan heb je een HPi, anders niet.bvbemmel schreef:Je hebt gelijk. Het is inderdaad een 2.0i 16V. Nou voer mij maar even af, ik zweer toch dat ik het ergens op de papieren HPI had zien staan....
Dat is niet juist, in NL is de HPi in 2001 en 2002 geleverd, maar IIRC is er geproduceerd tot in 2003.Er bestaat niet zoiets als een HPI met bouwjaar 2003! HPI´s zijn alleen gebouwd in 2001 en daarna is PSA er snel mee gestopt.
Ik ben op planete wel eens 2003 HPi's tegen gekomen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Oh, dat wist ik niet. Ik nam aan dat stop import in NL ten gevolge was van stop productie.
Een januari 2003 zou dus theoretisch nog een HPI kunnen zijn zeg je, maar dan geen oorspronkelijke NL auto ?
Hoop dat de Berend dan nog even de motorcode wil checken....
Gr. Ronald
Een januari 2003 zou dus theoretisch nog een HPI kunnen zijn zeg je, maar dan geen oorspronkelijke NL auto ?
Hoop dat de Berend dan nog even de motorcode wil checken....
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
Nou weet ik nog steeds niet of een HPi ook op gas kan. Immers, als dat niet mogelijk is weten we zeker dat Berend geen HPi heeft. Toch ? (vrij naar JP)Ronald schreef:Hoop dat de Berend dan nog even de motorcode wil checken....
Gr. Ronald
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Inderdaad en zelfs
heeft zich niet uitgesproken over de (on)mogelijkheid van HPI op gas. Maar als ik bookmaker was zou ik toch wel 17 tegen 1 durven aanbieden.
Gr. Ronald
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Motorcode, tja, die staat ergens op de motor neem ik aan, het is nu donker buiten. In elk wel op de papieren iets overtype gevonden: ICX4 - zegt mij niets. Ik weet nu toch wel zeker dat het een gewone 16v is, dat staat namelijk in het garantieboekje.
Groet,
B.
Groet,
B.
Volgens mij niet haalbaar. Hogere compressieverhouding en een motor die gemaakt is om tegen de klopgrens aan te draaien in lean burn combineren met LPG, wat volgens mij nog gemakkelijker tot kloppen aanzet, is niet zo vanzelfsprekend. Het is al zo moeilijk om ze mooi te laten draaien op benzine, er bestaan volgens mij eenvoudiger manieren om een C5 op LPG te zetten (zoals die V6).
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
LPG is juist zeer klopvast. Ik meen ruim over de RON100....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
zoals ik al zei:bvbemmel schreef:Motorcode, tja, die staat ergens op de motor neem ik aan, het is nu donker buiten. In elk wel op de papieren iets overtype gevonden: ICX4 - zegt mij niets.
Het VIN begint met VF7xx dan de motorcode. het VIN staat op je kentekenbewijs.Het is heel simpel, heb je in het VIN de motor-code RLZB dan heb je een HPi, anders niet.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Vandaag weer iets bij geleerd, thanks.EW schreef:LPG is juist zeer klopvast. Ik meen ruim over de RON100....
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Het dipje tussen 1000 en 2000 rpm herken ik wel. Gelukkig ga ik meestal tamelijk vlot weg bij een stoplicht (qua rijstijl) en vaak merk ik het dus daardoor niet. Ander probleempje is al meerdere malen de melding "Storing uitlaatgas" (4x, waarbij twee keer ook in de computer de melding "geen ontsteking op een of meerdere cillinders" stond).
Nu, na deze tweede keer de melding over de ontsteking gaat de bobine alsnog onder garantie vervangen worden.
Dat zal 11 April gebeuren, tevens ga ik ws. de bougie's laten vervangen.
Ik hoop/vermoed dat daarmee ook de dip wel eens weg zou kunnen zijn...
Nu, na deze tweede keer de melding over de ontsteking gaat de bobine alsnog onder garantie vervangen worden.
Dat zal 11 April gebeuren, tevens ga ik ws. de bougie's laten vervangen.
Ik hoop/vermoed dat daarmee ook de dip wel eens weg zou kunnen zijn...
Johan
VIN gecheckt. Het is geen HPI. motorkode RFNC
.
.
Jaja, het is dan geen HPI, het probleem wat ik heb is er niet minder om :-/ En mijn garage die kan het nog niet helemaal vinden. Motoruitlezing zegt alles OK. Nieuwe bobine heeft niet geholpen. Verschijnsel is dat bij het rustig rijden (dus in de file bijvoorbeeld) de motor niet goed reageert op rustig intrappen van het gaspedaal. Je geeft gas en de motor wacht heel even met oppikken van toeren, en soms zelfs eventjes terugvalt. Op LPG is dit verschijnsel heel duidelijk, op benzine wat minder, maar nog steeds hinderlijk genoeg. Als je snel wilt optrekken niets aan de hand, maar ja dat is in de file of als je in de rij staat bij het stoplicht niet altijd een goed idee.
Verschijnsel kom ik elders op het forum ook wel tegen, maar helaas niet een oplossing.
Wat zou het kunnen zijn?
Groet,
Berend.
Verschijnsel kom ik elders op het forum ook wel tegen, maar helaas niet een oplossing.
Wat zou het kunnen zijn?
Groet,
Berend.





