Had dit antwoord van je even gemist.wouter schreef:Ik heb een C5 2.0 hdi 110pk Break van 2003, gekocht bij een citroen dealer. Onderhoudshistorie is bekend, auto is door eerste eigenaar gekocht bij de dealer en weer ingeleverd toen hij een nieuwe kocht. Alle onderhoudsintervallen zijn gerespecteerd en dat staat ook in het onderhoudsboekje, dit door de citroen dealer waar ik hem gekocht heb. De vorige eigenaar was een oudere man van in de 50. Mijn vrouw rijdt er 90 procent mee en is een rustige chauffeur. Grootste gebruik van de Citroen komt op conto van autosnelweg kilometers.
Veercillinders achter moesten vervangen worden
Het komt voor, maar is zeker eerder dan gebruikelijk bij jouw auto.
De bestuurdersstoel zakte door, opnieuw opvullen
Dit is eerder opgemerkt, ook bij auto's met relatief weinig km's. Er zijn echter ook veel stoelen bekend die na 2 ton nog prima zitten. Niet echt peil op te trekken, misschien dat C tijdelijk een andere, slechte, toeleverancier heeft gehad.
Handremkabel en geleiders vervangen
Helaas dit komt ook voor, door schuurwerking.
Verbindingstangen stabilisator 2 zijden vervangen
Alweer een bekende, maar ook weer aan de vroege kant vind ik.
Remcircuit verversen
Is normaal, elke 60.000 uit mijn blote hoofd
3x sileconen blokjes vervangen voor beschermplaat motor bovenzijde
Weet ik niet
Stabilisatorstang links en rechts vervangen
Zie boven
Voorwielen gebalanceerd vanwege trilling in het stuur bij 90 tot 110 km/u
Veel draadje hierover, C5 is erg gevoelig voor geod balanceren
Algemeen onderhoud (vervangen alle vloeistoffen zowat zie ik op de rekening)
Uiteraard
Richtingaanwijzers vervangen ivm wit licht uitstralen
Klein dingetje, maar wel afkeuring APK, dus moet gedaan worden
Kortom, wel en tegelijk niks bijzonders. Het zijn stuk voor stuk zaken waar een C5-kenner niet van op kijkt, hoort bij het C5 leven.
Echter ik vind wel dat je terecht een beetje schikt hiervan. Ik had niet verwacht dat een auto met de onderhoudshistorie die je beschrijft, al die punten al tegelijk laat zien bij zo´n lage km stand, ik kan dit eigenlijk niet verklaren.
Aan de andere kant, je kan ze maar gehad hebben.
Toch vind ik dat je met name voor de veercylinder, stabs en de stoel wel een garantieclaim had kunnen doen bij de dealer.
De komende beurt, 140, zal weinig opleveren (tenzij banden en remmen), maar de 160 erna is, als eerder genoemd, DBriem werk etc., vrij duur dus.
Evengoed veel plezier en excuus voor mijn late reactie.
gr. Ronald