C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik mis eigenlijk nog 1 ding, lees de live data eens uit tijdens het rijden, bij voorkeur door iemand op de bijrijdersstoel die weet waar hij naar kijkt. Dit na het opnieuw inleren, om zo eventuele onregelmatigheden te spotten, welke later voor problemen kunnen zorgen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
C5club Rookie
C5club Rookie
Nou, dat is zeker mogelijk. Dank voor de tip. Een hele slimme tip, dat zeker!
Mijn zoon zou dit kunnen doen naast mij. Alleen de laptop die we nu hebben op WIN7 kan alleen maar aan de 230 VAC. Dat wordt lachen. Hij heeft al vele pogingen gedaan om de Diabox op WIN10 te krijgen, maar dat lukte niet echt. Ik ga wel op zoek naar een laptop die nog een goede accu heeft, of ik vervang de accu van de laptop die we nu gebruiken.
De koude start verloopt wel een stuk beter dan voorheen... Vreemde situatie...

Nu eerst mijn (plotselinge) kachelprobleem proberen op te lossen. Links koud, rechts warm. Zou een sensor kunnen zijn werd eens gezegd.
De Lexia geeft aan mij de airco: "bevochtigingssensor ontbreekt" of zoiets was het.
Of zou het toch een 'dol' gedraaide motor'as' in het kachelhuis kunnen zijn?
Ik zag een draadje van 33 pagina's van 2007 - heden hierover.
Moet ik nog eens doorworstelen.
Of hebben jullie al een tipje?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Een 12 naar 230V omvormer kost de hoofdprijs niet, je heb dan geen zuivere sinus omvormer, voor dit soort incidenteel (kort) gebruik is het prima. Diagbox onder Win10 heeft in jouw geval geen zin, je heb Lexia nodig en dat draait alleen onder een 32-bits systeem.

Kachelkleppen kun je aansturen/calibreren met een Lexia, hoop niet dat het een kapotte kachelklep is, dat is geen fijn klusje :?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Och. Het went.
Ik heb het inmiddels twee keer mogen doen.
Ik durf haast wel te wedden dat het de klep zelf is die stuk is.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
C5club Rookie
C5club Rookie
C5HDI110 schreef:Ik mis eigenlijk nog 1 ding, lees de live data eens uit tijdens het rijden, bij voorkeur door iemand op de bijrijdersstoel die weet waar hij naar kijkt. Dit na het opnieuw inleren, om zo eventuele onregelmatigheden te spotten, welke later voor problemen kunnen zorgen.
Als we dit gaan doen en dat gaan we, want de WIN7 staat nu op een een nieuwere laptop.
Wat zou kunnen opvallen met betrekking tot de slechte loop van de motor vlak na de koude start?
Oftewel waar moeten we in het programma naar toe, om mogelijk iets afwijkends te zien?
Weet jij dat misschien?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Iemand met autotechnische kijkt naar afwijkingen in de injectie, ontsteking, lucht en temperatuur waarden, wordt een erg uitgebreid verhaal om dat hier allemaal te schrijven.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
C5club Rookie
C5club Rookie
Wel jammer dat er voor een probleem dat zich algemeen vaker voordoet bij de C5 2.0 benzine (slechte loop motor kort na een koude start), geen oplossingen zijn.
Bougies zijn dit sowieso niet, ook uit mijn bijna 40 jarige ervaring met auto's, hebben foutieve of slechte bougies niet een dergelijk resultaat.

Dit is gewoon vreemd... Niet op te lossen kennelijk.

Er gebeurt iets na de koude start. Opnieuw starten is sowieso altijd de oplossing, echter niet wenselijk.
Wat is het dan...? Misschien zijn er nog interessante tips.
Dank alvast!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Gewoon nieuwe firmware en zorgen dat de injectoren goed zijn.
Al jaren geen reset meer nodig gehad.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
C5club Rookie
C5club Rookie
Hoe doe ik die nieuwe firmware?
Volgens mij zijn de injectoren prima, want na het stotteren na de koude start loopt de motor perfect op benzine.

Soms stottert de motor niet na de koude start, maar reageert de motor erg traag op het gas, dus dan verdenk ik het gasklephuis weer... Zijn dit dan toch de injectoren, of is het beter eerst toch het gasklephuis te vervangen?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Herbert G schreef:Bougies zijn dit sowieso niet, ook uit mijn bijna 40 jarige ervaring met auto's, hebben foutieve of slechte bougies niet een dergelijk resultaat.
40 jaar geleden waren de motoren heel anders...
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Je hebt een lpg auto zie ik net.
Dan is nieuwe firmware een oplossing, ik weet vooral hoe je de oude wist :D
Als de motor dan nog wegleert, is er een probleem met je lpg installatie. Een lekkende lpg injector kan daarvoor zorgen.
Ik heb ze ingespoten met wd40, van binnenuit. Dat heeft het probleem bij mij verholpen.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
c5jan schreef:ik weet vooral hoe je de oude wist :D
Ja dat is makkelijker dan opnieuw de software inleren :D
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Was echt zo gebeurd!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
C5club Rookie
C5club Rookie
De BRC LPG injectoren zijn alle vier vorig jaar vernieuwd en op LPG loopt de motor echt fantastisch.
Ben benieuwd hoe ik dat moet aanpakken met de firmware...
Dank alvast!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat de motor op lpg fantastisch loopt zegt niet alles. Een fractie te rijke of te arme mapping oin de lpg computer en je motor ecu zal compenseren, totdat hij op benzine amper meer draait.
Plaats reactie