Auteur |
Bericht |
c5maarten
V.I.P.
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Overstappen naar Citroen
Ik heb ook een c5 op LPG, voor mij niets anders meer! Citroens en rotten???? Das allang niet meer aan de orde, is beter als bij opel! Ik ben voor de c5 ook nog voor een Opel vectra diesel uit 2001 gaan kijken en die was echt aan het rotten, kom je bij citroen niet tegen!
Wat LPG betreft, het zijn niet meer de systemen zoals ze in de begin jaren bekent stonden. Als je gewoon onderhoud laat doen zul je weinig problemen met dit schitterende systeem hebben. Veel succes met je keuze
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
26 jan 2008 17:42 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
John de gaslichting uit 2001/02 met AG installatie kan wel wat nukken hebben die moeilijk oplosbaar blijken. Dus een C5 uit 2001/02 en daar nu gas inzetten is prima, maar een gas-installatie uit die jaren kan problemen geven. Een blije LPG rijder,
gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
26 jan 2008 18:53 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Ronald schreef: John de gaslichting uit 2001/02 met AG installatie kan wel wat nukken hebben die moeilijk oplosbaar blijken. Dus een C5 uit 2001/02 en daar nu gas inzetten is prima, maar een gas-installatie uit die jaren kan problemen geven. Een blije LPG rijder,
gr. Ronald komt ie nu mee......
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
26 jan 2008 19:05 |
|
 |
KBdR
|
John, ik zou het gewoon doen. Mijn auto's hiervoor (Saab, Mazda, Ford ) waren allemaal vrijwel probleemloos op gas. Ik heb net mijn Ford ingeruild voor een C5, nadat ik op LPG heb gereden van 170.000 > 340.000 zonder probleem. Heb nu een mooie C5 op gas. kreeg wel na een week de melding storing uitlaatgas, maar er was niets te merken en in de garage hebben ze gereset en nu is het al weer 2000 km weg.
Mijn auto is 52 maanden oud, heb net de corrosie gemeld aan de dakrails (zie draadje) en waarschijnlijk zullen ze wel worden vervangen. verder helemaal geen roest; Citroen zal toch niet voor niets 12 jaar garantie geven op roest van binnenuit?
Zelf sleutelen is er sowieso niet erg meer bij, bij de moderne auto's. Je kunt voor 8.500 euro een 4 jaar oude, schitterende C5 kopen, waardoor je weinig afschrijving hebt (rij je zo nog 6 jaar mee) en al zou je dan iets meer kosten hebben dan aan een Opel... Het rijcomfort is onvergelijkbaar.
De wegenbelasting is € 72,00 per maand, maar ik lach me altijd een kriek als ik de tank weer vul voor € 20,00. Ik blijf bij LPG!!!! Suc6 Klaas Bart de Raad
|
26 jan 2008 19:18 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Naar boven
|
Ronald schreef: John de gaslichting uit 2001/02 met AG installatie kan wel wat nukken hebben die moeilijk oplosbaar blijken. Dus een C5 uit 2001/02 en daar nu gas inzetten is prima, maar een gas-installatie uit die jaren kan problemen geven. Een blije LPG rijder,
gr. Ronald Ik heb anders een gas installatie van AG uit 2001, 0 problemen in dik 6 jaar Hangt puur van onderhoud af.
|
27 jan 2008 13:43 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
als jij dik 6 jaar op gas zonder problemen rij, waar laat jij je gasinstallatie oderhouden/afstellen. (tja ik ben niet thuis in de gaswereld  ) misschien is dat adres een aanrader voor diegen die problemen op gas hebben. 
|
27 jan 2008 16:04 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
ronama schreef: als jij dik 6 jaar op gas zonder problemen rij, waar laat jij je gasinstallatie oderhouden/afstellen. (tja ik ben niet thuis in de gaswereld  ) misschien is dat adres een aanrader voor diegen die problemen op gas hebben.  als ze 1x per jaar langs komen voor de ketel op zolder kunnen ze dan ook de installatie in de auto doen? gniffel, kon het niet laten 

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
27 jan 2008 16:48 |
|
 |
Citroentje
|
Duck schreef: als ze 1x per jaar langs komen voor de ketel op zolder kunnen ze dan ook de installatie in de auto doen? Rijd jij op aardgas dan? 
|
27 jan 2008 22:25 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Naar boven
|
ronama schreef: als jij dik 6 jaar op gas zonder problemen rij, waar laat jij je gasinstallatie oderhouden/afstellen. (tja ik ben niet thuis in de gaswereld  ) misschien is dat adres een aanrader voor diegen die problemen op gas hebben.  Ik zelf heb de auto pas sinds september, en de vorige eigenaar heeft zelf de gastinstallatie erin gelepeld! Dus Onderhoud is zelf gedaan, hij had nog nooit problemen ermee gehad. Tja en als je zelf niet doet zullen er toch genoeg gasboeren in het land zijn waar ze onderhoud doen?!? Ik weet bij mij in de buurt dat de citroendealer ook gasboer is en in een naastgelegen dorpje zit een erkend gas inbouw/reparatie bedrijf! ff google en je vind wel iets. @duck: Ik rij inderdaad niet op aardgas 
|
28 jan 2008 21:01 |
|
 |
Johny
|
Hallo,
Nog maar een keer dan. Voorlopig nog maar doorsparen want de C5 die ik op het oog had, was pleite Gas is om op te koken? Jaja en stookolie(diesel dus) om op te stoken, haha. Maar nu even serieus, als iemand mij kan voorrekenen dat een diesel goedkoper is dan gas, be my guest. Een diesel is makkelijker te vinden dan een gasbak. Simpel rekensommetje; gas is bijna 2 keer zo goedkoop en een diesel rijdt nooit 2 keer zo zuinig, ook niet bijna. Daarbij is de houderschapsbelasting veel hoger. Onderhoudskosten. Ja ,die bougies elke 20000 km tikken wel aan, voor de rest zijn alle kosten nagenoeg gelijk. Klepverbrandingen? De huidige diesels moeten "geblazen " worden door een turbo met of zonder intercooler waarvan ik weet dat die regelmatig de geest geven, weliswaar niet van een Citroen, maar toch. Alles heb ik over dit onderwerp aangehoord van "met een diesel rijdt je langer door" tot aan de afschrijving van een gasauto is hoger verhalen aan toe . Van grootgebekte autoverkoper tot aan ervaringsdeskundigen. Nou zeg het me maar. Volgens geen enkele autoverkoopsite is die afschrijving anders dan van een diesel en als je zonodig lang wil doorrijden, meer dan 300000 km, met wat voor auto dan ook, krijg je te maken met kosten die niets met de brandstof van doen hebben.
John
|
28 jan 2008 21:06 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Johny schreef: Hallo,
Nog maar een keer dan. Voorlopig nog maar doorsparen want de C5 die ik op het oog had, was pleite Gas is om op te koken? Jaja en stookolie(diesel dus) om op te stoken, haha. Maar nu even serieus, als iemand mij kan voorrekenen dat een diesel goedkoper is dan gas, be my guest. Een diesel is makkelijker te vinden dan een gasbak. Simpel rekensommetje; gas is bijna 2 keer zo goedkoop en een diesel rijdt nooit 2 keer zo zuinig, ook niet bijna. Daarbij is de houderschapsbelasting veel hoger. Onderhoudskosten. Ja ,die bougies elke 20000 km tikken wel aan, voor de rest zijn alle kosten nagenoeg gelijk. Klepverbrandingen? De huidige diesels moeten "geblazen " worden door een turbo met of zonder intercooler waarvan ik weet dat die regelmatig de geest geven, weliswaar niet van een Citroen, maar toch. Alles heb ik over dit onderwerp aangehoord van "met een diesel rijdt je langer door" tot aan de afschrijving van een gasauto is hoger verhalen aan toe . Van grootgebekte autoverkoper tot aan ervaringsdeskundigen. Nou zeg het me maar. Volgens geen enkele autoverkoopsite is die afschrijving anders dan van een diesel en als je zonodig lang wil doorrijden, meer dan 300000 km, met wat voor auto dan ook, krijg je te maken met kosten die niets met de brandstof van doen hebben.
John hoeveel verbruikt een gasbak en kijk eens naar mijn verbruik in mijn onderschrift 
|
28 jan 2008 21:10 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Johny:smt038  Zo dat zit hihi Net weer zonder mankementen door de APK met GAS onderhoud nou nou dat valt mee in de drie jaar dat ik hem heb aleen remblokken en bobine en wie rijd ook banden. dus goedkoop rijden zo'n gasbak 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
28 jan 2008 21:13 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
28 jan 2008 21:14 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Ook ik ben aan het rekenen geweest en kwam tot de conclusie dat de omslag van benzine naar gas (uitgaande van een al aanwezige installatie) in de buurt van de 5000 km/jaar ligt. Omslag van benzine naar diesel voor een C5 (Ph1) in de buurt van de 17000 km en gas altijd goedkoper dan diesel.
maargoed, moet je auto wel op gas rijden (hopelijk morgenavond weer!)
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 jan 2008 21:28 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Naar boven
|
John, Deze site is misschien wel eens mooi om na te kijken, krijg je een indruk over lpg rijden en vanaf wanneer het zich loont en wanneer niet! http://www.lpg.nlIk heb mijn Gasbak gekocht met net geen 260.000 op de teller, motorisch gezien heb ik alleen de lucht+olie filter vervangen en de olie! Bougies zitten er al bijna 50.000km in zonder problemen! onderhoudsinterval heeft de mijne altijd iedere 30.000km, dus dat is het zelfde als een diesel (weet ik niet zeker)! Veel succes met je zoektocht.
|
28 jan 2008 21:38 |
|
 |
|