De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Ik zie als favorieten de com2000, de roestende achterklep, het achterruitje van de break en de piepende achterremmen. Ronald, je had gelijk, electronica zit er niet bij!
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
26 apr 2007 22:50 |
|
 |
dre999
|
De enige storing die ik af en toe meemaak is dat het linkerachterportier niet van het slot afgaat. Een keer opnieuw vergrendelen en ontgrendelen lost het probleem op. Voor de rest rijdt mijn auto storingsvrij. Hopelijk houdt hij dat nog lang vol!
|
29 apr 2007 20:51 |
|
 |
pieter melissen
|

EvilTwin schreef: fouten als gevolg van 1 Gas (BMI) 2 Aftermarket electro, schopt CAN/VAN in de war 3 Te pas en te onpas accu losgooien (is geen echte reset!!!) 4 Pilot Error (RTFM) kan je natuurlijk niet als C5 kwaaltjes aanmerken. ik denk eerder: 1 BHI trekt te veel stroom (geen probleem als je Xenon hebt) 2 ECO mode gaat om onduidelijke reden aan (ik verdenkt zelf de portier sensoren) 3 staakjes Com2000 (meestal geen echte elektronica probleem maar slechte contacten) ... 99 Com2000 reageert soms niet op AB (raakt verbinding/pairing kwijt) 100 Com2000 raakt verbinding/pairing met bandenspanningssensoren kwijt en aangezien die Com2000 problemen ook bij de 307 voorkomen zou ik die laatste 98 problemen niet eens als typisch C5 willen aanmerken. 
ik heb geen idee wat dat allemaal is, maar ik heb het zeker niet want ik heb er ook geen klachten over
even denken.....
de achterklep komt niet helemaal omhoog (geldt voor meer dingen op oudere leeftijd)
1 keer bleef het service lampje branden (ging vanzelf weer over)
de sensor is een keer uit de tankdop gevallen
het stuur kraakt wat bij draaien
de xenon lampen knipperen (al 45000 km)
|
30 apr 2007 09:22 |
|
 |
Euroka
C5club Fan
Geregistreerd: 18 apr 2007 22:37 Berichten: 56 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break type I
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
EvilTwin schreef: fouten als gevolg van 1 Gas (BMI) 2 Aftermarket electro, schopt CAN/VAN in de war 3 Te pas en te onpas accu losgooien (is geen echte reset!!!) 4 Pilot Error (RTFM) kan je natuurlijk niet als C5 kwaaltjes aanmerken. ik denk eerder: 1 BHI trekt te veel stroom (geen probleem als je Xenon hebt) 2 ECO mode gaat om onduidelijke reden aan (ik verdenkt zelf de portier sensoren) 3 staakjes Com2000 (meestal geen echte elektronica probleem maar slechte contacten) ... 99 Com2000 reageert soms niet op AB (raakt verbinding/pairing kwijt) 100 Com2000 raakt verbinding/pairing met bandenspanningssensoren kwijt en aangezien die Com2000 problemen ook bij de 307 voorkomen zou ik die laatste 98 problemen niet eens als typisch C5 willen aanmerken. 
BMI = Body Mass Index ? CAN/VAN = centrale automatische navigatie/ voor alle nerds ? BH1 = eerste bustehouder ? ECO mode = ergonomsch comfortable ondergoed mode ?
kan iemand ff ondertitelen
|
23 mei 2007 14:38 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Euroka schreef:
BMI = Body Mass Index ? CAN/VAN = centrale automatische navigatie/ voor alle nerds ? BH1 = eerste bustehouder ? ECO mode = ergonomsch comfortable ondergoed mode ?
kan iemand ff ondertitelen
BMI= Boîte Moteur Integrée, Frans voor motorbesturingsysteem.
CAN/VAN= centraal voortuig netwerk, aka multiplexage
BHI= Boîte Hydraulique Integrée, Elektro-hydaurlische regeleenheid incl. pomp
ECO mode= veilige modus van de BSI, om te voorkomen dat de accu leeg getrokken wordt.
BSI= Boîte Servitude Intelligente, centrale computer, regels alles en hangt aan alles via CAN/VAN
Com2000= het geheel van staaktjes, ontvangers en sensoren direct achter het stuur, incl radio,CC, ruitenwisser en lichtbediening.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 mei 2007 18:00 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Kwaaltjes
Zonder me in jullie discussie te willen mengen hier nog een aanvulling van de termen, ook i.v.m de OBD
Dit zijn de termen zoals ik ze in de loop van de jaren bij verschillende merken auto's ben tegengekomen.
CAN= car area network
CAN= controler area network
VAN= vehicle area network
BUS= busbar of zeg maar verbindingsdraadjes
USB= universal serial bus
OBD= on board diagnostics
TCR= trouble code reader = meetkast of meetapparatuur
DTC= Device trouble codes = de foutmeldingen
MIL= malfunction indicator light = service lampje op het dashboard
Wie het er niet mee eens is mag me onmiddelijk corrigeren.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
23 mei 2007 18:13 |
|
 |
cmhave
C5club Rookie
Geregistreerd: 05 jun 2007 23:13 Berichten: 32 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Detecion 3 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 9500
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
mijn C5-kwaaltjes 1- piepende remmen, begin 2007 wat aanlaten doen (euro660) geen garantie dat het piepen niet terug zou komen, en komt nu af en toe dus weer terug. (Soms is het piepen ook wel gezellig; eigenlijk zo Citroen herkenbaar  ) 2- bij korte/snelle ritten, melding 'storing uitlaatgas' advies garage: 'gewoon doorrijden gaat vanzelf weg'; dit gratis advies klopt  . ruim 1e jaar wel met een gesloten achterraam gereden, dit is onder garantie vervangen, en in 2005 was dit probleem er weer toen in overleg met Citroen Amsterdam, op 50/50 basis vervangen (euro60 voor mij). Hoop wel op een tegemoet koming bij inruil dit jaar; a) van wege dit raam 1e jaar b) omdat het mijn 20e auto gaat worden en c) mijn 15e Citroen! Dus dealers in mijn omgeving vier dit met mij mee en U krijgt de order 
|
09 jan 2008 14:24 |
|
 |
Animalman
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
Roest boven de nummerplaat? Heb ik! Dacht al dat het aan de Baron lag die er voor mij mee reed... Nr-plaat wat te los gevezen of zo... De 'anomalie antipollution' begin ik nu stilaan als een poging tot communicatie van mijn meisje te zien dus mag wat mij betreft, ware het niet dat ze er meer dorst door krijgt. Mijn remmen, piepen? Bij mij vallen remblokjes doorgaans van ouderdom uit elkaar... Remmen is voor pussies! Voor de rest is mijn HPI-tje blijkbaar (nog) braaf maar begin nu toch schrik te krijgen.
|
09 jan 2008 21:16 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re:
ronama schreef: Nieuwe Com 2000. nieuwe waterpomp emissiestoring agv een leiding van de roetfilter die gescheurd was en daarna afgebroken. komt bij de matige kwaliteit van het lederen stuurwiel 
|
09 jan 2008 22:05 |
|
 |
Animalman
|
 Re: Re:
ronama schreef: ronama schreef: Nieuwe Com 2000. nieuwe waterpomp emissiestoring agv een leiding van de roetfilter die gescheurd was en daarna afgebroken. komt bij de matige kwaliteit van het lederen stuurwiel  idd, toen ik haar juist had dacht ik dat de vorige eigenaar nooit zijn handen waste... Maar aangezien die zijn handen nooit had vuil gemaakt...
|
09 jan 2008 22:40 |
|
 |
kees
C5club Fan
Geregistreerd: 15 sep 2006 17:41 Berichten: 100 Woonplaats: leiden
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
alleen piepende achter remmen maar dat kwam omdat de rem blokken versleten waren nieuwe gemonteerd en daarna geruisloos het betreft een hdi 2.0 uit 2003 gekocht met de stand van 180.000 en zelf inmiddels 30.000 er mee gereden (210.000) voor de rest niets, ja de banden slijten moeten in het voorjaar een paar nieuwe op aan de voorkant. en de winter banden moeten er nog op, het mocht eens winter worden in Nederland en ook wel handig voor de wintersport straks.
groeten kees
|
15 jan 2008 22:59 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
sorry hoor maar stuurwielen en remmen zijn irrelevant in dit draadje: Citaat: Maar welke structurele electronica kwalen kennen we nu eigenlijk van de C5?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 jan 2008 23:30 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
de topictitel is De meest voorkomende kwaaltjes ?? en die piepende remmen horen daarbij bij de ph1 want mijn ph 2 heeft er geen last van. en de kwaliteit van het lederen stuurwiel is slecht 
|
15 jan 2008 23:38 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
Gebroken snelheidsmeternaaldjes.... Hoewel niet erg electronisch...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 jan 2008 00:11 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
Hierzo de Com2000, was al versleten bij aanschaf van de auto.
Inmiddels vervangen en geen overige meldingen tot nu toe
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
16 jan 2008 00:29 |
|
 |
|