Harm schreef:Voor zover ik weet, als gebruiker, is er geen indicatielampje van werkende koeling. Zou meteen tot verwarring en ongewenst dealerbezoek kunnen leiden: terwijl het vriest dat het kraakt brandt het lampje AC niet, en anders wel: "Garage, maak eens?".
Die is er op sommige versies wel.

De mijne heeft een sneeuwvlokje knop (ipv eco knop) en aan het bijbehorende lampje kan ik zien of de automatische regeling om airco werking vraagt (maar het is niet zo dat hij knippert met de compressor mee, dus die indicatie speelt denk ik op een iets hoger niveau). Druk ik dan het sneeuwvlokje in, dan wordt de compressor niet meer aangesproken (vergelijkbaar met [Eco], maar dan andersom.) Het lampje bij [Auto] gaat dan uit.
Iets soortgelijks geldt voor intern recirculeren, mijn buitensensor is gaar, dus denkt de ACC dat het buiten 30C à 45C is. Start ik met de regeling op 20C en standje [Auto], dan eist de ACC dat intern recirculeren aan gaat (de eerste X minuten van een rit althans]. Ik kan dat handmatig overrulen, maar dan gaat het [Auto] lampje direct uit.
Mijn tijdelijk oplossing voor de buitentempsensor is overigens de blower handmatig naar 1/4 te klikken, op die manier vries ik niet vast in mijn auto.

Dan merk je wel hoe essentiëel de ACC werking is, want op deze manier wordt de stand 20C vrij snel te koud (voelt als <17C) maar 21C vrij snel te warm (voelt als >25C), dus moet ik om de paar minuten de boel een graadje warmer/kouder zetten.