Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
hallo
misschien een rare vraag maar ik rij nu een xantia break 2.0 16 v met veel plezier en ik wil wel overstappen naar een C5 en dan ook liefst een break de xantia heeft bijna 3 ton op de teller loopt goed maar je moet toch een keer vervangen
maar nu hoor je vaak wel eens dat de C5 (en meerdere auto,s zoals 307 en renault )
van die vervelende electronica storinkjes heeft waar je zelf niets aan kunt doen maar die wel vervelend kunnen worden
aangezien jullie allemaal ervaring hebben met een C5 wil ik jullie vragen naar jullie ervaring als ik een C5 koop wordt dat weer een 2 liter of een hdi zit net op het omslag punt en dan van het bouwjaar 2001 2002
alvast bedankt
john
misschien een rare vraag maar ik rij nu een xantia break 2.0 16 v met veel plezier en ik wil wel overstappen naar een C5 en dan ook liefst een break de xantia heeft bijna 3 ton op de teller loopt goed maar je moet toch een keer vervangen
maar nu hoor je vaak wel eens dat de C5 (en meerdere auto,s zoals 307 en renault )
van die vervelende electronica storinkjes heeft waar je zelf niets aan kunt doen maar die wel vervelend kunnen worden
aangezien jullie allemaal ervaring hebben met een C5 wil ik jullie vragen naar jullie ervaring als ik een C5 koop wordt dat weer een 2 liter of een hdi zit net op het omslag punt en dan van het bouwjaar 2001 2002
alvast bedankt
john
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
John, ik denk dat je hier gewoon eens rond moet kijken. Er is al heel wat geschreven over onze ervaringen met de C5.
En voor de rest niets aantrekken wat je van anderen hoort. Jouw C5 heeft toch weer iets anders dan de rest
En voor de rest niets aantrekken wat je van anderen hoort. Jouw C5 heeft toch weer iets anders dan de rest
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Idd, een 2001/2002 heeft waarschijnlijk al wel wat ervaring, waardoor de kinderziektes er wel uit zijn. Probeer in ieder geval de historie en de terugroepacties van de auto te traceren..
Verder, join the club en doe je voordeel!
Welkom..
Verder, join the club en doe je voordeel!
Welkom..
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De meeste kinderziektes zijn er wel uit , .... wel even goed de historie checken en nagaan of alle 'updates' gedaan zijn , ....
Zie ook de FAQ
Mij is de overstap van Xantia naar C5 zeer goed bevallen , ... suc6 met de keuze !
Zie ook de FAQ
Mij is de overstap van Xantia naar C5 zeer goed bevallen , ... suc6 met de keuze !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ik heb er zelf een uit 2003 en heb eigenlijk nooit problemen gehad dan de kleine C5-nukken, die na een keer opnieuw starten uiteindelijk weer verdwenen. Verder een heerlijke wagen en zeker een aanrader 
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De onzin die er verkocht wordt over de C5 moet je niet geloven,
Franse betrouwbaarheidstatistieken vertellen een heel ander, erg gunstig verhaal, over de C5.
Het is geen Xantia, maar wel bijna...
Citroen Xantia 1993 3,91%
Toyota Avensis 1998 4,15%
Citroen C5 2001 4,22%
Honda Accord VI 1998 4,95%
VW Passat V 1996 5,56%
Peugeot 406 1995 6,18%
Ford Mondeo 1993 7,03%
Audi A4 1995 7,18%
Renault Laguna II 2000 7,94%
Renault Laguna I 1993 8,57%
en ga er maar niet vanuit de de nieuwere passat of mondeo plots twee keer zo goed zijn geworden
itt tot onzinnige `tevredenheidsonderzoeken` zijn deze cijfers gebaseerd op de Franse APK.
Dus geen steekproef, niet afhankelijk van dealer(tevredenheid) en meetgegevens van 511 technische aandachtspunten.
Dat zegt meer dan zo'n autoweek trofee of JD Power BS.
Het gemiddelde van alle auto's zit op 11,4%
daarop zit bijv Citroen maar ook Mercedes
link
Franse betrouwbaarheidstatistieken vertellen een heel ander, erg gunstig verhaal, over de C5.
Het is geen Xantia, maar wel bijna...
Citroen Xantia 1993 3,91%
Toyota Avensis 1998 4,15%
Citroen C5 2001 4,22%
Honda Accord VI 1998 4,95%
VW Passat V 1996 5,56%
Peugeot 406 1995 6,18%
Ford Mondeo 1993 7,03%
Audi A4 1995 7,18%
Renault Laguna II 2000 7,94%
Renault Laguna I 1993 8,57%
en ga er maar niet vanuit de de nieuwere passat of mondeo plots twee keer zo goed zijn geworden
itt tot onzinnige `tevredenheidsonderzoeken` zijn deze cijfers gebaseerd op de Franse APK.
Dus geen steekproef, niet afhankelijk van dealer(tevredenheid) en meetgegevens van 511 technische aandachtspunten.
Dat zegt meer dan zo'n autoweek trofee of JD Power BS.
Het gemiddelde van alle auto's zit op 11,4%
daarop zit bijv Citroen maar ook Mercedes
link
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Kijk , dat klinkt goed 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Wel leuk dat de Xantia het zo extreem goed doet in die statistieken... Gewoon beter dan diverse Japanners... 
Hiervoor reden we een Xantia Td uit 97 met 370 dkm op de teller.
Het ding loopt nog.
Nooit iets aan gehad. Alleen de koppeling bij 310 dkm.
Wat een kwaliteit.
Het ding loopt nog.
Nooit iets aan gehad. Alleen de koppeling bij 310 dkm.
Wat een kwaliteit.
V.I.P.


Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
dus gewoon goed rondkijken en dan op naar een C5
Citroen C5 Break
hallo allemaal
zoals jullie weten ben ik op zoek naar een C5 nu hebben jullie het over updates zijn die altijd in het onderhoudsboekje te vinden en hoeveel update,s heeft een C5 in de loop der jaren gehad en wat voor update,s
nu ik op zoek ben naar een andere auto lees ik op internet naar de referenties van verschillende auto gebruikers met name op de autoweek site staat veel informatie, maar het is toch wel bedroevend dat er zo veel elecronica problemen ,zijn met die oude xanten was nooit wat maar met die nieuwe typen {en niet alleen C5 hoor beslist niet } je moet er niet aan denken dat er zo,n auto krijgt dus daarom denk ik dat dat heel belangrijk is dat je de update,s allemaal wel hebt gehad ,want ook al rijdt het nog zo mooi en is de C5 nog zolekker om te zien het moet met name in de portomonee wel leuk blijven
zoals jullie weten ben ik op zoek naar een C5 nu hebben jullie het over updates zijn die altijd in het onderhoudsboekje te vinden en hoeveel update,s heeft een C5 in de loop der jaren gehad en wat voor update,s
nu ik op zoek ben naar een andere auto lees ik op internet naar de referenties van verschillende auto gebruikers met name op de autoweek site staat veel informatie, maar het is toch wel bedroevend dat er zo veel elecronica problemen ,zijn met die oude xanten was nooit wat maar met die nieuwe typen {en niet alleen C5 hoor beslist niet } je moet er niet aan denken dat er zo,n auto krijgt dus daarom denk ik dat dat heel belangrijk is dat je de update,s allemaal wel hebt gehad ,want ook al rijdt het nog zo mooi en is de C5 nog zolekker om te zien het moet met name in de portomonee wel leuk blijven
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
vijf van de tien vermeende "elektronische problemen" zijn het gevolg van niet de handleiding lezen:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a" target="_blank
Persoonlijk denk ik dat het enige echte probleem de Com2000 is (het geheel van staakjes achter het stuur)
Standaard zaken voor het kopen van een 2e hands Citroen blijven gewoon gelden,
- -Eco mode
-zijruiten
-inklappen spiegels etc.
- -slappe accu
-incorrect aangesloten randapparatuur (carkit etc.)
-gasbommen (vlak deze niet uit, de C5 is een van de weinige auto's in dat segment die nog massaal op gas gezet worden, met alle gevolgen vandien)
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a" target="_blank
Persoonlijk denk ik dat het enige echte probleem de Com2000 is (het geheel van staakjes achter het stuur)
- -dat is niet echt elektronisch,
-het is niet te "updaten", gewoon een nieuwe erin (duur! had garantie kunnen zijn)
-omdat het om slechte contacte gaat zijn er wel wat houtje-touwtje oplossingen,
-het is ook niet typisch C5, omdat de 307 er ook last van heeft.
-het is makkelijk te ontdekken, grote kans dat er al eens een nieuwe in is gegaan (onderhoudsgeschiedenis)
-tijdens een proefrit moet je goed voelen hoe de staakjes zich gedragen.
Standaard zaken voor het kopen van een 2e hands Citroen blijven gewoon gelden,
- -probeer de hydrauliek uit (omhoog-omlaag, kijk buiten de auto of het soepel gaat, luister naar de pomp, LDS-niveau)
-probeer alle elektronica uit (radio, lichten, CC, maar ook ramen deuren (sloten!) break: achterruit; stoelen? etc.)
-luisten en voel aan remmen, koppeling, stuur etc.
-motor, bak, uitlaat,
-check verbruik, olie, water etc.
-kijk naar slijtage: bumpers, dorpels, stoelen, banden!
-met een beetje handigheid haal je de goede er zo uit. Dit zijn veel dingen die je al bij een stilstaande auto, zonder apparatuur of wat dan ook kunt checken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat een C5 op gas altijd probleemloos is, maar dit is toch wel een hele donkere schets van de waarheid, op z'n best.EvilTwin schreef:gasbommen (vlak deze niet uit, de C5 is een van de weinige auto's in dat segment die nog massaal op gas gezet worden, met alle gevolgen vandien.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Hoi, ik lees ook regelmatig de gebruikersrecenties op autoweek, ed.jkl schreef:nu ik op zoek ben naar een andere auto lees ik op internet naar de referenties van verschillende auto gebruikers met name op de autoweek site staat veel informatie, maar het is toch wel bedroevend dat er zo veel elecronica problemen ,zijn
Naar ik aanneem zijn alle reacties daar eerlijk, maar vaak ook wel heel emotioneel geladen.
Vergelijk nou twee berichten: persoon A schrijft een dagboek vol wat hij al aan problemen heeft gehad. Persoon B, schrijft in een regeltje dat hij al 2x zolang als persoon A probleemloos rijdt. Welk bericht blijft het meest hangen bij een aspirant koper?
Tevens hebben klagers, al dan niet terechte, meer behoefte om op zo'n site in de pen te klimmen dan tevreden rijders. Niks mis mee, maar bij het lezen moet je daar wel rekening mee houden.
EvilTwin heeft hier voor jou al een break-down gegeven van de zogenaamde beruchte elektronica problemen, zoals we dat intern een paar maanden geleden al gedaan hebben. Eigenlijk is 'het elektronica probleem' een ui, indien goed gepeld blijft er weinig structureels over.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
het belangrijkste is dat je met een C5 naar een goede garage gaat, er zijn prutsters genoeg.
die recensies op autoweek lees ik maar met een korreltje zout.
vaak hoor/lees ik verhalen van "ik ken iemand" of een familielid zijn buur vriend weet ik het allemaal.
ik kan volgens mij toch wel stellen nu dat, na dik 1 jaar C5club en dik 1000 leden, de C5 een goede betrouwbare auto is.
problemen zul je bij elk merk wel vinden.

die recensies op autoweek lees ik maar met een korreltje zout.
vaak hoor/lees ik verhalen van "ik ken iemand" of een familielid zijn buur vriend weet ik het allemaal.
ik kan volgens mij toch wel stellen nu dat, na dik 1 jaar C5club en dik 1000 leden, de C5 een goede betrouwbare auto is.
problemen zul je bij elk merk wel vinden.



