Eindelijk een Citroën C5!
Auteur |
Bericht |
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 358
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Citaat: Door de interne EGR uit te schakelen (klep overlap) zou je de vervuiling op de kleppen sterk kunnen reduceren. Zoiets had ik dan ook in gedachten. Las in het THP artikel van JWA ook dat vaak de carterventilatieslang van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk wordt afgedopt. Dat zou het aankoeken van de inlaatkleppen ook gedeeltelijk kunnen voorkomen. Namelijk is het zo dat door de combinatie van oliedampen die via het carter weer de inlaat in komen en door interne EGR werking er aanslag ontstaan op de inlaatkleppen. Echter op het Peugeot forum las ik dat er enkelen zijn die dat hebben gedaan maar daarna last kregen van een olielucht in het interieur. Daarom laat ik het bij de mijne maar gewoon zoals het is. Ik denk dat ik hem ieder jaar maar een keer laat carbon cleanen bij garage De Buitenhaven in Almelo. Vorig jaar ook gedaan en dat is zeer goed bevallen en kost ook niet de wereld. Citaat: want brandstof gaat je kleppen niet reinigen met een thp, en dat is nou net het grote probleem. Inderdaad niet doordat de brandstof niet via de inlaatkleppen de verbrandingskamer in komt maar rechtstreeks via een injector in de brandstofruimte. Echter, die injectorreiniger van Liqui Moly zorgt er wel voor dat mijn injectoren niet vervuilen en daardoor een goede inspuiting plaats vindt. Dat helpt ook weer vervuiling in de verbrandingsruimte te voorkomen. Bovendien zorgt het voor een schoon brandstofsysteem. Zo'n blikje koop ik in Duitsland bij Toom voor slechts 15 euro. Daar kan je je geen buil aan vallen.
|
28 maart 2025 14:28 |
|
 |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4880 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Die modificatie is niet aanbevolen bij een hoge km-stand staat ergens op een Engels forum, bij mijn 508 heb ik die slang bij 60K verwijderd en afgedopt. Vrij snel daarna olielucht en lekkage, bleek een barst in het kleppendeksel omdat ik erop geleund had tijdens de ingreep, blijkbaar moet ik nog meer afvallen 
|
29 maart 2025 21:49 |
|
 |
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 358
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Ja, die kunststoffen kleppendeksels zijn ook niet de sterkste constructie. Als ze wat ouder worden hebben ze ook de eigenschap krom te trekken door de warmte waardoor ze niet meer goed afsluiten en er olielekkage ontstaat tussen het kleppendeksel en je cilinderkop. Daar hebben veel BMW's ook last van en toevallig is de THP een deels BMW ontwikkeling.
|
29 maart 2025 22:31 |
|
 |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4880 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Nee dat plastic is niet ontworpen voor 90kg  Binnenkort maar voorzichtig aan doen als ik de walnutblasting ga uitvoeren, die kleppendeksels zijn niet goedkoop 
|
29 maart 2025 23:10 |
|
 |
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 358
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Voor wie nog een hele mooie C6 zoekt, die moet deze maar eens bekijken; https://www.sonneveld-groothuis.nl/occasions/citroen/c6/citroen-c6-3-0-v6-exclusive--100--dealeronderhouden--trekhaak--winterset--d/3091151/?utm_source=marktplaats&utm_medium=referralWat een prachtig exemplaar en perfect onderhouden bij Gert de Jong van Centre C6. Daar gaat iemand heel erg gelukkig mee worden. Voor mij helaas te duur in de lasten en met mijn jaarkilometrage.
|
12 apr 2025 14:09 |
|
 |
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 358
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Nou, blij toe dat ik geen Volvo meer rijd. Het is toch echt wel een typisch Volkje hoor. Bovenal super arrogant en als ze hun fietsje niet krijgen dan is het hek van de dam en gaan ze je zitten te bedreigen op een manier waar de honden geen brood van lusten. Was nog steeds wat actief op het Volvo-Forum.nl. Vanochtend kreeg ik opeens bijgevoegde mail in mijn postvak. Meneer de moderator Fredhead en zijn forumvriendje Gouwe voelden zich op hun teentjes getrapt omdat ze in een topic geen gelijk konden krijgen. Dat voorval stamt van ongeveer een maand geleden. Nu had meneertje Gouwe wat nieuwe info verzameld en dacht hiermee alsnog zijn fietsje te kunnen krijgen en daarbovenop probeerde hij mij in het openbaar even een flinke trap na te geven. Toen ik gisteren aangaf hier niet van gediend te zijn kreeg ik plotseling allerlei scheldmails in mijn postvak plus enkele serieuze bedreigingen aan mijn adres. Sorry, maar moest dit even van mij afschrijven en bovenal geeft het maar weer aan op wat voor een plezierig, interessant en vriendelijk forum we hier zitten. Of is een Citroen rijder toch een ander slag? Weet het wel zeker want zoiets maak je hier toch echt niet mee...
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
24 mei 2025 20:08 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3636 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Triest. Maar eigenlijk best een raar gezegde.... Of zou het juist heel incluis zijn om een vent op zijn k*tje te laten trappen. Heel trans tolerant van hem. Zonder gekheid....dit soort teksten zegt meer over hem dan de ontvanger.
|
24 mei 2025 20:33 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 841 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Ohwjeee….. Mag ik hier dan nog wel komen als Peugeot rijder?? Sohail rennen!!!!! Maar zonder gein…. Ik merk dat liefhebbers van PSA toch wel anders zijn. Ik zit met m’n restyle achterlichten op m’n P607 ook op FB in een Peugeot groep en krijg ook enkel positieve opmerkingen. Helaas nog niet de oplossing 
|
24 mei 2025 20:40 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Gezellige luiden...
|
24 mei 2025 20:41 |
|
 |
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 358
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Naar boven
|
 Re: Eindelijk een Citroën C5!
Xander schreef: Ohwjeee….. Mag ik hier dan nog wel komen als Peugeot rijder?? Sohail rennen!!!!! Maar zonder gein…. Ik merk dat liefhebbers van PSA toch wel anders zijn. Ik zit met m’n restyle achterlichten op m’n P607 ook op FB in een Peugeot groep en krijg ook enkel positieve opmerkingen. Helaas nog niet de oplossing  Inderdaad. Merk ik zelf ook. Bezitters van Franse auto's zijn toch meer levensgenieters en nemen het leven wat minder serieus. Zo ben ik zelf ook. Volvo rijders zijn toch vaak muggenzifters en zitten vol stress en frustratie. Vaak omdat het in het leven allemaal net niet zo gaat als zij zelf zouden willen. Dat zie je trouwens ook vaak terug in de manier waarop ze zich door het verkeer bewegen. Ik was trouwens al eens gewaarschuwd over de gang van zaken op dat forum door andere leden. Die verbaasden zich er ook over dat sommige berichten ''zomaar'' verdwenen, door moderatoren werden aangepast en dat sommige leden opeens in het niets verdwenen. Die moderatoren daar hebben daar best wel een beetje hun eigen wereldje gecreëerd waarin zij als een dictator denken te moeten heersen over een ander die zij zien als de minderen. Eigenlijk is het daar compleet uit de klauwen gelopen vooral doordat het forum financieel wordt gesteund door enkele Volvo dealers en ''volvo specialisten''. Vooral die laatsten maken er soms echt een potje van. Laatst nog een lid die schreef dat zo'n forumsponsor zijn bak had stuk gespoeld met de verkeerde olie. Toen hij daarover een opmerking maakte op het forum werd zijn account per direct gebanned. Tja, dat zijn dingen, die moet je niet hebben op een forum maar het resultaat van commerciele inmenging van bepaalde partijen die enkel 1 ding willen zien en dat zijn positieve advertorials over hun eigen bedrijf. Dat komt de objectiviteit en vrijheid van meningsuiting op zo'n forum helaas niet echt ten goede. Gelukkig is het hier anders. Ach ja, nu ik mijn Volvo geruime tijd geleden heb verkocht heb ik ook niet meer de behoefte om nog wat te schrijven daar. En zeker niet als je op deze manier wordt bedreigd en van het forum af wordt geknikkerd. Laten we eerlijk zijn, een Citroen C5 rijdt ook echt 10 keer beter dan zo'n Volvo S60. Maar laten we dat maar niet gaan schrijven op https://www.volvo-forum.nl/ 
|
24 mei 2025 21:37 |
|
 |
|