Maar dat doet de garagist wel uit voorzorg en meedenken met de klant. Als hij de hele motor al heeft 'openliggen' is het vervangen van aanpalende onderdelen veel makkelijk, efficienter en goedkoper. Je kan er namelijk van uit gaan dat een drukgroep evenveel belasting heeft gehad dan de bijbehorende koppelingsplaten....En als het ene onderdel wel nieuw is en het andere niet, zal het oude onderdeel (nog) veel sneller gaan slijten...EvilTwin schreef:
Slijtage delen zijn slijtage delen en de verkoper zal een deel als de koppeling altijd als zodanig beschouwen. Daarnaast zullen ze proberen zo veel mogelijk delen eromheen als slijtage deel te tellen (voor koppeling dus drukgroep, voor remmen dus klauwen etc.)
Maar dan nog vind ik het vervangen van koppeling/drukgroep bij 128.000km wel rijkelijk vroeg....Zo is dat nooit bedoeld door leverancier/fabrikant. En als het wel zo bedoeld is, hadden ze dat beter even kunnen melden bij de nieuwverkoop...



