Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Brandstofpomp krijgt een te laag voltage 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 21:11
Berichten: 77
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
akooiman schreef:
Even nakijken in je boekje welke zekering het precies is in de BSM.
Zo uit mijn hoofd nr2......
Als je die meet zou daar 12 tot 13 volt op moeten staan.

Als je de pomp wilt testen, kun je ook rechtstreeks vanaf de accu (+ ) een draad houden op deze zekering. De pomp wordt dan direct gevoed. Zo trek ik ook altijd de tank leeg van een donor auto.

Als het dan wel werkt is idd de BSM de hoofdverdachte....


Is een oud draadje maar ik heb hetzelfde probleem:

Opeens niet meer starten van mijn 2.0 16V 2005.
Ik vermoedde eerst een kapotte brandstofpomp want er kwam geen druk op de benzineleiding
Maar er staat geen spanning op de brandstofpomp .

De zekering is nog heel en daar staat wel spanning op want de benzine-meter slaat netjes uit (zit op dezelfde zekering)

Dus ergens achter de zekering gaat het fout.

Kan dan de BSM toch de oorzaak zijn?
Of wat anders?

Groeten!

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


07 jun 2021 20:13
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 21:11
Berichten: 77
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Toch de BSM!
Als ik de zekering van de brandstofpomp doorverbind met een 12V start de auto als een tierelier.

Lijkt erop dat het relais op de BSM het begeven heeft. Op zoek naar een andere!
En kijken of ik de oude kan repareren (maar nu geen tijd voor)

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


08 jun 2021 19:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13855
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
je kunt een relias bij plaatsen.


08 jun 2021 21:33
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 21:11
Berichten: 77
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Bedankt Willy,

Ik kan het relais op de BMS vervangen.

Maar kan je ook vanaf een willekeurige 12V (achter het contactslot) een relais plaatsen voor de brandstofpomp?
Ik heb bv al een extra relais voor mijn LPG installatie rechtsvoor, kan ik daar de benzine pomp bij zetten?

Zorgt het BMS relais er ook niet voor dat de benzinepomp uitgaat bij een botsing?

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


09 jun 2021 11:28
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 21:11
Berichten: 77
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Life Hack went wrong :lol:
Ik heb geprobeerd het kapotte relais van de BSM te verwijderen en er een nieuw relais op te zetten.

Lukt vrij eenvoudig.
Tot ik de BSM plaatste en de accu weer aansloot................

Claxon vol aan, ruitenwissers wild en de startmotor kwam tot leven.
En ik stond dus naast de accu met de autosleutel in mijn zak :oops:

Ergens is iets mis gegaan.

Nieuwe BSM bij Bart van Ebben besteld en erin gezet en alles doet het weer perfect!

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


11 jun 2021 14:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13855
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Mijn bedoeling de relais buiten de bsm te plaatsenn.


11 jun 2021 14:39
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 10 jun 2008 03:02
Berichten: 79
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Wij hebben ditzelfde euvel, klote BSI of BSM of hoe je dat overprijsde relaiskastje ook wil noemen in de phase II.

Goedkopere oplossing zelf toegepast:

Bruggetje gemaakt tussen de zekering van de automaatbak en de brandstofpomp, die gaat namelijk ook aan met het contact (en we hebben geen automaat). Zo hoef je geen duur BSI/BSM te halen, is ook een beetje een excessieve oplossing voor een defect relais: beetje hetzelfde als heel je motorkap vervangen omdat je een klein putje van steenslag hebt...

Dan loopt het nog steeds door de 15A zekering van de pomp mocht hij teveel trekken/sluiting geven maar kan je wel weer ff door.

Auto rijdt al maanden goed zo.

Zorg wel dat de verbinding goed is (soldeer deze b.v. aan beide zekeringen aan het pootje, maar nog wel zo dat je het pootje stevig in de houders kan steken) zodat het niet heet gaat worden, en gebruik bij voorkeur minstens 1,5mm² draad.


25 okt 2021 13:25
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Jouw oplossing heeft één nadeel. Bij een botsing wordt nu de brandstofpomp niet uitgeschakeld.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


25 okt 2021 14:20
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 14 mei 2013 04:58
Berichten: 129
Woonplaats: Vollenhove
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Nog een aanvulling als vraag bij dit 'draadje' blijft jullie brandstofpomp ook maar 5 a 10 seconde draaien? of komt dit doordat ik een LPG installatie heb?


07 feb 2024 22:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 25 feb 2016 00:03
Berichten: 369
Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Bij mijn vorige c5 op lpg bleef de pomp gewoon door lopen en en werden de injectoren uitgeschakeld als die overschakelde naar lpg was een GFI systeem
gr mart


07 feb 2024 23:38
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 2981
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 216.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Brinkfilter schreef:
Nog een aanvulling als vraag bij dit 'draadje' blijft jullie brandstofpomp ook maar 5 a 10 seconde draaien? of komt dit doordat ik een LPG installatie heb?


Als het goed is wel ja! Je wilt niet dat de pomp blijft draaien als je op lpg rijdt

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


07 feb 2024 23:49
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 2981
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 216.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
jantje1948 schreef:
Jouw oplossing heeft één nadeel. Bij een botsing wordt nu de brandstofpomp niet uitgeschakeld.


Precies! Er moet ergens een veiligheidssysteem tussen zitten wat de brandstoffen scheidt. Het is (behoudens eventueel starten) ofwel benzine danwel lpg. Er moet dus ergens een afsluiter tussen beide systemen zitten

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


07 feb 2024 23:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7214
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Brinkfilter schreef:
Nog een aanvulling als vraag bij dit 'draadje' blijft jullie brandstofpomp ook maar 5 a 10 seconde draaien? of komt dit doordat ik een LPG installatie heb?

Klopt, er zit een druk regeling in, is de brandstof op druk dan schakelt de pomp af.
Dat staat los van lpg.


08 feb 2024 05:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.