C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Volgens het door Bart gestuurde VIN is het 1981 47 SET V 2 PAKKINGEN (dikke en dunne O-Ring), € 25,41 bij de dealer.
Of een complete set voor 4 injectoren van Elring voor 11 Euro. https://www.auto-onderdelen24.nl/elring/14433489
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat scheelt dus een factor 10....
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
AaronKers schreef:1984 E2 - rfn injectie zit geen verschil in uit mijn hoofd

Gekeken op vin van mijn 2003 RFN C5
Is inderdaad 1984 E2 voor de injector op VIN, ik dacht dat het om de O-Ring ging, gezien de topic titel.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
Dank heren, voor de informatie. Top.
Mijn zwager had wel een C5. ;-) Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb een rfj motor.
Wat zou ik daarvoor nodig hebben?
Kan iemand de informatie uit voorgaande posts zodanig destilleren dat duidelijk is wat waarover gaat? Mij duizelt het een beetje...
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
RFJ/EW10A Motor
1981 83 Set van 2 O-Ringen voor injector
1984 F8 Injector

RFN/EW10J4 Motor
1981 47 Set van 2 O-Ringen voor injector
1984 E2 Injector

RFK/EW10J4S motor (2.0-16V, 177PK, o.a. 206GTI)
1981 25 O-Ring diameter 7,8 X 3,6 / 2 per verstuiver (NFP).
1981 F3 Injector
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ah dankjewel!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Hallo allemaal,
Ik heb dikke problemen met de auto, het begon met stotteren en (storing uitlaatgas) aangeven! Met een eenvoudige OBDII scanner, kan ik zien dat de code P1160:Luchtinlaat temp. sensor tijdelijke storing, signaal te laag. Een tweede storing is P1112 en daar geeft ze het probleem aan als in P1160! Een derde storing P0300: Overslaan van de 1ste en 4de cilinder.
De bougies ( LFR5B) , bobine, Map sensor vervangen, EGR klep gereinigd, kan deze ook op werking via een garage scanner gecontroleerd worden? Ik heb een busje TC3 petrol Clean Ultra, aan de benzine ( occtaan gehalte 98) toegevoegd gisteren, maar daar loopt die op benzine op drie poten!
Nu ga ik nog het luchtfilter vervangen,
De compressie is prima, er was bij het inlaatspruitstuk, valse lucht, de pijp van de EGR klep zat niet goed vast. Misschien is er een injector defect, hoe kun je dat concluderen?

Hallo ook C5HDI110,

RFN/EW10J4 Motor
1981 47 Set van 2 O-Ringen voor injector
1984 E2 Injector

Hoe kan ik constateren dat er een injector defect is? met de scanner van de garage?
Deze O-Ringen moet ik voor 1 zo'n injector hebben? Kan ik zo'n injectors bij de sloop halen? en die O-ringen bestellen? heb je ook een telefoonnummer van die leverancier in Amsterdam?
Ik moet natuurlijk wel alle 4 injectors tegelijk vervangen!
Heel veel vragen dat wel, Help!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Injectoren kun je laten testen, met google vind je vast wel een adres in de buurt.
Voordat je nog meer gaat vervangen, leer het motormanagment eens opnieuw in met een Lexia, als dat "weggeleerd" is door een defecte sensor, versleten bougies, etc., dan is simpelweg vervangen van het onderdeel niet voldoende, inleren is dan noodzakelijk.

Ik heb het gevoel dat er veel te snel defecte benzine injector wordt geroepen, ik heb het in 20 jaar dat ik aan Citroen sleutel, 1x meegemaakt, in alle andere gevallen was het iets anders en vooral bij de C5 een kwestie van opnieuw inleren.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Mijn C5 is van de eerste categorie, de gasklep kan ik niet ingeleerd worden opnieuw! Maar een aantal andere onderdelen voor een C5 van 2003, kunnen wel ingeleerd worden? Kan dit bij Garage Enting ( Zwartsluis)? Daar zal ik ook de injectors laten controleren!
De wagen heeft dus 786dkM gereden, maar de 2de motor was een gereviseerde ( Bart Ebben) en heeft nu 281dKm meegedraaid. Het luchtfilter was flink smerig, maar de auto heeft nog steeds allerlei storingen! bv. ook overslaan van cilinder waargenomen!
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als ie op 3 poten loopt snap ik echt niet wat je denkt dat vervangen van een luchtfilter kan uithalen?
Als er een cilinder niet mee doet kan het liggen aan ontbreken van vonk (bougie, bobine) of brandstof. (Injector, brandstofslang, sturing)

Is de bougie nat? Krijgt de injector wel een signaal? Enz...
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Dat de motor op drie of twee poten gaat lopen, gebeurt pas na 10 à 15 km.
Na een aantal rotondes en ik wil weer optrekken in haar tweede versnelling, dan komt ze met de melding Storing Uitlaatgas! Ze heeft dan helemaal geen power meer! Als ik dan het contact af zet en weer aan, dan doet weer normaal maar piept ze van Storing etc. Bij de volgende afslag of rotonde weer hetzelfde probleem. Temp. Sensor en gasklep gereinigd met alcohol, was brandschoon!
Kijkt de ECU als je optrekt ( in de tweede) naar een aantal metingen, w.o. temp.?
Is dat een PT100, zal die bedrading af en toe onderbreken?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Enting heeft vast wel een Lexia om uit te lezen en indien nodig het motormanagment opnieuw in te leren.
Hoop niet dat het mechanisch iets met de motor zelf is, Bart Ebben is helaas niet te vertrouwen als je daar een motor koopt, wat hij levert is niet altijd hetzelfde als besproken :?
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
als je een motor haalt kun je dat het beste doen bij De Vos in boven-leeuwen, een jong gebruikt blok word daar bij demontage nagekeken en als er toch nog steeds iets niet goed is , maken ze van omruilen/garantie geen issue.
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Inderdaad, bij De Vos krijg je een goede motor en het exemplaar wat aangeboden/besproken wordt en niet zomaar een motor van de plank met onbekende, zo niet veel hogere km-stand dan besproken, en werking onbekend.
Plaats reactie