Harpje schreef:Wat blijkt,,
Omdat de toerensensor ergens in de koppeling , vraag me niet het fijne ervan, ook defect is komt het injectiesyteem ook niet opgang.
Dus de motor gelukkig heel, koppeling hopeloos defect mogelijk ook het vliegwiel.
Kortom goed opletten als je een C5 aanschaft of de koppeling niet is versleten anders bouw je een hechte relatie op met de C-dealer, mocht je dat leuk vinden dan is er natuurlijk niets aan de hand.
Relatief goed nieuws dus!
Wat betreft opletten bij aankoop en staat koppeling. Dit is zeer lastig zoniet onmogelijk.
Versleten koppelingsplaten zijn wel te herkennen. Gewoon rijden, handremproef, etc.
Bij de C5 is het echter de drukgroep die (vroeg) kapot gaat, de platen zijn dan nog prima. En dat gebeurd je gewooon van de ene op de andere dag, weinig aan te voorspellen.
Bij jou in een keer helemaal vast, bij mij een werkelijk enorm gierend geluid op het moment dat je ontkoppeld.
Hier in het forum al verscheidene meldingen gehad, allemaal zo rond de 150 k. Met minder dan 130k ben jij denk ik voorlopig triest recordhouder.
gr. Ronald