Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 C5 Traag? 
Auteur Bericht
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Menno schreef:
Hmmm , geen klachten met de diesel hoor , gemaakt voor de bergen ... gaat net zo hard op als af :smt038
Vreemd dat zelfs een 2.0 benzine er moeite mee heeft :shock:

Inderdaad: ik ben in mei voor het eerst met m'n C5 naar Zwitserland geweest, maar hij gaat als de brandweer hoor. Volgende week zit ik er weer. Wanneer snel geschakeld moet worden - als je uit een hairpin komt bijvoorbeeld - ben je met een automaat juist in het voordeel. Maar: ik rij dan ook niet op gas ....

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


02 aug 2007 15:10
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Xantia met dezelfde motor doet het stukken beter. Veel vlottere auto en ook bergop geen problemen. Viel me tegen v/d C5.


02 aug 2007 15:57
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Een Xantia is ook wat lichter dan een C5. Toch?

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


02 aug 2007 17:54
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
R1200C schreef:
Een Xantia is ook wat lichter dan een C5. Toch?


Klopt, maar die 64 kg zou niet moeten uitmaken ;) (RDW-gewichten)


02 aug 2007 17:55
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Zelf denk ik eerder dat het niet aan het gewicht ligt, maar aan het comfort,de C5 is veel stiller dan de Xantia en daarom gevoelsmatig traag, maar als je bij de verkeerslichten de Xantia's alleen nog maar in je achteruitkijkspiegel ziet , dan valt het allemaal nogal mee . :smt154 :smt162

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


03 aug 2007 23:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Op hogere snelheden is de Xant flink in het voordeel door z'n betere stroomlijn:

Zowel de luchtweerstandscoefficiënt C_W als het frontaal oppervlak is meer dan 5% kleiner voor de Xant dus dat scheelt bij hogere snelheden zeker 10% vermogen.

Je moet dus met een C5 eigenlijk een motor groter rijden en dan is het gewichtsverschil wel groter dan 65kg:
Xant110HDi =1335kg
C5 2.2HDi = 1455kg

overigens zijn beide met de beste (slechtste) wil van de wereld niet traag te noemen. Die Xant was een echte berggeit. 8)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 aug 2007 12:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:35
Berichten: 118
Woonplaats: Haarlem
Auto: Renault Kangoo 1.6 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 120000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Ik kan uit ervaring alleen meepraten over de Xantia's....zowel de 19 TD als de 2.0 HDI 110 pk (van mijn zoon geweest)....die trekken echt goed door. 8)

Qua benzine heb ik alleen ervaring (1,5 jaar geleden) met de 1.9 TZI BX, maar ja, die is natuurlijk een 300 kg lichter. :oops:

Maar gelet op de verhalen van de laatste jaren op diverse sites, is een gasbak nog steeds niet erg vlot te noemen.
Mijn laatste ervaring met LPG was een Visa 1100 RE, 17 jaar geleden :smt017

_________________
Renault Kangoo 1.9DTi


04 aug 2007 13:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Hmm, kleine update:

Autootje :smt003 heeft deze week z'n 150k beurt gehad en op verzoek zijn ook de bougies vervangen. Volgens de garage niks mis mee, loopt als een zonnetje (behalve een loszittende bougie). Op weg terug van garage even wat doorgetrapt en bij de volgende stoplichten was het horten en stoten. Sindsdien loopt 'ie echter best fijn, komt mee met de rest van het verkeer en zuipt wat minder. Vandmiddag effe Groningen-Den Bosch- Amsterdam-Groningen rijden, daarna weet ik meer.


Over trekkracht gesproken: Ik heb ooit een '96 Mondeo 1.8 op lpg gereden, en dat zo'n 180k km. Dat reedt qua trekkracht, verbruik en snelheid super! En dat terwijl de C5 slechts 104 KG zwaarder is.


05 aug 2007 10:44
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24
Berichten: 384
Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Wat is traag? Traag is vaak een gevoel. Ik vind de C5 met 2.0i op LPG niet echt traag en dat terwijl ik hiervoor een BX16V reed die echt een flink stuk sneller is.
Als ik bij een verkeerslicht doortrek, zie ik de auto's in mijn spiegel snel kleiner worden. Natuurlijk is het geen stoplichtsprinter, daarvoor is de C5 te groot en te log, maar je kunt er zeker vlot mee doorrijden. De C5 levert wat dat betreft zeker niet in op zijn concurenten.
De C5 lijkt een stuk trager te zijn doordat het windgeruis en motorgeluid niet echt toeneemt naarmate de snelheid toeneemt.
Wat mij betreft is de C5 2.0i op LPG meer dan vlot genoeg om mee te gaan met het verkeer.


05 aug 2007 11:30
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 590
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
mij lijkt de 4de versnelling eeuwig te duren, eer dat ik daar eens een beetje doorheen ben, op de snelweg. ben ik al 1 minuut verder.


05 aug 2007 23:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
probeer eens een sprintje met mijn ZX-break......

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


06 aug 2007 08:36
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Doe maar mij een 2 liter diesel met bva6. Deze week weer eens meegereden. Automaat is ook veeeeeel soepeler, bijna zijdezacht! Beter dan de hakerige al4 bak.


06 aug 2007 20:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Als de bak hakerig is is er volgens mij iets mis mee. Die van mij schakelt soepeltjes op en neer. En het is een AL4-bak.

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


06 aug 2007 21:08
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Bram schreef:
Maar gelet op de verhalen van de laatste jaren op diverse sites, is een gasbak nog steeds niet erg vlot te noemen.
Mijn laatste ervaring met LPG was een Visa 1100 RE, 17 jaar geleden :smt017


Zowel met een 2.0 16v op LPG als op benzine heb ik menigeen eruitgetrokken bij het stoplicht.
Eeen goede (en goed afgestelde) LPG installatie heet nauwelijks waarneembaar vermogensverlies. Iets in de categorie 'je airco uitzetten'. Echt niet nodig met een 2.0 16v met 135 Pk....

_________________
Johan


06 aug 2007 22:52
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Eric Vertogen schreef:
Wat is traag? Traag is vaak een gevoel. Ik vind de C5 met 2.0i op LPG niet echt traag en dat terwijl ik hiervoor een BX16V reed die echt een flink stuk sneller is.
Als ik bij een verkeerslicht doortrek, zie ik de auto's in mijn spiegel snel kleiner worden. Natuurlijk is het geen stoplichtsprinter, daarvoor is de C5 te groot en te log, maar je kunt er zeker vlot mee doorrijden. De C5 levert wat dat betreft zeker niet in op zijn concurenten.
De C5 lijkt een stuk trager te zijn doordat het windgeruis en motorgeluid niet echt toeneemt naarmate de snelheid toeneemt.
Wat mij betreft is de C5 2.0i op LPG meer dan vlot genoeg om mee te gaan met het verkeer.


Helemaal mee eens. Mooi vergelijkings materiaal, m'n vorige Cit. was een Xantia 2.0 16v op LPG. Die leek werkelijk sneller, maar het motorkarakterestiek is gewoon heel anders. De Xant was onderin toeren (1000-2500) veel sterker/soepeler. vervolgens wat minder en bij 3300 begin 'ie weer te pieken om bij 4100-4200 je een stevige duw in je rug te geven.

De C5 lijkt een beetje dood onder de 1700rpm, komt langzaam tot leven, trekt bij 2500 en up steeds beter en beter en beter, en heeft een wat minder heftig duwtje bij 4000 rpm... Maar boven de 4000 rpm reageren ze allebei errug gretig op een wat dieper ingetrapt gaspedaal. Wel valt me op de de C5 bij hoge toeren minder rauw en 'gestressed' klinkt dan de Xant.

Beide wegen incl LPG-installatie overigens 1343 Kilo volgens kenteken, de C5 heeft net een handjevol PK's meer, 135/136 tegen 141/142 meen ik...

Remmen vindt ik veel lastiger wennen, eerst remde ik te zacht met de C5, en als ik stevig rem trap ik het pedaal veel te hard in. Wordt me door passagiers niet altijd in dank afgenomen :roll:
De Xant remt in eerste instantie veel harder, maar om echt hard te remmen moest je stevige druk uitoefenen op het pedaal. Bij de C5 sta je dan zo ongeveer pardoes stil, alsof je een paar valremmen hebt uitgeworpen :shock:

_________________
Johan


06 aug 2007 23:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.