Auteur |
Bericht |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Menno schreef: Hmmm , geen klachten met de diesel hoor , gemaakt voor de bergen ... gaat net zo hard op als af Vreemd dat zelfs een 2.0 benzine er moeite mee heeft  Inderdaad: ik ben in mei voor het eerst met m'n C5 naar Zwitserland geweest, maar hij gaat als de brandweer hoor. Volgende week zit ik er weer. Wanneer snel geschakeld moet worden - als je uit een hairpin komt bijvoorbeeld - ben je met een automaat juist in het voordeel. Maar: ik rij dan ook niet op gas ....
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
02 aug 2007 15:10 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Xantia met dezelfde motor doet het stukken beter. Veel vlottere auto en ook bergop geen problemen. Viel me tegen v/d C5.
|
02 aug 2007 15:57 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Een Xantia is ook wat lichter dan een C5. Toch?
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
02 aug 2007 17:54 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
R1200C schreef: Een Xantia is ook wat lichter dan een C5. Toch? Klopt, maar die 64 kg zou niet moeten uitmaken  (RDW-gewichten)
|
02 aug 2007 17:55 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Zelf denk ik eerder dat het niet aan het gewicht ligt, maar aan het comfort,de C5 is veel stiller dan de Xantia en daarom gevoelsmatig traag, maar als je bij de verkeerslichten de Xantia's alleen nog maar in je achteruitkijkspiegel ziet , dan valt het allemaal nogal mee . 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
03 aug 2007 23:05 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Op hogere snelheden is de Xant flink in het voordeel door z'n betere stroomlijn: Zowel de luchtweerstandscoefficiënt C_W als het frontaal oppervlak is meer dan 5% kleiner voor de Xant dus dat scheelt bij hogere snelheden zeker 10% vermogen. Je moet dus met een C5 eigenlijk een motor groter rijden en dan is het gewichtsverschil wel groter dan 65kg: Xant110HDi =1335kg C5 2.2HDi = 1455kg overigens zijn beide met de beste (slechtste) wil van de wereld niet traag te noemen. Die Xant was een echte berggeit. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 aug 2007 12:43 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:35 Berichten: 118 Woonplaats: Haarlem
Auto: Renault Kangoo 1.6 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 120000
Kleur: Rood
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Ik kan uit ervaring alleen meepraten over de Xantia's....zowel de 19 TD als de 2.0 HDI 110 pk (van mijn zoon geweest)....die trekken echt goed door.  Qua benzine heb ik alleen ervaring (1,5 jaar geleden) met de 1.9 TZI BX, maar ja, die is natuurlijk een 300 kg lichter. Maar gelet op de verhalen van de laatste jaren op diverse sites, is een gasbak nog steeds niet erg vlot te noemen. Mijn laatste ervaring met LPG was een Visa 1100 RE, 17 jaar geleden 
_________________ Renault Kangoo 1.9DTi
|
04 aug 2007 13:48 |
|
 |
Fuchsie
|
 Re: C5 Traag?
Hmm, kleine update: Autootje  heeft deze week z'n 150k beurt gehad en op verzoek zijn ook de bougies vervangen. Volgens de garage niks mis mee, loopt als een zonnetje (behalve een loszittende bougie). Op weg terug van garage even wat doorgetrapt en bij de volgende stoplichten was het horten en stoten. Sindsdien loopt 'ie echter best fijn, komt mee met de rest van het verkeer en zuipt wat minder. Vandmiddag effe Groningen-Den Bosch- Amsterdam-Groningen rijden, daarna weet ik meer. Over trekkracht gesproken: Ik heb ooit een '96 Mondeo 1.8 op lpg gereden, en dat zo'n 180k km. Dat reedt qua trekkracht, verbruik en snelheid super! En dat terwijl de C5 slechts 104 KG zwaarder is.
|
05 aug 2007 10:44 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Wat is traag? Traag is vaak een gevoel. Ik vind de C5 met 2.0i op LPG niet echt traag en dat terwijl ik hiervoor een BX16V reed die echt een flink stuk sneller is. Als ik bij een verkeerslicht doortrek, zie ik de auto's in mijn spiegel snel kleiner worden. Natuurlijk is het geen stoplichtsprinter, daarvoor is de C5 te groot en te log, maar je kunt er zeker vlot mee doorrijden. De C5 levert wat dat betreft zeker niet in op zijn concurenten. De C5 lijkt een stuk trager te zijn doordat het windgeruis en motorgeluid niet echt toeneemt naarmate de snelheid toeneemt. Wat mij betreft is de C5 2.0i op LPG meer dan vlot genoeg om mee te gaan met het verkeer.
|
05 aug 2007 11:30 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
mij lijkt de 4de versnelling eeuwig te duren, eer dat ik daar eens een beetje doorheen ben, op de snelweg. ben ik al 1 minuut verder.
|
05 aug 2007 23:57 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
probeer eens een sprintje met mijn ZX-break......
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
06 aug 2007 08:36 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Doe maar mij een 2 liter diesel met bva6. Deze week weer eens meegereden. Automaat is ook veeeeeel soepeler, bijna zijdezacht! Beter dan de hakerige al4 bak.
|
06 aug 2007 20:37 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Als de bak hakerig is is er volgens mij iets mis mee. Die van mij schakelt soepeltjes op en neer. En het is een AL4-bak.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
06 aug 2007 21:08 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Bram schreef: Maar gelet op de verhalen van de laatste jaren op diverse sites, is een gasbak nog steeds niet erg vlot te noemen. Mijn laatste ervaring met LPG was een Visa 1100 RE, 17 jaar geleden  Zowel met een 2.0 16v op LPG als op benzine heb ik menigeen eruitgetrokken bij het stoplicht. Eeen goede (en goed afgestelde) LPG installatie heet nauwelijks waarneembaar vermogensverlies. Iets in de categorie 'je airco uitzetten'. Echt niet nodig met een 2.0 16v met 135 Pk....
_________________ Johan
|
06 aug 2007 22:52 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: C5 Traag?
Eric Vertogen schreef: Wat is traag? Traag is vaak een gevoel. Ik vind de C5 met 2.0i op LPG niet echt traag en dat terwijl ik hiervoor een BX16V reed die echt een flink stuk sneller is. Als ik bij een verkeerslicht doortrek, zie ik de auto's in mijn spiegel snel kleiner worden. Natuurlijk is het geen stoplichtsprinter, daarvoor is de C5 te groot en te log, maar je kunt er zeker vlot mee doorrijden. De C5 levert wat dat betreft zeker niet in op zijn concurenten. De C5 lijkt een stuk trager te zijn doordat het windgeruis en motorgeluid niet echt toeneemt naarmate de snelheid toeneemt. Wat mij betreft is de C5 2.0i op LPG meer dan vlot genoeg om mee te gaan met het verkeer. Helemaal mee eens. Mooi vergelijkings materiaal, m'n vorige Cit. was een Xantia 2.0 16v op LPG. Die leek werkelijk sneller, maar het motorkarakterestiek is gewoon heel anders. De Xant was onderin toeren (1000-2500) veel sterker/soepeler. vervolgens wat minder en bij 3300 begin 'ie weer te pieken om bij 4100-4200 je een stevige duw in je rug te geven. De C5 lijkt een beetje dood onder de 1700rpm, komt langzaam tot leven, trekt bij 2500 en up steeds beter en beter en beter, en heeft een wat minder heftig duwtje bij 4000 rpm... Maar boven de 4000 rpm reageren ze allebei errug gretig op een wat dieper ingetrapt gaspedaal. Wel valt me op de de C5 bij hoge toeren minder rauw en 'gestressed' klinkt dan de Xant. Beide wegen incl LPG-installatie overigens 1343 Kilo volgens kenteken, de C5 heeft net een handjevol PK's meer, 135/136 tegen 141/142 meen ik... Remmen vindt ik veel lastiger wennen, eerst remde ik te zacht met de C5, en als ik stevig rem trap ik het pedaal veel te hard in. Wordt me door passagiers niet altijd in dank afgenomen De Xant remt in eerste instantie veel harder, maar om echt hard te remmen moest je stevige druk uitoefenen op het pedaal. Bij de C5 sta je dan zo ongeveer pardoes stil, alsof je een paar valremmen hebt uitgeworpen 
_________________ Johan
|
06 aug 2007 23:10 |
|
 |
|