Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik zie als favorieten de com2000, de roestende achterklep, het achterruitje van de break en de piepende achterremmen. Ronald, je had gelijk, electronica zit er niet bij!
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
ik heb geen idee wat dat allemaal is, maar ik heb het zeker niet want ik heb er ook geen klachten overEvilTwin schreef:fouten als gevolg van
kan je natuurlijk niet als C5 kwaaltjes aanmerken.
- 1 Gas (BMI)
2 Aftermarket electro, schopt CAN/VAN in de war
3 Te pas en te onpas accu losgooien (is geen echte reset!!!)
4 Pilot Error (RTFM)![]()
ik denk eerder:
en aangezien die Com2000 problemen ook bij de 307 voorkomen zou ik die laatste 98 problemen niet eens als typisch C5 willen aanmerken.
- 1 BHI trekt te veel stroom (geen probleem als je Xenon hebt)
2 ECO mode gaat om onduidelijke reden aan (ik verdenkt zelf de portier sensoren)
3 staakjes Com2000 (meestal geen echte elektronica probleem maar slechte contacten)
...
99 Com2000 reageert soms niet op AB (raakt verbinding/pairing kwijt)
100 Com2000 raakt verbinding/pairing met bandenspanningssensoren kwijt
even denken.....
de achterklep komt niet helemaal omhoog (geldt voor meer dingen op oudere leeftijd)
1 keer bleef het service lampje branden (ging vanzelf weer over)
de sensor is een keer uit de tankdop gevallen
het stuur kraakt wat bij draaien
de xenon lampen knipperen (al 45000 km)
C5club Fan


Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2007 22:37
Auto: C5 Break type I
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
EvilTwin schreef:fouten als gevolg van
kan je natuurlijk niet als C5 kwaaltjes aanmerken.
- 1 Gas (BMI)
2 Aftermarket electro, schopt CAN/VAN in de war
3 Te pas en te onpas accu losgooien (is geen echte reset!!!)
4 Pilot Error (RTFM)![]()
ik denk eerder:
en aangezien die Com2000 problemen ook bij de 307 voorkomen zou ik die laatste 98 problemen niet eens als typisch C5 willen aanmerken.
- 1 BHI trekt te veel stroom (geen probleem als je Xenon hebt)
2 ECO mode gaat om onduidelijke reden aan (ik verdenkt zelf de portier sensoren)
3 staakjes Com2000 (meestal geen echte elektronica probleem maar slechte contacten)
...
99 Com2000 reageert soms niet op AB (raakt verbinding/pairing kwijt)
100 Com2000 raakt verbinding/pairing met bandenspanningssensoren kwijt
BMI = Body Mass Index ?
CAN/VAN = centrale automatische navigatie/ voor alle nerds ?
BH1 = eerste bustehouder ?
ECO mode = ergonomsch comfortable ondergoed mode ?
kan iemand ff ondertitelen
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
BMI= Boîte Moteur Integrée, Frans voor motorbesturingsysteem.Euroka schreef:
BMI = Body Mass Index ?
CAN/VAN = centrale automatische navigatie/ voor alle nerds ?
BH1 = eerste bustehouder ?
ECO mode = ergonomsch comfortable ondergoed mode ?
kan iemand ff ondertitelen
CAN/VAN= centraal voortuig netwerk, aka multiplexage
BHI= Boîte Hydraulique Integrée, Elektro-hydaurlische regeleenheid incl. pomp
ECO mode= veilige modus van de BSI, om te voorkomen dat de accu leeg getrokken wordt.
BSI= Boîte Servitude Intelligente, centrale computer, regels alles en hangt aan alles via CAN/VAN
Com2000= het geheel van staaktjes, ontvangers en sensoren direct achter het stuur, incl radio,CC, ruitenwisser en lichtbediening.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Zonder me in jullie discussie te willen mengen hier nog een aanvulling van de termen, ook i.v.m de OBD
Dit zijn de termen zoals ik ze in de loop van de jaren bij verschillende merken auto's ben tegengekomen.
CAN= car area network
CAN= controler area network
VAN= vehicle area network
BUS= busbar of zeg maar verbindingsdraadjes
USB= universal serial bus
OBD= on board diagnostics
TCR= trouble code reader = meetkast of meetapparatuur
DTC= Device trouble codes = de foutmeldingen
MIL= malfunction indicator light = service lampje op het dashboard
Wie het er niet mee eens is mag me onmiddelijk corrigeren.
Dit zijn de termen zoals ik ze in de loop van de jaren bij verschillende merken auto's ben tegengekomen.
CAN= car area network
CAN= controler area network
VAN= vehicle area network
BUS= busbar of zeg maar verbindingsdraadjes
USB= universal serial bus
OBD= on board diagnostics
TCR= trouble code reader = meetkast of meetapparatuur
DTC= Device trouble codes = de foutmeldingen
MIL= malfunction indicator light = service lampje op het dashboard
Wie het er niet mee eens is mag me onmiddelijk corrigeren.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2007 23:13
Auto: C5 Tourer 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Detecion 3 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 9500
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Nijmegen
mijn C5-kwaaltjes
1- piepende remmen, begin 2007 wat aanlaten doen (euro660) geen garantie dat het piepen niet terug zou komen, en komt nu af en toe dus weer terug. (Soms is het piepen ook wel gezellig; eigenlijk zo Citroen herkenbaar
)
2- bij korte/snelle ritten, melding 'storing uitlaatgas' advies garage: 'gewoon doorrijden gaat vanzelf weg'; dit gratis advies klopt
.
ruim 1e jaar wel met een gesloten achterraam gereden, dit is onder garantie vervangen, en in 2005 was dit probleem er weer toen in overleg met Citroen Amsterdam, op 50/50 basis vervangen (euro60 voor mij).
Hoop wel op een tegemoet koming bij inruil dit jaar; a) van wege dit raam 1e jaar b) omdat het mijn 20e auto gaat worden en c) mijn 15e Citroen!
Dus dealers in mijn omgeving vier dit met mij mee en U krijgt de order
1- piepende remmen, begin 2007 wat aanlaten doen (euro660) geen garantie dat het piepen niet terug zou komen, en komt nu af en toe dus weer terug. (Soms is het piepen ook wel gezellig; eigenlijk zo Citroen herkenbaar
2- bij korte/snelle ritten, melding 'storing uitlaatgas' advies garage: 'gewoon doorrijden gaat vanzelf weg'; dit gratis advies klopt
ruim 1e jaar wel met een gesloten achterraam gereden, dit is onder garantie vervangen, en in 2005 was dit probleem er weer toen in overleg met Citroen Amsterdam, op 50/50 basis vervangen (euro60 voor mij).
Hoop wel op een tegemoet koming bij inruil dit jaar; a) van wege dit raam 1e jaar b) omdat het mijn 20e auto gaat worden en c) mijn 15e Citroen!
Dus dealers in mijn omgeving vier dit met mij mee en U krijgt de order
Roest boven de nummerplaat? Heb ik! Dacht al dat het aan de Baron lag die er voor mij mee reed... Nr-plaat wat te los gevezen of zo...
De 'anomalie antipollution' begin ik nu stilaan als een poging tot communicatie van mijn meisje te zien dus mag wat mij betreft, ware het niet dat ze er meer dorst door krijgt.
Mijn remmen, piepen? Bij mij vallen remblokjes doorgaans van ouderdom uit elkaar... Remmen is voor pussies!
Voor de rest is mijn HPI-tje blijkbaar (nog) braaf maar begin nu toch schrik te krijgen.
De 'anomalie antipollution' begin ik nu stilaan als een poging tot communicatie van mijn meisje te zien dus mag wat mij betreft, ware het niet dat ze er meer dorst door krijgt.
Mijn remmen, piepen? Bij mij vallen remblokjes doorgaans van ouderdom uit elkaar... Remmen is voor pussies!
Voor de rest is mijn HPI-tje blijkbaar (nog) braaf maar begin nu toch schrik te krijgen.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
komt bijronama schreef:Nieuwe Com 2000.
nieuwe waterpomp
emissiestoring agv een leiding van de roetfilter die gescheurd was en daarna afgebroken.
de matige kwaliteit van het lederen stuurwiel :neutral:
idd, toen ik haar juist had dacht ik dat de vorige eigenaar nooit zijn handen waste...ronama schreef:komt bijronama schreef:Nieuwe Com 2000.
nieuwe waterpomp
emissiestoring agv een leiding van de roetfilter die gescheurd was en daarna afgebroken.
de matige kwaliteit van het lederen stuurwiel :neutral:
Maar aangezien die zijn handen nooit had vuil gemaakt...
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 15 sep 2006 17:41
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: leiden
alleen piepende achter remmen maar dat kwam omdat de rem blokken versleten waren
nieuwe gemonteerd en daarna geruisloos
het betreft een hdi 2.0 uit 2003
gekocht met de stand van 180.000 en zelf inmiddels 30.000 er mee gereden (210.000)
voor de rest niets, ja de banden slijten moeten in het voorjaar een paar nieuwe op aan de voorkant.
en de winter banden moeten er nog op, het mocht eens winter worden in Nederland
en ook wel handig voor de wintersport straks.
groeten kees
nieuwe gemonteerd en daarna geruisloos
het betreft een hdi 2.0 uit 2003
gekocht met de stand van 180.000 en zelf inmiddels 30.000 er mee gereden (210.000)
voor de rest niets, ja de banden slijten moeten in het voorjaar een paar nieuwe op aan de voorkant.
en de winter banden moeten er nog op, het mocht eens winter worden in Nederland
en ook wel handig voor de wintersport straks.
groeten kees
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
sorry hoor maar stuurwielen en remmen zijn irrelevant in dit draadje:
Maar welke structurele electronica kwalen kennen we nu eigenlijk van de C5?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
de topictitel is De meest voorkomende kwaaltjes ??
en die piepende remmen horen daarbij bij de ph1
want mijn ph 2 heeft er geen last van.
en de kwaliteit van het lederen stuurwiel is slecht
en die piepende remmen horen daarbij bij de ph1
want mijn ph 2 heeft er geen last van.
en de kwaliteit van het lederen stuurwiel is slecht
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebroken snelheidsmeternaaldjes.... Hoewel niet erg electronisch...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek




