
Garantie ? >>..Dealers, graag advies !!
(Iedereen mag natuurlijk advies geven...)
Het verhaal:
Mijn C5 heb ik bij een Citroen-dealer onder de rook van Rotterdam gekocht.
In de week na aflevering, kwam ik wat mankementjes tegen, zoals een claxon die maar een toon gaf, het knopje om de hoogte verstellen in de laadruimte wat niet werkte en nog wat andere kleinigheden....
Op een zaterdag had ik de auto opgehaald, hij stond netjes te blinken in de showroom, en op donderdag was ik ff op en neer gereden om de mankementjes na te laten kijken.
Er werd een nieuwe claxon gemonteerd en het knopje van de hoogteregelaar werd vervangen.
De andere mankementjes zijn ff niet belangrijk.
Ik heb toen ook al aangegeven dat er iemand de hele tijd fluit onder de motorkap, dat de auto inhoudt bij economisch rijden etc etc. (zie verdere verstoringen alhier:
Draadje)
Gisteren was ik bij mijn eigen dealer en daar werd ik gewezen op de eurocasion garantie.
Of ik een boekje kon overleggen met daarin de 88 controle punten welke uitgevoerd zou moeten zijn voor aflevering.
Dat kon ik dus niet, want ik heb deze ook niet ontvangen.
Volgens mijn dealer (en die vertrouw ik voor de volle 100%) is de dealer welke de C5 heeft afgeleverd, flink in gebreke gebleven.
Nu moet ik dus op en neer om de verstoringen te laten verhelpen, wat me sowieso een dag kost. (en brandstof....)
Het mag toch niet zo zijn dat de klant dit nu zelf moet oplossen ?
Al met al ben ik er absoluut niet blij mee en voel ik me enigzins toch genaaid, zonder er plezier van te hebben gehad.
Ik heb overigens nog geen contact gehad met de 'afleverdealer'
Mijn auto voldoet aan de normen om eurocasion genoemd te worden, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb een jaar garantie, de auto is niet ouder dan 5 jaar, heeft niet meer dan 120.000km gereden.
Dan is het toch een eurocasion ?
Wat kan ik van de afleverdealer eisen ?