Schokkende diesel 2.0 16v
Auteur |
Bericht |
jul123
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 dec 2024 22:20 Berichten: 5
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Schokkende diesel 2.0 16v
Beste leden,
Zou er mij iemand kunnen helpen? Sinds vorig jaar heeft m'n c5x7 exclusieve 2.0 16v diesel van 2009 het probleem dat ze iedere dag als ik wil vertrekken schokt, meestal schokt ze ligt maar ze kan ook zeer hard schokken alsof ze geen diesel krijgt ofwel op het verkeerde moment. In de winter schokt ze praktisch niet maar zodra de buitentemperatuur 10°c of hoger wordt schokt ze iedere dag meestal als de motor koud is maar als ze warm is kan het ook wel eens gebeuren, het maakt niet uit of ze is aan het versnellen is of op constante snelheid rijdt ze blijft schokken. De garage kan niets vinden en met mijn computer komt er ook niets uit de bus. Zelf denk ik dat er een temp. sensor de verkeerde waarde door geeft.
Mvg. Jul123
|
09 maart 2025 20:42 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13952 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
is een busje indoen om de verstuivers te reingen . FORTE is een goed produnt .
|
11 maart 2025 15:38 |
|
 |
jul123
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 dec 2024 22:20 Berichten: 5
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
Al een paar keer gedaan om de 5k km, maar dit doet niets af. Als het buiten heeft gevroren dan rijd ze goed, maar zodra de temperatuur boven 10°c komen begint ze terug te schokken.
|
12 maart 2025 22:36 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3619 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
Wat geeft de inlaattemperatuur aan in de livedata?
|
12 maart 2025 22:43 |
|
 |
jul123
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 dec 2024 22:20 Berichten: 5
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
Eventjes uitgemeten bij stilstaande motor.
Inlaat luchttemperatuur: 22°c Koelvloeistof: 27°c luchttemperatuur: 21°c De buitentemp. hier bedraagt nu 5°c en de motor staat nu al 4.00h stil.
|
12 maart 2025 23:22 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7515 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
Lastig te zeggen. Direct na stilzet zou je wat hoger verwachten. Tijdens het rijden of met draaiende motor?
|
13 maart 2025 01:02 |
|
 |
jul123
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 dec 2024 22:20 Berichten: 5
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
Vandaag 12 km gereden, de motor 5 min uitgezet en daarna de metingen weer uitgevoerd met stationair draaiende motor. De motor heeft vandaag niet geschokt.
Inlaat luchttemp: 25°C Koelvloeistof : 77°C Luchttemp: 32°C Buitentemp: 6°C
|
13 maart 2025 21:10 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7515 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
Waarom niet met draaiende motor gemeten? Inlaatlucht is nu erg warm.
|
14 maart 2025 20:39 |
|
 |
jul123
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 dec 2024 22:20 Berichten: 5
Auto: sedan 2.0 16v exclusieve
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 189500
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
De motor was aan het draaien toen de meting werd uitgevoerd. Vandaag heeft ze weer geschokt net na het starten, de motor was goed warm toen ze schokte.
|
14 maart 2025 21:15 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3619 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
Je kan het beste meten als het voorkomt. Dat geeft je meer inzicht. Wat zijn de inspuitcorrecties van de verstuivers. Wijkt de gevraagde brandstof erg af van de werkelijke inspuitgrammen? En als het schokken alleen voorkomt in deellast dan zou je de EGR ook willen uitsluiten. (Vrij simpel af te blinden om te checken of die onbedoeld open blijft staan.)
|
14 maart 2025 21:33 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 391 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Schokkende diesel 2.0 16v
klopt wat boes aan geeft even een plaatje ertussen zetten om de egr uit te sluiten zo heb ik het ook gedaan en inderdaad was de egr de boosdoener gr mart
|
14 maart 2025 22:15 |
|
 |
|