Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2024 21:20
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Beste leden,
Zou er mij iemand kunnen helpen?
Sinds vorig jaar heeft m'n c5x7 exclusieve 2.0 16v diesel van 2009 het probleem dat ze iedere dag als ik wil vertrekken schokt, meestal schokt ze ligt maar ze kan ook zeer hard schokken alsof ze geen diesel krijgt ofwel op het verkeerde moment. In de winter schokt ze praktisch niet maar zodra de buitentemperatuur 10°c of hoger wordt schokt ze iedere dag meestal als de motor koud is maar als ze warm is kan het ook wel eens gebeuren, het maakt niet uit of ze is aan het versnellen is of op constante snelheid rijdt ze blijft schokken.
De garage kan niets vinden en met mijn computer komt er ook niets uit de bus.
Zelf denk ik dat er een temp. sensor de verkeerde waarde door geeft.
Mvg. Jul123
Zou er mij iemand kunnen helpen?
Sinds vorig jaar heeft m'n c5x7 exclusieve 2.0 16v diesel van 2009 het probleem dat ze iedere dag als ik wil vertrekken schokt, meestal schokt ze ligt maar ze kan ook zeer hard schokken alsof ze geen diesel krijgt ofwel op het verkeerde moment. In de winter schokt ze praktisch niet maar zodra de buitentemperatuur 10°c of hoger wordt schokt ze iedere dag meestal als de motor koud is maar als ze warm is kan het ook wel eens gebeuren, het maakt niet uit of ze is aan het versnellen is of op constante snelheid rijdt ze blijft schokken.
De garage kan niets vinden en met mijn computer komt er ook niets uit de bus.
Zelf denk ik dat er een temp. sensor de verkeerde waarde door geeft.
Mvg. Jul123
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is een busje indoen om de verstuivers te reingen . FORTE is een goed produnt .

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2024 21:20
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Al een paar keer gedaan om de 5k km, maar dit doet niets af. Als het buiten heeft gevroren dan rijd ze goed, maar zodra de temperatuur boven 10°c komen begint ze terug te schokken.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Wat geeft de inlaattemperatuur aan in de livedata?

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2024 21:20
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Eventjes uitgemeten bij stilstaande motor.
Inlaat luchttemperatuur: 22°c
Koelvloeistof: 27°c
luchttemperatuur: 21°c
De buitentemp. hier bedraagt nu 5°c en de motor staat nu al 4.00h stil.
Inlaat luchttemperatuur: 22°c
Koelvloeistof: 27°c
luchttemperatuur: 21°c
De buitentemp. hier bedraagt nu 5°c en de motor staat nu al 4.00h stil.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Lastig te zeggen. Direct na stilzet zou je wat hoger verwachten.
Tijdens het rijden of met draaiende motor?
Tijdens het rijden of met draaiende motor?

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2024 21:20
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Vandaag 12 km gereden, de motor 5 min uitgezet en daarna de metingen weer uitgevoerd met stationair draaiende motor. De motor heeft vandaag niet geschokt.
Inlaat luchttemp: 25°C
Koelvloeistof : 77°C
Luchttemp: 32°C
Buitentemp: 6°C
Inlaat luchttemp: 25°C
Koelvloeistof : 77°C
Luchttemp: 32°C
Buitentemp: 6°C

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Waarom niet met draaiende motor gemeten?
Inlaatlucht is nu erg warm.
Inlaatlucht is nu erg warm.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2024 21:20
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
De motor was aan het draaien toen de meting werd uitgevoerd.
Vandaag heeft ze weer geschokt net na het starten, de motor was goed warm toen ze schokte.
Vandaag heeft ze weer geschokt net na het starten, de motor was goed warm toen ze schokte.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Je kan het beste meten als het voorkomt. Dat geeft je meer inzicht.
Wat zijn de inspuitcorrecties van de verstuivers. Wijkt de gevraagde brandstof erg af van de werkelijke inspuitgrammen?
En als het schokken alleen voorkomt in deellast dan zou je de EGR ook willen uitsluiten. (Vrij simpel af te blinden om te checken of die onbedoeld open blijft staan.)
Wat zijn de inspuitcorrecties van de verstuivers. Wijkt de gevraagde brandstof erg af van de werkelijke inspuitgrammen?
En als het schokken alleen voorkomt in deellast dan zou je de EGR ook willen uitsluiten. (Vrij simpel af te blinden om te checken of die onbedoeld open blijft staan.)

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
klopt wat boes aan geeft even een plaatje ertussen zetten om de egr uit te sluiten zo heb ik het ook gedaan en inderdaad was de egr de boosdoener
gr mart
gr mart

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2024 21:20
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Heb nu de afgelopen tijd nog niets aan haar gedaan maar vandaag had ze weer haar eigenzinnigheden. De motor was op bedrijfstemp. een half uur stilgezet, daarna terug een keine rit van nog geen 2 km gemaakt. Bij het doorschakelen naar de volgende versnellingen hield ze even kort in tussen iedere versnelling , alsof ze zeer slecht op het gaspedaal reageerde. Bij thuiskomst begon de motor ook nog eens zeer slecht stationair te draaien alsof ze was aan het twijfelen om uit te vallen of toch niet.
Het begint er idd op te lijken alsof de egr slecht is.
Het begint er idd op te lijken alsof de egr slecht is.