Re: Eindelijk een Citroën C5!
Citaat:
Door de interne EGR uit te schakelen (klep overlap) zou je de vervuiling op de kleppen sterk kunnen reduceren.
Zoiets had ik dan ook in gedachten. Las in het THP artikel van JWA ook dat vaak de carterventilatieslang van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk wordt afgedopt. Dat zou het aankoeken van de inlaatkleppen ook gedeeltelijk kunnen voorkomen. Namelijk is het zo dat door de combinatie van oliedampen die via het carter weer de inlaat in komen en door interne EGR werking er aanslag ontstaan op de inlaatkleppen. Echter op het Peugeot forum las ik dat er enkelen zijn die dat hebben gedaan maar daarna last kregen van een olielucht in het interieur. Daarom laat ik het bij de mijne maar gewoon zoals het is.
Ik denk dat ik hem ieder jaar maar een keer laat carbon cleanen bij garage De Buitenhaven in Almelo. Vorig jaar ook gedaan en dat is zeer goed bevallen en kost ook niet de wereld.
Citaat:
want brandstof gaat je kleppen niet reinigen met een thp, en dat is nou net het grote probleem.
Inderdaad niet doordat de brandstof niet via de inlaatkleppen de verbrandingskamer in komt maar rechtstreeks via een injector in de brandstofruimte.
Echter, die injectorreiniger van Liqui Moly zorgt er wel voor dat mijn injectoren niet vervuilen en daardoor een goede inspuiting plaats vindt. Dat helpt ook weer vervuiling in de verbrandingsruimte te voorkomen. Bovendien zorgt het voor een schoon brandstofsysteem. Zo'n blikje koop ik in Duitsland bij Toom voor slechts 15 euro. Daar kan je je geen buil aan vallen.