Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als alles werkt , waarom wil je het dan vervangen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat maakt dat je twijfel aan de lezing van de garage?
Is het probleem weer terug aan het komen?
Is het probleem weer terug aan het komen?

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Omdat telkens na het ontluchten, de koppeling even normaal doet. En daarna weer sponsiger voelt.
Het koppelingspedaal zelf piept, maar als het circuit net ontlucht is, dan piept het even niet
Tot op een bepaald moment hij valse lucht begint aan te zuigen langs de master cillinder.
Het koppelingspedaal piept ook bij niet draaiende motor.
Dus begin alsmaar meer te vermoeden dat het van mijn master cillinder komt.
5 juni weet ik meer
Het koppelingspedaal zelf piept, maar als het circuit net ontlucht is, dan piept het even niet
Tot op een bepaald moment hij valse lucht begint aan te zuigen langs de master cillinder.
Het koppelingspedaal piept ook bij niet draaiende motor.
Dus begin alsmaar meer te vermoeden dat het van mijn master cillinder komt.
5 juni weet ik meer
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Het zou kunnen dat de garage het ontluchten niet goed uitvoert, of dat de vorig jaar vervangen slave cilinder niet goed is, het is een plastic onderdeel van 2 tientjes. De volgende keer dat het pedaal weer sponzig wordt en/of de slag korter wordt (lastig schakelen), trek dan het pedaal met je voet omhoog, meestal gaat het dan weer even goed.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Ik denk dat het daar weinig mee te maken heeft. In 1 jaar tijd hebben ze het zeker al 5 keer ontlucht.
Nu zal ik gewoon de master cillinder laten vervangen en hopelijk is het daarmee opgelost
Nu zal ik gewoon de master cillinder laten vervangen en hopelijk is het daarmee opgelost

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Moet je dan ook olie bijvullen? Welke vloeistof pakt dit eigenlijk?
Zoiets moet duidelijk lekken,, wat Willy ook zegt.
Zoiets moet duidelijk lekken,, wat Willy ook zegt.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Het zal een klein lekje zijn. Dat je amper ziet

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Het slagvolume aan lucht betekent dat er ook zoiets aan vloeistof kwijt is.
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Als ze het ontluchten steeds verkeerd doen....hakimc5 schreef:Ik denk dat het daar weinig mee te maken heeft. In 1 jaar tijd hebben ze het zeker al 5 keer ontlucht.
Nu zal ik gewoon de master cillinder laten vervangen en hopelijk is het daarmee opgelost

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Dus slecht ontlucht , en toch vorige zomer naar Maroko gereden en terug?
Klopt niet he?
Klopt niet he?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Klinkt niet helemaal logisch nee.
Tegelijkertijd, als je zoveel lucht pakt dat het ophoudt met werken, dan móet er ergens lekkage zichtbaar zijn. Mogelijk is daarbij het probleem dat je de betreffende plekjes slecht kunt observeren. Maar het lijkt me wel dat daar het antwoord is te vinden op jouw onderzoeksvraag wat er nu precies mis is met je auto.
Helpt een endoscoop wellicht bij het lekzoeken?
Tegelijkertijd, als je zoveel lucht pakt dat het ophoudt met werken, dan móet er ergens lekkage zichtbaar zijn. Mogelijk is daarbij het probleem dat je de betreffende plekjes slecht kunt observeren. Maar het lijkt me wel dat daar het antwoord is te vinden op jouw onderzoeksvraag wat er nu precies mis is met je auto.
Helpt een endoscoop wellicht bij het lekzoeken?

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Een endoscoop heb ik niet hoor

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Het remvloeistofpeil was amper gezakt
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat zeg ik niet, ik bedoel de procedure niet goed uitgevoerd.hakimc5 schreef:Dus slecht ontlucht , en toch vorige zomer naar Maroko gereden en terug?
Klopt niet he?
Maar goed, ik stop met advies geven, wordt niet op prijs gesteld maak ik op uit je reactie


C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Was totaal niet zo bedoeld hoor. Denk dat er een miscommunicatie is gebeurd