Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: HPi
alzheimer schreef: LPi  Niet van AG.
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
24 maart 2008 01:30 |
|
 |
bvbemmel
|
 Re: HPi
Ronald, Je hebt gelijk. Het is inderdaad een 2.0i 16V. Nou voer mij maar even af, ik zweer toch dat ik het ergens op de papieren HPI had zien staan.... Affijn. In dit geval dus alleen maar beter. Zal het nog steeds iets zijn met de injectie, maar dan is het hopelijk wel te fixen. Dank! B.
|
24 maart 2008 22:45 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: HPi
bvbemmel schreef: Je hebt gelijk. Het is inderdaad een 2.0i 16V. Nou voer mij maar even af, ik zweer toch dat ik het ergens op de papieren HPI had zien staan.... Het is heel simpel, heb je in het VIN (zoek na op de auto of in het kentebewijs) de motor-code RLZB dan heb je een HPi, anders niet. Citaat: Er bestaat niet zoiets als een HPI met bouwjaar 2003! HPI´s zijn alleen gebouwd in 2001 en daarna is PSA er snel mee gestopt. Dat is niet juist, in NL is de HPi in 2001 en 2002 geleverd, maar IIRC is er geproduceerd tot in 2003. Ik ben op planete wel eens 2003 HPi's tegen gekomen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
25 maart 2008 17:00 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: HPi
Oh, dat wist ik niet. Ik nam aan dat stop import in NL ten gevolge was van stop productie. Een januari 2003 zou dus theoretisch nog een HPI kunnen zijn zeg je, maar dan geen oorspronkelijke NL auto ? Hoop dat de Berend dan nog even de motorcode wil checken....
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
26 maart 2008 19:06 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: HPi
Ronald schreef: Hoop dat de Berend dan nog even de motorcode wil checken....
Gr. Ronald Nou weet ik nog steeds niet of een HPi ook op gas kan. Immers, als dat niet mogelijk is weten we zeker dat Berend geen HPi heeft. Toch ? (vrij naar JP)
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
26 maart 2008 21:26 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: HPi
Inderdaad en zelfs  heeft zich niet uitgesproken over de (on)mogelijkheid van HPI op gas. Maar als ik bookmaker was zou ik toch wel 17 tegen 1 durven aanbieden. Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
26 maart 2008 21:53 |
|
 |
bvbemmel
|
 Re: HPi
Motorcode, tja, die staat ergens op de motor neem ik aan, het is nu donker buiten. In elk wel op de papieren iets overtype gevonden: ICX4 - zegt mij niets. Ik weet nu toch wel zeker dat het een gewone 16v is, dat staat namelijk in het garantieboekje. Groet, B.
|
27 maart 2008 21:14 |
|
 |
Animalman
|
 Re: HPi
Volgens mij niet haalbaar. Hogere compressieverhouding en een motor die gemaakt is om tegen de klopgrens aan te draaien in lean burn combineren met LPG, wat volgens mij nog gemakkelijker tot kloppen aanzet, is niet zo vanzelfsprekend. Het is al zo moeilijk om ze mooi te laten draaien op benzine, er bestaan volgens mij eenvoudiger manieren om een C5 op LPG te zetten (zoals die V6).
|
28 maart 2008 08:31 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: HPi
LPG is juist zeer klopvast. Ik meen ruim over de RON100....
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 maart 2008 09:11 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: HPi
bvbemmel schreef: Motorcode, tja, die staat ergens op de motor neem ik aan, het is nu donker buiten. In elk wel op de papieren iets overtype gevonden: ICX4 - zegt mij niets. zoals ik al zei: Citaat: Het is heel simpel, heb je in het VIN de motor-code RLZB dan heb je een HPi, anders niet. Het VIN begint met VF7xx dan de motorcode. het VIN staat op je kentekenbewijs.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 maart 2008 12:04 |
|
 |
Animalman
|
 Re: HPi
EW schreef: LPG is juist zeer klopvast. Ik meen ruim over de RON100.... Vandaag weer iets bij geleerd, thanks.
|
29 maart 2008 15:01 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: HPi
hier kun je (uit een betrouwbare bron) bevestigd zien dat LPG in ieder geval voldoet aan RON100.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
29 maart 2008 15:12 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: HPi
Het dipje tussen 1000 en 2000 rpm herken ik wel. Gelukkig ga ik meestal tamelijk vlot weg bij een stoplicht (qua rijstijl) en vaak merk ik het dus daardoor niet. Ander probleempje is al meerdere malen de melding "Storing uitlaatgas" (4x, waarbij twee keer ook in de computer de melding "geen ontsteking op een of meerdere cillinders" stond).
Nu, na deze tweede keer de melding over de ontsteking gaat de bobine alsnog onder garantie vervangen worden. Dat zal 11 April gebeuren, tevens ga ik ws. de bougie's laten vervangen.
Ik hoop/vermoed dat daarmee ook de dip wel eens weg zou kunnen zijn...
_________________ Johan
|
29 maart 2008 23:25 |
|
 |
bvbemmel
|
 Re: HPi
VIN gecheckt. Het is geen HPI. motorkode RFNC .
|
30 maart 2008 21:57 |
|
 |
bvbemmel
|
 Re: HPi
Jaja, het is dan geen HPI, het probleem wat ik heb is er niet minder om :-/ En mijn garage die kan het nog niet helemaal vinden. Motoruitlezing zegt alles OK. Nieuwe bobine heeft niet geholpen. Verschijnsel is dat bij het rustig rijden (dus in de file bijvoorbeeld) de motor niet goed reageert op rustig intrappen van het gaspedaal. Je geeft gas en de motor wacht heel even met oppikken van toeren, en soms zelfs eventjes terugvalt. Op LPG is dit verschijnsel heel duidelijk, op benzine wat minder, maar nog steeds hinderlijk genoeg. Als je snel wilt optrekken niets aan de hand, maar ja dat is in de file of als je in de rij staat bij het stoplicht niet altijd een goed idee. Verschijnsel kom ik elders op het forum ook wel tegen, maar helaas niet een oplossing. Wat zou het kunnen zijn? Groet, Berend.
|
01 apr 2008 23:41 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|