V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Klaverblaadje schreef:Bij de Ph2 is het minder eenvoudig om de koelkast uit te zetten, geen ECO-knop en ook geen aanwijzing in het instructieboekje.

Centrale dashboard/computer
Bij de 6 linkse (vierkante) knoppen zit CLIMA die druk je in
Dan druk je de grote ronde "OK" knop in het midden in.
Op je schermpje komt dan "airco uitzetten"
Nog een keer op de grote ronde "OK" knop drukken
Airco is dan uit "A/C OFF" op het schermpje
1 druk op AUTO en de A/C is weer ingeschakeld.
dit is de korte versie :smt023 , je kan ook anders te werk gaan


je drukt op het knopje Menu
dan kies je het uiterst rechtse symbool (sneeuwvlokje)
in dit menu dan kan je ook de airco uit/aan zetten. ;-)
of de gescheiden tempratuurregeling omzetten naar gezamelijk. ;-)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:23
Auto: CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 153000
Kleur: zwart
Locatie: Hoogeveen
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
De Airco van mijn C5 werkt ook niet zo ik het graag zou willen.
Als ik hem op automatisch zet en ik vraag 15 graden terwijl de buiten temp. 23 is komt de aanjager lang niet op vol.
Hij koelt op dat moment wel maar volgens mij niet voldoende
Ga ik verder naar handmatig gaat hij wel vol blazen
Eingelijk moest hij op automatisch toch ook vol blazen in eerste instansie
Hij heeft aan de computer gehangen en geeft geen enkele foutmelding
Ik praat hier over een CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
Gerrie
CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
C5club Bikkel
C5club Bikkel
volgens mij bouwt ie het langzaam op en hoort dat ook zo. Bij mijn phase I reageert de cc met de instelling binnen op 20 gr en buitentemp. bv. 26 gr. door de aanjagersnelheid geleidelijk te verhogen; dat kan wel 1 a 2 minuten duren. In het begin dacht ik ook wel eens waarom gebeurt er zo weinig. Het systeem heeft het echter altijd zo gedaan dus ik ga ervan uit dat het goed is. Aangenaam vind ik het in ieder geval wel dat je niet gelijk compleet weggeblazen wordt.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Gerrie schreef:De Airco van mijn C5 werkt ook niet zo ik het graag zou willen.
Als ik hem op automatisch zet en ik vraag 15 graden terwijl de buiten temp. 23 is komt de aanjager lang niet op vol.
Hij koelt op dat moment wel maar volgens mij niet voldoende
Ga ik verder naar handmatig gaat hij wel vol blazen
Als ik mijn Cc instel zoals jij schrijft, gaat de blower bijna op max (nog een half blad v/h ventilatortekentje over).
Trouwens, als de blower voluit staat is dat niet per definitie optimaal. Simpel gezegd: Als er meer lucht langs de verdamper stroomt, moet er ook meer lucht worden gekoeld. Omdat de verdamper maar een beperkt aantal Watt kan koelen, zal de temperatuur van de lucht op gaan lopen zodat de overall effectiviteit achteruit gaat.
Ik neem maar aan dat Citroen de Cc onder allerlei omstandigheden heeft getest en het regelalgoritme heeft geoptimaliseerd.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:23
Auto: CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 153000
Kleur: zwart
Locatie: Hoogeveen
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Vanmiddag nog even weer geprobeerd met een buitentemperatuur van 26 graden
Ik vraag op dat moment 15 en de aanjager gaat voor 3/4 aan
In de auto was het denk ik wel 30 graden
Ik zie trouwens ook nooit water onder de auto komen na het rijden
Was bij mijn vorige auto wel zo
CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2009 01:22
Auto: C5 break 2.0 16v hpi exclusive
Opties: xenon,7900UB,sub, regensensor,lichtsensor,alu dorpellijsten.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 122550
Kleur: antraciet
Locatie: hoogeveen
C5club Rookie
C5club Rookie
als de buiten temperatuur meter niet goed weergeeft bv 66 graden celcius aka "kapot "

klopt de temperatuur binnen dan ook niet helemaal?
het gevoelsmatig verschil tussen bv max 28 graden en min 16 graden is tuurlijk groot,
maar als ik bv 28 en 26 graden pak is het 28 heet en 26 normaal lijkt mij dat 26 eigenlijk ook heet moet zijn doe ik op 24 is het aangenaam.

in ieder geval achter is het dan bij 24 graden ijs koud :S:S

dus de buiten temperatuur sensor moet gemaakt worden , maar lijkt me niet zo moeilijk.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:23
Auto: CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 153000
Kleur: zwart
Locatie: Hoogeveen
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik zie ook geen water onder mijn auto komen als ik de auto weg zet.
Denk dat dit wel normaal is als er wel water onder komt
Weet vast iemand een antwoord op
CITROEN C5; 1.6HDI 16V 5 Berline Prestige 2005 Ph.2
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2012 19:37
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 140500
C5club Newbie
C5club Newbie
Bedankt voor de uitleg.

Ik had al twijfels over de werking.
Net een week een C5 uit 2002 met een kapotte buiten sensor (32 graden), auto airco aan en gaat de blower op stand 4.
Sensor vervangen en nu draait de blower minimaal, zal nog even testen bij wat warmer weer.

Gr, Robert
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Volgens mij mist er nog wel wat info in dit draadje.

ten eerste: volgens mij heeft de ECC airco een variabele opbrengst, dus ipv hem aan of uit te zetten wordt ie harder en zachter gezet naarmate de koude vraag. Dit betekent dat er nauwelijks sprake is van meerverbruik als de airco niet nodig is. Wel is het zo dat bij starten de airco altijd eventjes merkbaar werkt. Waarom dat is weet ik ook niet.

ten tweede: De airco werkt niet onder een bepaalde buitentemperatuur in de winter. De exacte cut off waarde is enigszins variabel (eviltwin heeft wel eens een grafiekje gepost)

ten derde:
de temperatuur aanduiding lijkt in graden, maar is niet noodzakelijkerwijs de daadwerkelijk afgeregelde temperatuur. Citroen geeft aan dat deze waarde een indicatie is voor het gevoel dat je thuis hebt bij die ingestelde temperatuur
Sowieso is er geen sprake van 1 temperatuur, maar meer van warmere en koudere zones

ten vierde: de C5-3 heeft geen interne temperatuursensor. Er is dus geen feedback over de ingestelde temperatuur, puur op basis van het ingebouwde algoritme dat acteert op de waargenomen temperatuur buiten, zonlichtsterkte en sensoren in de kachelbuis voor de temp van de aangevoerde lucht berekend hij de theoretische waarde binnen. Dit versterkt het effect van het vorige punt.....

ten vijfde: de C5-3 heeft weer een rechtstreekse knop AC waarmee je de airco uit kan zetten.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dat "ten vierde"...
Waarom denk je dat er geen temperatuur sensoren in de auto zitten?

In het document D6AY011RP0 Hulp bij het opsporen van storingen : Airconditioning wordt gesproken over luchtsensoren rechts voor en links voor.
Bij storingen daar in kan dat resulteren in Foutcode F70A resp. F70B:
Belangrijkste mogelijke gevolgen voor de klant
Storing van de koeling
Storing van de verwarming
Storing in de regeling van de gewenste temperatuur
Voorts is er een sensor luchtkwaliteit. Die is verantwoordelijk voor de recirculatie.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat van die ontbrekende sensor is hier al eens gepost. De door jou genoemde sensoren zitten in de wanverhouding. van lucht.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik heb je posting een paar maal gelezen, maar begrijp niet wat er staat....... :smt017

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Aanvoerleiding, android maakte er wat anders van. De sensoren zitten niet in het interieur. JO heeft ooit eens een technische beschrijving gepost.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Harm schreef:Voor zover ik weet, als gebruiker, is er geen indicatielampje van werkende koeling. Zou meteen tot verwarring en ongewenst dealerbezoek kunnen leiden: terwijl het vriest dat het kraakt brandt het lampje AC niet, en anders wel: "Garage, maak eens?".
Die is er op sommige versies wel. :idea: De mijne heeft een sneeuwvlokje knop (ipv eco knop) en aan het bijbehorende lampje kan ik zien of de automatische regeling om airco werking vraagt (maar het is niet zo dat hij knippert met de compressor mee, dus die indicatie speelt denk ik op een iets hoger niveau). Druk ik dan het sneeuwvlokje in, dan wordt de compressor niet meer aangesproken (vergelijkbaar met [Eco], maar dan andersom.) Het lampje bij [Auto] gaat dan uit.

Iets soortgelijks geldt voor intern recirculeren, mijn buitensensor is gaar, dus denkt de ACC dat het buiten 30C à 45C is. Start ik met de regeling op 20C en standje [Auto], dan eist de ACC dat intern recirculeren aan gaat (de eerste X minuten van een rit althans]. Ik kan dat handmatig overrulen, maar dan gaat het [Auto] lampje direct uit.

Mijn tijdelijk oplossing voor de buitentempsensor is overigens de blower handmatig naar 1/4 te klikken, op die manier vries ik niet vast in mijn auto. ;) Dan merk je wel hoe essentiëel de ACC werking is, want op deze manier wordt de stand 20C vrij snel te koud (voelt als <17C) maar 21C vrij snel te warm (voelt als >25C), dus moet ik om de paar minuten de boel een graadje warmer/kouder zetten.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Plaats reactie