Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 216
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Kachelventilator stopt er[weer mee. Module is goed, zekering 40 amp. Is ook ok. . Vervelend natuurlijk met dit weer. Nadat ik de zekering maar weer had vervangen en de draden in de bsm wat rangschikte begon de ventilator terrassen..... ik heb toen de dikke stekker met veel draden losgehaald. Wat bleek? Deze was zwart daar waar de dikkere draden in de stekker zaten, zo ook op het andere deel op de bsm. Gepoogd de stekkers schoon te maken met contactcleaner, alcohol en een fijn fijltje. De kachelventilator werkt weer.
Is het eenvoudig die stekker te vervangen door een nieuwe? Misschien wel de hele kabelboom?
Kan iemand mij adviseren/verder helpen
Is het eenvoudig die stekker te vervangen door een nieuwe? Misschien wel de hele kabelboom?
Kan iemand mij adviseren/verder helpen
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik zou het houden bij " repareren wat stuk is".
Dat enkele contact, zo te horen.
Dat enkele contact, zo te horen.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
misschien een goed idee om een brandblussertje aan boord te hebben?
Heb er zelf al jaaarrreeennn 1tje bij de hand, nog nooit nodig gehad.
Effe afkloppuh.
Heb er zelf al jaaarrreeennn 1tje bij de hand, nog nooit nodig gehad.
Effe afkloppuh.
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Een klein brandblussertjes in de auto is schijnveiligheid, hoor ik elk jaar bij de BHV herhaling van de brandweer 
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Ik heb 1 keer meegemaakt dat ik als voetganger voor een rood stoplicht stond te wachten toen er een auto afremde en de vlammen er onder uit sloegen. Vermoedelijk broze benzineleiding.
Ik snelde een winkel in, kreeg vrijwel gelijk een brandblusser te pakken en rende naar die auto toe.
Onder de wagen waren al geen vlammen meer te zien maar toen de bestuurder de motorkap omhoog deed brandde daar nog steeds het 1 en ander.
Met de brandblusser heel snel geblust. Als we op de brandweer hadden gaan staan wachten was die auto waarschijnlijk volledig uitgebrand.
Dit was het moment waarop ik besloot een brandblussertje aan boord te hebben, en voor het grijpen.
Nou kunnen ze bij de brandweer wel beweren dat dit schijnveiligheid is, maar als bij mij de vlammetjes uit de bsm beginnen te komen heb ik dat vuurtje waarschijnlijk vlotter onder controle als wanneer ik met lege handen zou staan te wachten op de brandweer, lijkt mij.
Ik snelde een winkel in, kreeg vrijwel gelijk een brandblusser te pakken en rende naar die auto toe.
Onder de wagen waren al geen vlammen meer te zien maar toen de bestuurder de motorkap omhoog deed brandde daar nog steeds het 1 en ander.
Met de brandblusser heel snel geblust. Als we op de brandweer hadden gaan staan wachten was die auto waarschijnlijk volledig uitgebrand.
Dit was het moment waarop ik besloot een brandblussertje aan boord te hebben, en voor het grijpen.
Nou kunnen ze bij de brandweer wel beweren dat dit schijnveiligheid is, maar als bij mij de vlammetjes uit de bsm beginnen te komen heb ik dat vuurtje waarschijnlijk vlotter onder controle als wanneer ik met lege handen zou staan te wachten op de brandweer, lijkt mij.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
+1
Als het maar een schuimblusser is in plaats van een poeder.
Als het maar een schuimblusser is in plaats van een poeder.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Hoezo, boes, wat is het verschil?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Enorme nevenschade.
Een poederblusser is een goedkope oplossing maar als je die hebt moeten gebruiken in bv een auto kan die vervolgens toch nog naar de sloop. Het poeder is zo aggressief (zout) dat alles begint te corroderen. Het is ook nauwelijks schoon te maken achteraf.
Een schuimblusser is iets duurder (en volgens mij ook minder lang bruikbaar) maar heeft weinig nevenschade.
Heb ik, net als jij, al eens succesvol gebruikt bij een smeulend brandje achter een koplamp. (Auto was gelukkig niet van mij)
Een poederblusser is een goedkope oplossing maar als je die hebt moeten gebruiken in bv een auto kan die vervolgens toch nog naar de sloop. Het poeder is zo aggressief (zout) dat alles begint te corroderen. Het is ook nauwelijks schoon te maken achteraf.
Een schuimblusser is iets duurder (en volgens mij ook minder lang bruikbaar) maar heeft weinig nevenschade.
Heb ik, net als jij, al eens succesvol gebruikt bij een smeulend brandje achter een koplamp. (Auto was gelukkig niet van mij)
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
On topic mannen 
Ik zou eerst de oorzaak van de verbrande stekker opzoeken. Vermoedelijk een slecht contact maar het kan ook een andere oorzaak hebben, bijvoorbeeld in de kachelmotor zelf.
Ik zou eerst de oorzaak van de verbrande stekker opzoeken. Vermoedelijk een slecht contact maar het kan ook een andere oorzaak hebben, bijvoorbeeld in de kachelmotor zelf.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Een schuimbrandblussertje aanraden nav een zwartgeblakerde stekker op de BSM is toch redelijk ontopic, H_H?
Jouw advies is dat in elk geval wel, want zo'n stekker wordt natuurlijk niet zomaar zwart, lijkt me uiterst zinvol en preventief om de oorzaak op te sporen.
Jouw advies is dat in elk geval wel, want zo'n stekker wordt natuurlijk niet zomaar zwart, lijkt me uiterst zinvol en preventief om de oorzaak op te sporen.
Berichten: 216
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Inmiddels een ritje Amsterdam-Groningen v.v. en andere achter de rug. De kachelventilator werkt. Ik houd het op een slecht contact, dat is schoongemaakt. De mannetjes in de stekker heb ik wat bijgebogen. Ik ben geen uitgesproken electronicaman en weet niet waar ik het verder zoeken moet.
Het werkt nog .....
Het werkt nog .....
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Voor de zekerheid misschien de stekker nog eens extra vastzetten met wat tie-ribjes. Waarschijnlijk is er een sluiting afgebroken waardoor de stekker wat los in de verbinding zit. Dan krijg je dit soort verbranden. Zorgen dat hij weer solide vastzit verhelpt problemen in de toekomst. (Vermoed ik)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Het is een veel voorkomend probleem, bij meerde XM's die ik heb gehad waren er problemen me de connectors ook bij de C5.
Vaak gaat het om een contact waar een behoorlijke stroom doorloopt.
Hier ontstaat oxide, wat weer zorgt voor warmte en meer oxide.
Het zou beter zijn, als men een betere kwaliteit van het materiaal zou kiezen, maar ja, dat maakt de auto duurder.
Groet,
Kees.
Vaak gaat het om een contact waar een behoorlijke stroom doorloopt.
Hier ontstaat oxide, wat weer zorgt voor warmte en meer oxide.
Het zou beter zijn, als men een betere kwaliteit van het materiaal zou kiezen, maar ja, dat maakt de auto duurder.
Groet,
Kees.



